Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

Проаналізуйте історіографію проблему.

Висвітліть соціально-економічні перетворення радянської влади в аграрному секторі економіки в кінці 20-х–на початку 30-х років, які призвели до трагедії голодомору. Хлібозаготівельні кризи 1927-1929 рр. кооперування або колективізація? Проаналізуйте причини згортання непу і переходу до суцільної колективізації. Визначте етапи проведення суцільної колективізації. Примусовість, неприродний ріст темпів, насильницькі методи, репресії, свавілля, самоуправство стали характерними рисами колективізації сільського господарства (наведіть приклади). Наступ на "куркульство". Розкуркулювання. Розкуркулення вилилось у справжню антиселянську війну проти найбільш працьовитої, продуктивної частини подільського селянства. Для того, щоб працювали нові закони, було застосовано принцип “поділяй і володарюй”. Чому українські селяни всього колгоспного відносились, як до чужого? Опір селянства колективізації. У 1930р. опір мав шанси перерости у селянське повстання, але був зламаний репресивним апаратом, що знаходився у розпорядженні сталінського тоталітарного режиму (наведіть приклади). Завершення колективізації основної частини селянських господарств у 1931 – 1932 рр. Деградація сільськогосподарського виробництва в одержавлених колгоспах. Доля розкуркулених селян. Доведіть, що форсована індустріалізація і суцільна колективізація – взаємопов’язані явища. Доведіть, що запровадження тоталітарною системою надзвичайних заходів 1928/1929р. у сільському господарстві знаменувало собою ліквідацію непу і перехід до методів відкритого пограбування селянських господарств. Доведіть, що за своєю суттю аграрна політика більшовиків була антиселянською.

Голодомор, що охопив всю Україну, набув рис національної катастрофи. Визначте причини голодомору на Україні. Висвітлітьперебіг голодомору, простежте його поступове наростання, окресліть масштаби, встановіть категорії голодуючого населення. Наведіть факти людожерства. Проаналізуйте механізм застосування репресій на Харківщині щодо голодуючого сільського населення Надзвичайні хлібозаготівельні комісії В.Молотова в УСРР і Л.Кагановича на Кубані. “Закон про п’ять колосків”. Чорні дошки. Чому надмірно завищені плани хлібозаготівель 1932/1933р. не були виконані? В містах голод не набув таких жахаючих масштабів, як на селі (обґрунтуйте). Доведіть, що голод був планомірним знищенням українського селянства, засобом поставити його на коліна і позбавити будь-яких думок про приватну власність. Голод – прямий результат спроби перебудувати сільськогосподарське виробництво в дусі ідей зрівняльного соціалізму.

Виявіть наслідки голодомору, зокрема, демографічні втрати (метод демографічної екстраполяції.), безпритульність, втечу селян у міста, порушення ментальності населення. Аналіз джерел. Дослідіть форми опору селянства антинародній аграрній політиці тоталітарного режиму. Чому радянський уряд не визнавав факт голоду? Радянська держава мала у своєму розпорядженні достатньо можливостей і засобів, щоб запобігти жахливій трагедії, або хоча б вчасно надати допомогу голодуючому населенню. Чому цього не зробила? На помираючих голодною смертю селян офіційна пропаганда вішала ярлики «куркульства», «класових ворогів», «ворогів соціалізму», ледарів, які не хотять працювати в колгоспах, саботуючи генеральну лінію партії.

Безпосередніми виконавцями геноциду – є партійні і радянські представники органів влади, а також всі, хто свідомо, чи будучи введеними в оману фарисейськими лозунгами та закликами офіційної пропаганди, сприяли антинародній політиці більшовиків на селі (обґрунтуйте).

Сучасна історіографія про голодомор 1932 – 1933 рр. Кількість померлих від терору голодом встановити досить важко. Чому? Зверніть увагу! Голод 1932-1933 років відрізняється від попереднього (1921-1923) і наступного (1946-1947) тим, що спричинені ним демографічні втрати піддаються підрахункам. Перший радянський голод мав місце після майже семи років безперервної війни, а третій - після кривавої Другої світової війни. В обох випадках неможливо встановити хоча б приблизну кількість загиблих саме від голоду, відокремивши їх від тих, хто загинув на війні або виїхав з України. Визначте наслідки голодомору.

Більшовики прагнули знищити селянство - осередок українського національно-визвольного руху Після голодомору український народ був деморалізованим і радянська влада вирішила. що з українським національним рухом покінчено. Але цього не сталося. Історія показала, що український народ знайшов в собі сили для розбудови власної держави. Сьогодні ми повинні пам'ятати, що без власної національної держави, без національної еліти, національної ідеї та народу, який може вистоювати свої національні інтереси нація не може існувати.

Колгоспи в системі командної економіки в 1934 – 1938 рр. Політвідділи МТС і радгоспів.

 

Тема Антицерковна політика радянської влади. \

  1. Історіографія проблеми.
  2. Ліквідація УАПЦ.
  3. Закриття і знищення храмів, культового життя і майна і споруд.

Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. В ході аудиту фінансової звітності аудитором застосовуються методичні прийоми документального та фактичного контролю.
  6. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  7. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  8. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  9. Деякі методичні рекомендації
  10. Деякі поради ораторові
  11. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  12. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ




Переглядів: 332

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема Насильницька колективізація сільського господарства в Україні. Голодомор як геноцид української нації | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.