Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Клієнти аудиторських фірм і критерії їх вибору

Аудит та інші послуги аудиторських фірм можуть надаватись будь-якому господарюючому суб’єкту незалежно від його організаційно-правової форми та форми власності, включаючи установи та їх об’єднання (спілки, асоціації, концерни, галузеві, міжгалузеві, регіональні та інші об’єднання тощо).

Взаємовідносини між суб’єктами підприємництва та аудиторською фірмою розпочинається зі звернення та переддоговірного листування.

Тобто одна сторона звертається з проханням надати їй певні послуги, а інша сторона висловлює згоду про надання таких послуг або відмовляє в їх наданні.

В Україні існує велика кількість аудиторів і аудиторських фірм. Тому перед господарюючими суб’єктами постає проблема самостійного вибору аудитора або аудиторської фірми для одержання їх послуг.

Для того, щоб зробити правильний вибір, підприємства керуються системою критеріїв вибору аудиторської фірми (рис. 6.2).

Рис. 6.2. Критерії вибору аудиторської фірми

Обираючи аудиторську фірму, слід керуватися такими чинниками як професійний стаж, освіта фахівців, що працюють в аудиторській фірмі, перелік підприємств, які вона перевіряла раніше. Слід дізнатися про кількість аудиторів (у тому числі сертифікованих), які входять до її складу, тривалість діяльності фірми. Однак найбільше багатство аудиторської фірми – це її персонал. Часто буває так, що краще працювати з нещодавно створеною фірмою, в якій працюють досвідчені фахівці, ніж з недосвідченими аудиторами.

Необхідно прислухатися до думки колег і знайомих, які співпрацювали з аудиторами раніше. Якщо, наприклад, конкретна аудиторська фірма здійснила аудит, і його якістю, роботою спеціалістів, їх кваліфікацією залишились задоволені керівництво та головний бухгалтер, а після аудиторів підприємство перевірялось податковими органами та штрафних санкцій на підприємство не було накладено – це говорить про якісне надання послуг аудиторською фірмою.

Мати справу з аудиторськими фірмами краще, ніж з аудитором-підприємцем, оскільки аудиторська фірма – це колектив, який може вирішувати завдання в комплексі, починаючи з аудиту та закінчуючи представництвом у суді. Крім того, більшість аудиторських фірм дотримуються розроблених і перевірених часом аудиторських стандартів, цим гарантується якість аудиту, що проводиться, і дотримання чинного законодавства.

Послуги аудиторів не з дешевих. Обираючи аудиторську фірму, повинні насторожити або дуже низькі, або дуже високі ціни на послуги, що пропонуються. Ринкову вартість послуг аудиторських фірм визначити дуже просто, достатньо зробити декілька телефонних дзвінків. Але завжди необхідно пам’ятати, що дуже рідко в житті товар доброї якості буває дешевим, а фірми, що пропонують серйозні послуги за помірними цінами, є стабільними і надійними.

Аудиторські фірми та аудитори також приділяють значну увагу питанням вибору клієнта.

Проводити виважену політику відносно оцінки потенційних клієнтів необхідно для зниження ризику, пов’язаного з неплатоспроможністю замовника. Неправильний вибір клієнта може призвести до значних фінансових втрат, нанести шкоду іміджу фірми та аудитора.

Порядок вибору клієнтів, що застосовується на практиці аудиторськими фірмами наведено на рис. 6.3.

Рис. 6.3. Вибір клієнта аудиторською фірмою

При виборі нових клієнтів необхідно ознайомитися з фінансовою інформацією про клієнта, річними та проміжними звітами, різного роду документацією тощо. Детальну інформацію про підприємство та його керівництво на Заході аудитори отримують від обслуговуючого банку, страхової компанії, адвокатської контори та інших пов’язаних з ним юридичних і фізичних осіб.

Найголовніші види інформації, які бажано отримати аудитору в процесі загального ознайомлення з підприємством-замовником, наведено у табл. 6.1.

Таблиця 6.1. Основна інформація для попереднього ознайомлення аудитора з клієнтом

