МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Методичні порадиУ першому питанні висвітліть історіографію проблеми “Українська Держава П.Скоропадського”. Починаючи розгляд другого питання, проаналізуйте причини і процес підготовки державного перевороту. Чи є підстави говорити про контрреволюційний характер перевороту? Доведіть, що гетьманат став закономірним етапом державотворення. Хто був ініціатором й організатором державного перевороту? З’ясуйте зобов’язання П.Скоропадського перед окупаційною владою. Визначте вплив зовнішньополітичних факторів на політичний розвиток України у 1918 р. Гетьман П.Скоропадський: політичний портрет. Чому дії П.Скоропадського 29 квітня 1918 р. були надзвичайно вороже зустрінуті практично усіма українськими політичними партіями? Змоделюйте, використовуючи метод групової роботи “мозковий штурм” (див. додаток 5.9), перспективи реалізації в Україні будь-яких несоціалістичних варіантів політичного устрою. Чи погоджуєтеся ви з твердженням В.Винниченка про те, що Українська Держава – це “цілком монархічний лад на чолі з новостриженим і помазаним гетьманом”? У третьому питанні висвітліть внутрішню політику гетьмана. Проаналізуйте політичний і соціально-економічний зміст “Грамоти до всього українського народу”. Чому П.Скоропадський свідомо пішов на встановлення тимчасового авторитарного правління? Визначте повноваження П.Скоропадського. З’ясуйте уявлення гетьмана про майбутню політичну реформу. Прокоментуйте твердження П.Скоропадського у вступній статті до своїх спогадів: “Особисто я розумів, що Україна на існування має повні підстави, однак лише як складова частина майбутньої російської федерації”. Чи свідчать ці слова про роздвоєну лояльність гетьмана (за Я.Пеленським)? Проаналізуйте процес творення державних засад Української Держави, який конструювали “Закони про тимчасовий державний устрій України”, “Тимчасовий закон про верховне управління державою на випадок смерті, тяжкої хвороби і перебування поза межами держави Ясновельможного пана Гетьмана всієї України”, “Про Раду міністрів і про міністрів”, “Про закони”, “Про порядок призначення на державну службу”, “Про Фінансову Раду”, “Про віру”. Політичні портрети Д.Дорошенка, Ф.Лизогуба, М.Василенка. Дайте характеристику автору проектів основних законів Гетьманату О.Палтову. Кабінет Міністрів. Висвітліть національний, соціальний і партійний склад державних службовців періоду гетьманату. Чому в основу гетьманського законодавства увійшли “Основні закони” Російської імперії в редакції від 23 квітня 1906 р. Визначте, кому належало право законодавчої ініціативи. Охарактеризуйте закон “Про порядок складання законопроектів, внесення їх до Ради Міністрів, обговорення, затвердження їх та про форму і порядок оголошення законів” від 2 червня 1918 р. Дайте оцінку законодавчій діяльності гетьманського режиму та порівняйте її з періодом Української Центральної Ради. Висвітліть процес формування місцевих органів влади. Чи справедливим є твердження опонентів гетьмана щодо русифікації виконавчої влади? Визначте позитивні і негативні сторони кадрової політики гетьмана. Чому земства і міські зібрання у ряді випадків бойкотували дії нової влади? З’ясуйте реакцію гетьманської влади на подібні кроки. Прокоментуйте закон про вибори до земства від 5 вересня 1918 р. Проаналізуйте політику гетьманського уряду у сфері дотримання законів і правопорядку. Державна варта, особливий відділ при Міністерстві внутрішніх справ. Дайте характеристику судовій системі Української Держави. Висвітліть процес реформування судочинства. Державний Сенат. Визначте компетенцію судових палат і апеляційних судів. Чи можна вважати заходи, задекларовані гетьманським урядом, спрямованими на формування громадсько-правового суспільства? Гетьманська концепція вирішення аграрного питання (вкажіть її принципи і складові). Чому П.Скоропадський основні надії покладав на середній прошарок селянства? Назвіть законодавчу базу земельної реформи. Проаналізуйте діяльність земельних і земельно-ліквідаційних комісій. Державний земельний банк. Вища земельна комісія. З’ясуйте ставлення до земельної реформи українського селянства. Чим була викликана соціальна напруга у селі? Висвітліть селянські повстання влітку і восени 1918 р. Які заходи гетьманська влада використовувала з метою локалізації селянських виступів? Підтвердіть або спростуйте твердження про те, що боротьба селян спрямовувалась, “насамперед, проти встановлення на місцях гетьманської диктатури та насадження грабіжницької продовольчої політики”. Охарактеризуйте зміст торгово-економічних договорів Німеччини з гетьманським