Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Договір №___

на виконання послуг аудиторською фірмою

м. Житомир “___”___________200__ р.

Аудиторська фірма_____________________________________________________________

надалі – Виконавець, в особі директора __________________________________,

яка діє на підставі Статуту, Реєстру Аудиторської палати України № ____

від________ р., сертифіката Кабінету у справах нагляду за страховою діяльністю “Аудит страхових організацій” № ___ від _______ р., сертифіката “Основи міжнародних стандартів фінансової звітності (IAS)” від _______ р., свідоцтво Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку “Аудит операцій з цінними паперами” № _____ від _______ р.,

з одного боку, __________________________________________________

надалі – Замовник в особі____________________________

яка діє на підставі ____________________________________________,

з другого боку, уклали даний Договір про наступне:

1. Предмет договору

1.1. Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов’язання з виконання аудиторських послуг, а саме: проведення аудиторської перевірки з наданням аудиторських висновків про фінансово-господарську діяльність Замовника за період.

2. Права та обов’язки сторін

2.1. Замовник зобов’язується надати Виконавцю всі необхідні для проведення аудиторської перевірки матеріали не пізніше ______________________________________

2.2. Замовник зобов’язується створити співробітникам Виконавця належні умови для якісного виконання аудиторської перевірки.

2.3. Замовник зобов’язується у разі необхідності давати усні та письмові пояснення з приводу питань, що перевіряються в банку та інших установах документи, якщо вони будуть відсутні на момент перевірки.

2.4. Замовник силами своїх співробітників під керівництвом Виконавця у максимально короткі строки вносить виправлення до бухгалтерської та звітної документації відповідно до діючого законодавства України. Якщо ця робота проводиться силами Виконавця, сторони домовляються про додаткову оплату за відновлення та коригування документів, що оформлюються додатковою угодою.

2.5. Виконавець у своїй роботі керується Законом України “Про аудиторську діяльність” від 22.04.1993 р., з наступними змінами та доповненнями, статтею 23:

– повідомляти Замовника про виявлені в результаті перевірки недоліки;

– зберігати в таємниці отриману в процесі перевірки інформацію, не розголошувати відомостей, які складають комерційну таємницю.

2.6. Виконавець зобов’язаний забезпечити безперервний процес перевірки та докладати зусиль, щоб вона не переривалась втручанням сторонніх організацій (крім випадків, коли є санкція прокурора на арешт документів).

2.7. У разі необхідності, якщо Замовник не згоден з рішенням контролюючих органів (Пенсійний фонд, Фонд зайнятості, податкова адміністрація тощо), Виконавець за додаткову оплату представляє інтереси Замовника у цих організаціях за довіреність Замовника, що оформлюється додатковою угодою.

2.8. За результатами перевірки Виконавець надає Замовнику зведений звіт з приводу питань, які вирішувались у процесі перевірки. Виконавець має право на узгоджений з Замовником відсоток від суми штрафних санкцій, яких вдалося уникнути в результаті перевірки та коригування документів.

3. Вартість робіт

3.1. Вартість робіт згідно з цією угодою складає ________________________

_______________________________________________________________грн.

в т.ч. ПДВ ____________________________________________ грн.

3.2. Замовник зобов’язується перерахувати Виконавцю аванс в розмірі

_______________________________________________________________ грн.

протягом 3-х банківських днів з моменту підписання цієї угоди.

3.3. Після початку робіт по даній угоді у випадку, коли Замовник відмовляється від подальшого проведення аудиторської перевірки зі своєї ініціативи, перерахований Виконавцю аванс не повертається.

3.4. Угода набуває чинності тільки з моменту зарахування на поточний рахунок Виконавця зазначеної в пункті 3.2 суми.

4. Порядок приймання-здачі виконаних робіт

4.1. Після закінчення робіт Виконавець надає Замовнику аудиторський висновок з одночасним підписанням акту виконаних робіт.

4.2. У разі виявлення суттєвих недоліків у виконанні робіт Замовник направляє Виконавцю письмові зауваження до виконаної роботи. У цьому випадку Виконавець зобов’язується протягом п’яти робочих днів з моменту підписання зауважень Замовника виконати необхідні роботи щодо усунення недоліків.

