МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||
Методичні поради
Визначте особливості економічного розвитку України у складі двох імперій на поч. ХХ ст. На межі ХІХ і ХХ ст. українські землі перебували у складі двох імперій – Російської та Австро-Угорської, що наклало свій відпечаток на суспільно-політичне, соціально-економічне та національно-культурне життя українців. Обґрунтуйте вимоги українського народу щодо власної державності з погляду географічного положення українських земель і чисельності населення. Проаналізуйте основні риси промислового розвитку Східної України. Доведіть той факт, що Східна Україна була однією із найрозвиненіших в економічному відношенні частин Російської імперії. Дайте характеристику фінансових можливостей українських торгівельних підприємств. Висвітліть підприємницьку діяльність монопольних і банківських об’єднань, визначте відсоток іноземного капіталу в Україні. Для яких промислових центрів України була характерна найвища концентрація промислового виробництва? Вкажіть частку України у промисловому виробництві Російської імперії. Проаналізуйте зміни у соціальній сфері на поч. ХХ ст., використовуючи статистичні дані (статистика – цінне джерело, що містить певний обсяг інформації, дозволяє з’ясувати періодичність, тривалість явища, подає його кількісну характеристику). Висвітліть зрушення в розвитку промисловості, які відбулися в австро-угорській частині України. Західноукраїнські землі за темпами розвитку капіталізму в промисловості значно поступалися Наддніпрянській Україні (визначте причини). Уряди Російської та Австро-Угорської імперій проводили колонізаційну політику щодо України. Доведіть на прикладі відношення імперських урядів до природних ресурсів України, конфігурації залізниць, української частки в загальнодержавному прибутку і т.п. Які процеси в розвитку суспільства називають модернізаційними? Охарактеризуйте зміни, яких зазнало економічне життя, соціальна структура і суспільні відносини в провідних європейських країнах та українських землях під впливом модернізації. Що спільного та відмінного у модернізаційних процесах в європейських країнах та українських землях у 1900-1905 рр.? Складіть графік зростання чисельності населення міст Східної та Західної України. Проаналізуйте рівень концентрації пролетаріату в Східній Україні. Назвіть найбільші центри зосередження робітничого класу. Визначте відсоток робітничого класу у Східній Галичині на поч. ХХ ст. З’ясуйте кількість непромислових робітників в Україні. Охарактеризуйте національний і соціальний склад міського населення (за даними перепису 1897 р.). Чому урбанізація України фактично проходила без участі українців? Чи справедлива оцінка тих українських учених, які стверджують, що українці принципово не сприйнятні до модернізації? Слабке представництво українців у містах стримувало їхній національний розвиток (обґрунтуйте). Дайте об’єктивну оцінку зрушенням в сільськогосподарському виробництві на поч. ХХ ст. в російській та австро-угорській частинах України. У чому виявилася боротьба нових форм капіталістичного господарювання з феодальними? Як розподілялася земельна площа України між соціальними верствами суспільства? Проаналізуйте процес диференціації українського селянства. Визначіть основні риси сільського господарства українських земель, що входили до складу Російської та Австро-Угорської імперій у другому питанні. Що таке аграрне перенаселення? Вкажіть причини і розмах еміграційних процесів. Доведіть, що еміграційні процеси завдавали шкоди розвитку української нації. Підтвердіть або спростуйте твердження про те, що для українського селянства були характерні архаїчні донаціональні форми соціального життя і соціальної свідомості. Доведіть, що, незважаючи на брак національного інстинкту у селянина, село залишалося заповідником української етнічної самобутності. Дайте характеристику соціальним стосункам і повсякденному життю українців. Проаналізуйте столипінську аграрну реформу, основним завданням якої була інтенсифікація сільського господарства, впровадження капіталізму, кооперативних форм господарювання. Вкажіть особливості її проведення на Україні, визначте наслідки. Проти столипінської аграрної реформи виступили як праві, так і ліві політичні партії (назвіть мотиви). Чому реформа не була до кінця реалізованою? Доведіть, що для подолання більш як півстолітнього відставання Росії від передових країн того часу потрібні були кардинальніші зміни. Прокоментуйте слова Петра Столипіна: “Спочатку заспокоєння, а потім реформи!”. Заповніть таблицю: “Особливості соціальної стратифікації українського суспільства”.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|