МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лабораторна робота № 1Побудова лінійних економетричних моделей продуктивності праці Згідно з вибіркою статистичних даних (дод. 1) потрібно побудувати лінійну економетричну модель залежності продуктивності праці (Y) від втрат робочого часу (Х1). Необхідно: 1. Визначити параметри моделі. 2. Розрахувати коефіцієнти еластичності, кореляції та детермінації; стандартну та відносну похибки; критерій Фішера. 3. Представити модель на графіку, побудувавши поле кореляції та теоретичну лінію регресії. 4. Зробити загальний економічний аналіз моделі. Розв’язання. 1. Економічний зміст змінних: Y – продуктивність праці, тис.грн /чол. (залежна змінна); Х1 – рівень втрат робочого часу, тис.люд.-год./рік (незалежна змінна). 2. Загальний вид лінійної форми економетричної моделі: Y = а0 + а1 × X + u, де а0, а1 – параметри моделі; u – залишки, інші невраховані чинники. 3. Вихідні дані для розрахунків та побудови моделі наведені Таблиця 1.1
4. Для визначення параметрів моделі а0 та а1 складаємо систему нормальних рівнянь:
(1.1) де n – кількість спостережень, n = 15. Всі суми, що входять у систему, обраховуються на основі похідних статистичних даних (табл. 1.2). Таблиця 1.2
– середнє значення Y; ; 5. Якщо підставити в систему рівнянь (1.1) значення n,
(1.2) Розв’яжемо цю систему рівнянь відносно невідомих параметрів моделі та .
; ; = – 0,89; . В результаті розв’язання системи рівнянь отримуємо значення: Отже, економетрична модель продуктивності праці (рівняння регресії) матиме вигляд: = 20,63 – 0,89 × Х1 . 6. Визначимо коефіцієнти детермінації та кореляції для даної моделі. Для цього обчислимо дисперсії залежної змінної та залишків. ;
; .
Коефіцієнт детермінації буде дорівнювати: . . Знаходимо коефіцієнт кореляції: .
Коефіцієнт кореляції беремо зі знаком „мінус” оскільки такий знак має коефіцієнт регресії в моделі. Рівень коефіцієнта кореляції r= –0,9879 свідчить про тісний обернений зв’язок між продуктивністю праці та втратами робочого часу на підприємстві. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|