Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Характерною рисою суспільного життя стали робітничі страйки і селянські виступи, а також активізація національно-визвольної боротьби (доведіть). Висвітліть появу цілої низки самочинних організацій: рад робітничих, солдатських і селянських депутатів, професійних спілок, різних комітетів (селянських, солдатських, студентських тощо), об’єднань, товариств і т. п. Визначіть різницю очікувань лібералів і революційних демократів. Назвіть причини зростання крайнього лівого радикалізму.

Проаналізуйте процес структурування національного руху. Проявом зростання революційності українства стало утворення різноманітних громадських організацій: профспілкових комітетів, об’єднань студентства, учнівської молоді, жіночих товариств тощо (дослідіть їх діяльність). Прокоментуйте рішення кооперативних, учительських, студентських та інших форумів, губернських з’їздів різних організацій (рад, спілок) тощо. Доведіть, що організаційно-теоретична робота громадсько-політичних інституцій творила підґрунтя для боротьби за українську державність у роки революції. Чи можна стверджувати про києвоцентричність українського національного руху весною 1917 р.?

У перші тижні революції відновилася чи легалізувалася діяльність українських організацій і політичних партій. Класифікуйте та дайте характеристику політичним партіям (загальноросійським і власне українським) в період Української революції, їх боротьбі за вплив на українське населення (“спільний проект”, див. додаток 5.11). Доведіть, що політичні платформи українських партій були схожими, а часом і тотожними. Які політичні партії мали найбільшу соціальну базу на Україні? Прокоментуйте висновок М.Скрипника: “Взагалі інтелігенція – особливо сільська, дрібна інтелігенція, а також селянство і міщанство, досить широкі верстви навіть робочих – вся ця більшість місцевого населення України з перших же кроків революції була під все більш зростаючим впливом різних партій соціал-патріотизму української фарби”. Чому партії та організації самостійницького напряму не були популярними в українському політичному середовищі? Прослідкуйте постійну конкуренцію, що існувала між українськими партіями та орга­нізаціями, якими керували загальноросійські партії.

З’ясуйте роль і вплив на перебіг Української національно-демократичної революції 1917-1921 pp. таких політичних діячів як М.Грушевський, В.Винниченко, С.Єфремов, Б.Мартос, С.Петлюра, Д.Антонович, Д.Дорошенко, П.Христюк, Д.Матушевський, О.Волошин. Українські політичні лідери були романтиками революції, що спричинило широкий розмах руху, але й, водночас, стало причиною його аморфності та орієнтаційної невизначеності (доведіть).

Чому лідери українського політичного руху не відмежовувалися від започаткованих у Росії демократичних процесів, а брали найдіяльнішу участь у їх поглибленні? Більшість з них вважали, що головні питання, поставлені на порядок денний у 1917 р., найдоцільніше було вирішувати за допомогою Установчих Зборів (обґрунтуйте). Висвітліть неоднорідність і неоднаковість поглядів лідерів Української революції на її рушійні сили, а також на суперників і ворогів Української революції. З’ясуйте ставлення українських політичних лідерів до більшовицької партії. Які відхилення від лінії РСДРП(б) виявляли протягом 1917 р. лідери Донецько-Криворізького обласного комітету РСДРП(б), керівники Одеської партійної організації тощо? Доведіть, що критика більшовизму лідерами Української революції посилювалася у зв’язку із поглибленням загальної кризи в російському суспільстві й відповідним зростанням шансів РСДРП(б) на реалізацію своїх планів.

У другому питанні дослідіть діяльність неукраїнських політичних партій. Яку позицію вони займали до українського питання ? Чому? Виявіть причини демагогії більшовиків у національному питанні.

У третьому питанні дайте характеристику партійного складу Центральної Ради. Чому у її складі переважали представники соціалістичного спрямування. Чому УНП мала популярність серед військових? Позиція Петлюри у питанні створення українізованих частин. Доведіть закономірність існування саме такого спектру політичних партій. Як це вплинуло на хід української революції?

 

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 342

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Семінар 2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.