Аудиторська палата України. Спілка аудиторів України.
Під управлінням аудиторською діяльністю розуміють процес регулювання роботи аудиторських фірм та окремих аудиторів, які одноособово надають аудиторські послуги, та всієї аудиторської спільноти в державі з метою дотримання єдиних методологічних вимог.
В світовій практиці існує два підходи до створення нормативно-правової бази регулювання аудиторської діяльності (табл. 2.1).
Таблиця 2.1. Підходи щодо регулювання аудиторської діяльності
Назва підходу
Характеристика підходу
Країни, в яких застосовується
Державна законодавча ініціатива і державне регулювання
Держава безпосередньо розробляє і затверджує законодавчі акти і нормативи аудиту, здійснює реєстрацію аудиторів та аудиторських фірм, а також контролює їх діяльність
Країни континентальної Європи, Росія, Швеція тощо
Законодавча ініціатива громадських професійних організацій і регулювання спільно з державою
Процес регулювання діяльності здійснюється за ініціативи громадських професійних організацій
Англія, США, Україна тощо
В Україні регулювання аудиторської діяльності здійснюється з ініціативи громадських професійних організацій, і на підставі Закону України “Про аудиторську діяльність” відповідно до англо-американського підходу. Загальна схема управління аудиторською діяльністю в Україні представлена на рис. 2.1.
Рис. 2.1. Управління аудиторською діяльністю в Україні
Отже, аудиторська діяльність в Україні є саморегулюючою, держава лише встановлює перелік вимог до проведення аудиту, а методику його проведення визначають Аудиторська палата України, Спілка аудиторів України та їх територіальні відділення шляхом затвердження стандартів, норм, положень, інструкцій, роз’яснень.