Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота № 1

Побудова лінійних економетричних моделей продуктивності праці

Згідно з вибіркою статистичних даних (дод. 1) потрібно побудувати лінійну економетричну модель залежності продуктивності праці (Y) від втрат робочого часу (Х1). Необхідно:

1. Визначити параметри моделі.

2. Розрахувати коефіцієнти еластичності, кореляції та детермінації; стандартну та відносну похибки; критерій Фішера.

3. Представити модель на графіку, побудувавши поле кореляції та теоретичну лінію регресії.

4. Зробити загальний економічний аналіз моделі.

Розв’язання.

1. Економічний зміст змінних:

Y – продуктивність праці, тис.грн /чол. (залежна змінна);

Х1 – рівень втрат робочого часу, тис.люд.-год./рік (незалежна змінна).

2. Загальний вид лінійної форми економетричної моделі:

Y = а0 + а1 × X + u,

де а0, а1 – параметри моделі; u – залишки, інші невраховані чинники.

3. Вихідні дані для розрахунків та побудови моделі наведені
в табл. 1.1.

Таблиця 1.1

Спосте- реження Функція Перший аргумент
Y Х
13,1 8,3
13,4
8,7
12,8 8,1
14,5 7,5
14,8 6,5
15,1
15,4 5,9
15,9 5,4
16,3 5,1
17,4 4,3
18,1 2,1
19,3 1,5
19,3 1,5

 

4. Для визначення параметрів моделі а0 та а1 складаємо систему нормальних рівнянь:

(1.1)

де n – кількість спостережень, n = 15.

Всі суми, що входять у систему, обраховуються на основі похідних статистичних даних (табл. 1.2).

Таблиця 1.2

Спосте- реження Y X X2 Y Х
13,1 8,3 68,89 108,73 13,24 0,01866 7,43471
13,4 64,00 107,20 13,50 0,01080 5,88871
8,7 75,69 113,10 12,88 0,01435 7,99004
12,8 8,1 65,61 103,68 13,41 0,37802 9,16071
14,5 7,5 56,25 108,75 13,95 0,30308 1,76004
14,8 6,5 42,25 96,20 14,84 0,00164 1,05404
15,1 36,00 90,60 15,29 0,03463 0,52804
15,4 5,9 34,81 90,86 15,38 0,00062 0,18204
15,9 5,4 29,16 85,86 15,82 0,00628 0,00538
16,3 5,1 26,01 83,13 16,09 0,04492 0,22404
17,4 4,3 18,49 74,82 16,80 0,35892 2,47538
18,1 2,1 4,41 38,01 18,76 0,43727 5,16804
4,00 38,00 18,85 0,02239 10,07004
19,3 1,5 2,25 28,95 19,30 0,00002 12,06404
19,3 1,5 2,25 28,95 19,30 0,00002 12,06404
237,4 80,9 530,07 1196,84 237,40 1,63162 76,06933

– середнє значення Y; ;
– розрахункове значення Y для моделі.

5. Якщо підставити в систему рівнянь (1.1) значення n,
система рівнянь буде мати такий вигляд:

(1.2)

Розв’яжемо цю систему рівнянь відносно невідомих параметрів моделі та .

 

;

;

= ­ – 0,89;

.

В результаті розв’язання системи рівнянь отримуємо значення:
= 20,63, = ­ – 0,89.

Отже, економетрична модель продуктивності праці (рівняння регресії) матиме вигляд:

= 20,63 – 0,89 × Х1 .

6. Визначимо коефіцієнти детермінації та кореляції для даної моделі.

Для цього обчислимо дисперсії залежної змінної та залишків.

;

 

;

.

 

Коефіцієнт детермінації буде дорівнювати:

.

.

Знаходимо коефіцієнт кореляції:

.

 

Коефіцієнт кореляції беремо зі знаком „мінус” оскільки такий знак має коефіцієнт регресії в моделі.

Рівень коефіцієнта кореляції r= –0,9879 свідчить про тісний обернений зв’язок між продуктивністю праці та втратами робочого часу на підприємстві.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 852

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіанти лабораторних робіт та порядок їх вибору | Діапазони рівня тісноти зв’язку між Y та Х

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.