Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

У першому питанні проаналізуйте історіографію проблеми “Україна в добу Директорії”.

Розпочинаючи висвітлення другого питання, охарактеризуйте процес утворення Директорії, її склад. Чи справедливим є твердження П.Христюка, що “Директорія вийшла з погляду соціально-політичного безбарвною, сірою”? Яку ідеологію сповідували члени Директорії? Дайте аналіз відозві, підготовленій від імені Директорії В.Винниченком та універсалу, виданого С.Петлюрою. Чому у цих документах практично відсутня розгорнута програма революційних заходів і перетворень? Спеціальна рада комісарів.

Висвітліть причини, план та процес організації антигетьманського повстання (порівняйте з приходом до влади Української Центральної Ради і гетьмана П.Скоропадського). Чому в літературі спостерігається різнобій щодо його оцінок? Визначте роль і місце командування Січових Стрільців у підготовці повалення гетьманського режиму. Охарактеризуйте угоду антигетьманських сил з німецькою окупаційною владою. Прослідкуйте хронологію перебігу антигетьманського повстання. Чому у ході повстання загони, які перебували під впливом більшовиків визнали на певний час зверхність Директорії?

Вступ Директорії до Києва знаменував відновлення Української Народної Республіки. Чи був закономірним прихід до влади Директорії? Яку роль в Директорії відігравали стосунки між її членами? У чому причина конфлікту Винниченка і Петлюри? Визначте наслідки цього конфлікту. Чи справедлива оцінка С.Петлюри польським дослідником А.Ковальчиком як “запізнілого ідеаліста XIX ст.”? Політичний портрет В.Винниченка.

У третьомупитанні висвітліть державотворчу діяльність Директорії, спрямовану на формування апарату центральної влади. Підтвердіть або спростуйте твердження В.Винниченка: “Все лихо Директорії було в тому, що вона не мала відповідних органів, які проводили би в життя її програму”. Чи мав рацію П.Христюк, стверджуючи, що негайне відновлення Центральної Ради з усіма її організаційними та законодавчими напрацюваннями, вивело б Україну з глибокої кризи? З’ясуйте місце Українського національного союзу в суспільно-політичному житті України наприкінці 1918 р.

Виявіть розходження провідних діячів уряду УНР щодо питання державного статусу України на Державній нараді, яка проходила 12-14 грудня 1918 р. “Трудовий принцип”. Охарактеризуйте зміст декларації Директорії від 26 грудня 1918 р. Дайте оцінку декларації, яка за змістом “була сурогатом радянства, свого роду національним большевизмом”. Чи був політичний курс Директорії національним варіантом радянської влади?

26 грудня обрано уряд – Раду Народних Міністрів, очолювану соціал-демократом В.Чехівським (проаналізуйте її склад). В.Чехівський: політичний портрет. Чи був уряд УНР самостійним у прийнятті політичних рішень? Яку роль у внутрішньополітичному житті України відігравали державні наради? Чому політична лінія Директорії не отримала широкої підтримки в українському середовищі? Висвітліть безпорадність і неорганізованість місцевих і державних інституцій. З’ясуйте природу появи і поширення на Україні такого явища як отаманщина. Чи були однорідними анархістські формування? Які негативні явища пов’язані з отаманщиною? Обґрунтуйте висновок В.Солдатенка, що для селян окремих українських повітів “непокора будь-якій владі стала звичним явищем”. За чиєю ініціативою здійснювалися єврейські погроми? Чи можна звинувачувати Директорію в сприянні єврейським погромам?

Охарактеризуйте діяльність політичних партій в період Директорії. Які партії визначали політичний курс Директорії? Доведіть або спростуйте висновок західноукраїнського політика О.Назарука: “...Партії на Великій Україні, це не партії в західнім ро­зумінню, тільки радше клуби, які щойно можуть стати колись партіями”. З’ясуйте, чому питання про форми влади було причиною роз’єднаності в українському політичному середовищі.