5. Особливі умови

5.1. У разі, якщо Виконавець виявив помилки в бухгалтерському обліку Замовника та виправив їх згідно з діючим законодавством під керівництвом Виконавця, Замовник сплачує Виконавцю ______ % загальної вартості робіт.

5.2. Для скорочення часу з перевірки бухгалтерських документів Замовника Виконавець самостійно вирішує місце проведення робіт.

6. Додаткові умови

6.1. Сторони домовляються, що у випадку виникнення між ними суперечок вони намагатимуться вирішити їх шляхом переговорів, а у випадку неможливості дійти згоди – суперечність розглядається у претензійно-позовному порядку в арбітражному суді.

6.2. Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невикористання обов’язків за цим договором. Якщо така ситуація є наслідком непереборної сили обставин, які виникли після укладання угоди.

6.3. ______________________________________________________________

___________________________________________________________________

7. Строк дії угоди

7.1. Ця угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє до

“___” ________________ 200__ р.

8. Реквізити сторін.

_______________________ _________________________

_______________________ _________________________

_______________________ _________________________

 

 

 

 

Під час проведення аудиту підприємство-замовник має право:

а) отримувати від аудитора (аудиторської фірми) повну інформацію про вимоги законодавства, що стосуються проведення аудиту;

б) бути ознайомленим з висновком аудитора (аудиторської фірми) та отримувати інформацію про нормативні акти, на яких ґрунтуються зауваження і висновки аудитора (аудиторської фірми).

Під час проведення аудиту замовник зобов’язаний:

а) створити аудитору (аудиторській фірмі) умови для своєчасного і повного проведення аудиту, надати всю документацію, необхідну для його проведення, а також надати на прохання аудитора (аудиторської фірми) роз’яснення і пояснення в усній і письмовій формі;

б) оперативно усувати виявлені в ході аудиту відхилення в порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності;

в) надавати допомогу аудитору в своєчасному та повному проведенні аудиту.

Окрім наведених вище зобов’язань, підприємство, звітність якого підлягає обов’язковому аудиту, не вправі ухилятись чи протистояти його проведенню і зобов’язане укладати договори на проведення обов’язкового аудиту з аудиторськими фірмами в терміни, встановлені законодавством.

Згідно із ст. 28. Закону України “”Про аудиторську діяльність” господарюючі суб’єкти, для яких законодавством встановлено обов’язкове проведення аудиту, зобов’язані до 1 грудня поточного року повідомити відповідним податковим інспекціям про укладання договору на аудиторську перевірку.

Права та обов’язки аудиторів.Згідно із ст. 22 Закону України “Про аудиторську діяльність”, аудитори та аудиторські фірми України мають право:

1) самостійно визначати форми і методи аудиту на підставі чинного законодавства, існуючих норм і стандартів, умов договору із замовником, професійних знань та досвіду;

2) отримувати необхідні документи, які мають відношення до предмету перевірки і знаходяться як у замовника, так і у третіх осіб.

Треті особи, які мають у своєму розпорядженні документи стосовно предмету перевірки, зобов’язані надати їх на вимогу аудитора (аудиторської фірми). Зазначена вимога повинна бути офіційно засвідчена замовником;

3) отримувати необхідні пояснення в письмовій чи усній формі від керівництва та працівників замовника;

4) перевіряти наявність майна, грошей, цінностей, вимагати від керівництва господарюючого суб’єкта проведення контрольних оглядів, замірів виконаних робіт, визначення якості продукції, щодо яких здійснюється перевірка документів;

5) залучати на договірних засадах до участі в перевірці фахівців різного профілю.

Відповідно до ст. 23 Закону України “Про аудиторську діяльність” аудитори і аудиторські фірми зобов’язані:

1) належним чином надавати аудиторські послуги, перевіряти стан бухгалтерського обліку і звітності замовника, їх достовірність, повноту і відповідність чинному законодавству та встановленим нормам;

2) повідомляти власників, уповноважених ними осіб, замовників про виявлені під час проведення аудиту недоліки ведення бухгалтерського обліку і звітності;

3) зберігати в таємниці інформацію, отриману при проведенні аудиту та виконанні інших аудиторських послуг. Не розголошувати відомості, що становлять предмет комерційної таємниці, і не використовувати їх у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб;

4) відповідати перед замовником за порушення умов договору відповідно до чинних законодавчих актів України;

5) обмежувати свою діяльність наданням аудиторських послуг та іншими видами робіт, які мають безпосереднє відношення до надання аудиторських послуг у формі консультацій, перевірок або експертиз.