урядом. Чому гетьманському урядові не вдалося пожвавити ринкову кон’юнктуру? Підтвердіть односторонній характер зовнішньої торгівлі Україні з Німеччиною та Австро-Угорщиною. Назвіть причини відрегулювання роботи залізниць. Визначте успіхи у фінансовій сфері. Чому члени Протофісу, незважаючи на задекларовану на своєму з’їзді в Києві (15-18 травня 1918 р.) підтримку курсу гетьмана Скоропадського, насправді захищали свої корпоративні інтереси й не прилучилися до процесу оздоровлення економіки? Робітниче питання в період гетьманату. З’ясуйте причини зростання соціальної напруженості у містах. Висвітліть процес розгортання масштабного страйкового руху робітників та засоби його придушення. Проаналізуйте взаємовідносини влади і профспілок. Чи погоджуєтеся ви з твердженням В.Липинського про те, що гетьманський уряд відображав інтереси всіх класів і націй України? Проаналізуйте перетворення у сфері військового будівництва, заходи щодо формування регулярної армії. Висвітліть умови розвитку української культури в період гетьманату. З’ясуйте роль Міністерства народної освіти та мистецтв, очолюваного М.Василенком, в продовженні українізації шкільної справи. Назвіть причини впровадження вивчення української мови в навчальних закладах України. Охарактеризуйте діяльність Комісії по українознавству, яку очолив В.Науменко. Відкриття українознавчих кафедр у Київському, Харківському та Одеському університетах. Заснування іменних стипендій (всього – 350). Які процеси відбувалися у вищій школі? Комісія у справі вищих шкіл та наукових інституцій. Державний український університет. Український університет у Кам’янці-Подільському. Перерахуйте урядові заходи щодо заснування українських університетів у Катеринославі, Одесі і Харкові. Проаналізуйте процес утворення і діяльність Української академії наук (УАН). Вкажіть причини розбіжностей у підходах різних груп учених до питання про характер і завдання УАН. Визначте роль В.Вернадського у розбудові всеукраїнського наукового центру. Національна бібліотека України. Національний архів України. Український історичний музей. Висвітліть розвиток українського книгодрукування і преси в період гетьманату. Назвіть характерні риси літературного, мистецького і театрального життя. Національна галерея мистецтв. Державний симфонічний оркестр, очолюваний О.Горілим. Українська державна капела під проводом О.Кошиця. Український національний театр (під керівництвом П.Саксаганського). Визначте значення відкриття першого в Україні пам’ятника Т.Шевченку в Ромнах на Сумщині. Охарактеризуйте заходи гетьманату у духовній сфері (міністерство віросповідань, очолюване О.Лотоцьким). Відновлення роботи Всеукраїнського православного собору. Заповніть таблицю: “Внутрішня політика гетьмана П.Скоропадського”
У четвертому питанні проаналізуйте дипломатичні стосунки Української Держави з країнами Четверного союзу, Швейцарією, Польщею, Фінляндією, Іспанією, Данією, Норвегією, небільшовицькою Росією ін. Висвітліть кримське і кубанське питання в політиці гетьмана Скоропадського. Яких зусиль доклав уряд для розв’язання бессарабського питання? Дайте оцінку діяльності дипломатичних представництв Української Держави закордоном. Чому прагнення гетьмана налагодити стосунки з урядами країн Антанти завершилися невдачею? Як вплинула на подальший розвиток Української революції орієнтація гетьманської держави на Німеччину та Австро-Угорщину? Заповніть таблицю: “Зовнішня політика гетьмана П.Скоропадського”
Визначте прорахунки П.Скоропадського у вирішенні найважливіших питань життя Української Держави (метод “Прес” (див. додаток 5.8). Чи погоджуєтеся ви з висновком, що період Гетьманату є одноманітним ланцюгом нищення завоювань попереднього етапу революції, безбарвного відкочування суспільства від досягнутих рубежів? У яких сферах життя українського суспільства П.Скоропадський досяг найбільших успіхів? Висловіть ваше ставлення до оцінки гетьманату М.Держалюком, який вважає, що гетьманська держава Павла Скоропадського – це кращий витвір української визвольної боротьби. 10 листопада 1918 р. П.Скоропадський звернувся “до всіх громадян України” зі спеціальною грамотою (проаналізуйте). Рішення гетьмана від 14 листопада 1918 р.: вимушений чи закономірний крок? Висвітліть реакцію українських політичних сил на федеративну грамоту П.Скоропадського. Під впливом яких подій 14 грудня 1918 р. П.Скоропадський зрікся влади? Назвіть причини поразки та історичне значення Української Держави у ході дебатів (див. додаток 5.5). Чому консервативний український проект не мав майбутнього? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|