№ з/п Вид інформації Дані, які мають бути зібрані
1 2 3
Суть діяльності підприємства Продукція, замовники, основні постачальники, обсяг діяльності
Галузь діяльності підприємства Загальна економічна ситуація у галузі, місце на ринку збуту, підприємства-конкуренти, особливі аспекти діяльності
Структура підприємства Географічне розташування, статус (форма власності, вид діяльності), наявність філій і дочірніх підприємств, чи існують операції між дочірніми підприємствами та головним підприємством, кількість структурних підрозділів та їх призначення
1 2 3
Загальна схема організації роботи підприємства, стратегія Розподіл посадових обов’язків; торговельна, фінансова, соціальна політика та перспективи майбутнього розвитку
Організація функціонування управлінських відділів і бухгалтерії Наявність контрольних процедур виконання бюджетів (планів) на підприємстві; наявність служби внутрішнього аудиту; способи отримання та розробки фінансової інформації (вручну чи комп’ютеризовано); аналіз даних; формування облікової інформації
Організація і принципи ведення бухгалтерського обліку Методи та принципи облікової політики підприємства щодо відображення активів, капіталу та зобов’язань
Строки звітності Строки надання фінансової та управлінської інформації
Наявність внутрішнього контролю Розподіл обов’язків, система видачі дозволів на здійснення певних видів господарських операцій, проведення інвентаризації тощо

Аудитор і замовник повинні погодити умови перевірки. Погоджені умови треба задокументувати в листі-зобов’язанні або в будь-якій іншій договірній формі, яка є зручною.

Лист– це документ, який ще до початку аудиту встановлює взаєморозуміння між клієнтом і аудитором, допомагає перебороти можливе неадекватне уявлення клієнта про аудит та, звичайно, дозволяє уникнути непорозумінь після його закінчення відносно до обов’язків сторін.

Обравши фірму, зацікавлена в наданні аудиторських послуг сторона складає і направляє аудиторській фірмі офіційний іменний лист-пропозицію на проведення аудиту.

При отриманні такої пропозиції аудиторська фірма оцінює можливості виконання роботи, яка пропонується, та у випадку погодження з прийняттям на себе зобов’язань щодо виконання перевірки, направляє замовнику (потенційному клієнту) лист-зобов’язання про погодження на здійснення аудиту.

Після підписання листа-зобов’язання про згоду на проведення аудиту готується договір на проведення аудиту для підписання його сторонами.

Лист-зобов’язання аудиторської фірми, який містить згоду на проведення аудиту, надсилається господарюючому суб’єкту до моменту укладання договору та виступає офіційним документом-відповіддю, що встановлює взаємовідносини між клієнтом і аудитором.

Листування є дуже поширеним за кордоном, а в Україні воно застосовується рідко. Форма та зміст листа-зобов’язання визначається особливостями аудиту та побажаннями клієнта про надання йому інших послуг.

Основний зміст листа містить:

Ä опис об’єктів аудиту;

Ä відповідальність підприємства за достовірність наданих даних;

Ä визначення меж аудиту, включаючи посилання на діючі нормативні документи;

Ä форму висновку, звіту або іншого роду узагальнень результатів аудиторської діяльності;

Ä забезпечення вільного доступу до всіх записів синтетичного і аналітичного обліку, документації і будь-якої іншої інформації, яка вивчається при аудиті;

Ä зобов’язання аудитора щодо дотримання комерційної таємниці.

Лист-зобов’язання повинен містити наступні обов’язкові вказівки про:

Ä завдання аудиту;

Ä відповідальність керівництва підприємства за достовірність фінансової інформації та звітності;

Ä законодавчі акти та нормативні документи, які використовуються аудитором;

Ä форму звітності аудитора за результатами проведеної роботи;

Ä можливі невиявлені при аудиті окремі помилки в обліку, записах, регістрах та звітності.

Аудитор на свій розсуд може включати до тексту листа наступну інформацію:

Ä короткий план проведення аудиту;

Ä прохання про надання йому необхідної письмової інформації;

Ä питання про підтвердження клієнтом у визначений термін отримання листа-зобов’язання, а також умови оплати аудиту;

Ä пропозицію про використання послуг інших аудиторів, експертів у тих аспектах діяльності підприємства, що перевіряється, які аудитор і клієнт вважають необхідними;

Ä спеціальне узгодження можливості використання результатів попереднього аудиту;

Ä опис важливих обмежень відповідальності аудитора;

Ä пропозицію про подальший розвиток договірних відносин аудитора та клієнта.


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. II. Умови вибору професії.
  3. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  4. III. Стратегії вибору комбінацій показників
  5. V. ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  6. V. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. VI. СИСТЕМА ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  8. VІ. ЯКІСНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  9. А) загальні критерії
  10. Алгебраїчні критерії стійкості
  11. Алгоритм адресного вибору оптимального безрецептурного вітаміновмісного лікарського препарату, лікарської форми і шляху введення
  12. Алгоритм вибору групи ЛП для самолікування діареї




Переглядів: 2449

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Її можуть виконувати фахівці, які не мають бухгалтерської освіти. Методична і результативна стадії – це діяльність професіоналів. Саме вони сьогодні найменш розроблені. | Договір на проведення аудиту та надання супутніх послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.