Учетвертому питанні висвітліть воєнно-політичну ситуацію в Україні кін. 1918 – поч. 1919 рр., висвітлюючи. Проаналізуйте військові приготування та початок окупації українських земель Червоною армією, використовуючи метод “мікрофону” (див. додаток 5.7). Утворення Українського фронту під командуванням В.Антонова-Овсієнка. З’ясуйте роль української армії в умовах перманентної війни, яку довелося вести УНР у 1918-1919 рр. з радянською Росією. Перерахуйте заходи уряду УНР спрямовані на зміцнення обороноздатності України. Визначте місце військової справи у законодавчій діяльності Директорії.

Прослідкуйте перебіг переговорів української делегації, очолюваної С.Мазуренком, з представниками Раднаркому РСФРР. Які українські політичні сили ініціювали переговори з більшовицьким урядом? Чому Директорії не вдалося встановити мирні відносини з радянською Росією? Оголошення урядом УНР війни радянській Росії. Розкрийте питання про причини слабкості армії УНР. Чи справедливим є характеристика Удовиченком армії УНР: “…це було мало збита, наспіх сформована сила, що немала солідних організаційних форм та досвідченого командного складу”? Поява деструктивних явищ у середовищі українських військовиків (дослідіть).

Визначте причини хитань і частої зміни політичних орієнтирів Директорії. Яка роль зовнішньополітичних чинників у розколі українських політичних кіл? Охарактеризуйте військову присутність Антанти на півдні України. Висвітліть процес переговорів українських делегатів з французькими та англійськими представниками, їх наслідки. З’ясуйте позицію урядів країн Антанти в українському питанні. Проаналізуйте діяльність делегації УНР на мирній конференції в Парижі. Назвіть причини відсутності позитивного міжнародного іміджу УНР. Чому, незважаючи на всі зусилля, українська дипломатія так і не досягла серйозних результатів на міжнародній арені у 1919 р.? Доведіть справедливість твердження Річарда Пайпса про те, що Паризьку мирну конференцію на початку 1919 р. найбільше хвилювало, чи буде в Росії єдиний уряд.

У п’ятому питанні дайте характеристику процесу скликання Трудового конгресу, який розпочав роботу 23 січня (5 січня) 1918 р. Чому до участі у форумі не були допущені діячі націоналістичної самостійно-державницької орієнтації? Визначіть розстановку політичних сил на конгресі. Чи справедливим є твердження О.Гольденвейзера про те, що “Директорія за прикладом більшовиків віддала перевагу запровадженню аристократії навиворіт. І втіленням цього псевдонародного принципу повинен був стати своєрідний представницький орган – Трудовий конгрес”?

28 січня прийнятий “Універсал Трудового Конгресу України” (висвітліть його зміст). “...Конгрес відбувся, але того Конгресу, про який ішла мова в дні революційного піднесення робітничо-селянських мас проти гетьманщини, Конгресу пролетаріату і революційного селянства не було...”, – писав П.Христюк (дайте оцінку). В цілому Конгрес продемонстрував відсутність чітких стратегічних орієнтирів і глибокі внутрішні суперечності щодо перспектив розбудови української державності (обґрунтуйте).

Конгрес трудового народу і проблема соборності. Прослідкуйте хронологію появи гасла соборності в українському середовищі. “Передвступний договір, заключений дня 1 грудня 1918 р. в м. Фастові між УНР і ЗУНР про маючу наступити злуку обох українських держав в одну державну одиницю” (дайте характеристику). Чи справедливим є висновок М.Шаповала, що соборність виявилась “більше теоретично-юридичною, ніж фактичною”? Назвіть перешкоди на шляху об’єднання української держави.



Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. В ході аудиту фінансової звітності аудитором застосовуються методичні прийоми документального та фактичного контролю.
  6. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  7. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  8. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  9. Деякі методичні рекомендації
  10. Деякі поради ораторові
  11. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  12. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ




Переглядів: 399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Україна в добу Директорії | Тема Акт злуки Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки і антисоборницькі сили.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.