Договір документально підтверджує, що сторони дійшли згоди за всіма пунктами, що обумовлені договором. Для того, щоб запобігти неправильному розумінню сторонами взятих на себе зобов’язань, умов їх виконання і прийнятої відповідальності, необхідно максимально чітко визначити в договорі всі суттєві аспекти взаємовідносин, що виникають у зв’язку з укладанням договору.

В договорі обов’язково повинні бути обумовлені наступні пункти:

Ä можливість доступу до будь-яких записів, документів та іншої інформації, що вимагається у зв’язку з проведенням аудиту;

Ä відповідальність керівництва підприємства, що перевіряється, за повноту наданої чи ненаданої аудитору інформації;

Ä вказівка на те, що в зв’язку з сутністю перевірки та інших властивих аудиту обмежень існує можливість і навіть ймовірність того, що будь-які, інколи суттєві, помилки можуть залишитись невиявленими;

Ä форма, в якій замовнику буде надана інформація про результати проведеної аудитором роботи;

Ä порядок розрахунку вартості виконаних робіт щодо проведення аудиту.

 

3.4. Прийоми вивчення документів в аудиті

Дослідження документів аудитором необхідно проводити комплексно, поєднуючи різноманітні способи їх вивчення, що скорочує час, підвищує якість і ефективність аудиту.

У практиці аудиторської роботи той чи інший порядок перевірки документів не є регламентованим. Вибір порядку перевірки достовірності документів враховується при складанні програми аудиту. Проте аудитор, як правило, остаточно це питання вирішує при безпосередньому проведенні аудиту.

Для дослідження документів можна застосовувати будь-який з наступних порядків:

1. Хронологічний – перевірка документів за всіма розділами і операціями без попереднього групування чи систематизації операцій. В цьому випадку аудитор досліджує документи за датами складання.

2. Систематизований – полягає в перевірці документів за кожним розділом окремо (наприклад, касові операції, операції на рахунках в банку тощо).

3. Комбінований – дослідження документів, що поєднує хронологічний і систематизований способи, тобто ряд документів перевіряється в порядку їх підшивки, а інші – за економічно однорідними операціями.

4. Вибірковий – полягає в тому, що аудитор за певною схемою відбирає частину документів для їх вивчення.

Дослідження первинних документів здійснюється одночасно з перевіркою облікових регістрів за цими господарськими операціями в наступній послідовності: від первинного документу до балансу та іншої звітності, або від балансу та іншої звітності до первинного документу (див. рис. 6.11).

Рис. 6.11. Послідовність вивчення документів в аудиті

*Знак показує послідовність перевірки (в першому випадку від первинного документа до звітності, в другому – від звітності до документа).

В першому випадку перевірка здійснюється за схемою: первинні документи → зведені документи (звіти матеріально відповідальних осіб, виписки банку тощо) → аналітичні регістри підприємства → зведені журнали → Головна книга → звітність.

В другому випадку перевірка здійснюється за такою схемою: звітність → Головна книга → зведені журнали → аналітичні регістри підприємства (складів) → зведені документи (звіти матеріально відповідальних осіб, виписки банку тощо) → первинні документи.

При розгляді методичних прийомів, що застосовуються в аудиті особливу увагу слід зосередити на огляді документів.

При цьому перш за все, аудитор повинен визначитися з якими конкретно документами потрібно ознайомитися, з яких питань і з якою метою.

Додатково отримана при огляді інформація порівнюється зі змістом договорів, рахунків, сертифікатів якості товарів, інших бухгалтерських документів та записів тощо.

За матеріалами такого огляду, залежно від отриманих результатів, аудитором можуть бути надані пропозиції щодо коригування визначених облікових даних, виставлення претензій, складання актів.

Огляд документів аудитор розпочинає з основного – акту приймання-передачі справ, якщо такий є на підприємстві. Часто при зміні керівників і головних бухгалтерів на підприємстві можуть виникати необґрунтовані звинувачення звільнених посадових осіб у відсутності усіх або деяких документів. При зміні посадових осіб повинна здійснюватися здача їх справ новим*.

Перевіряючи первинні документи будь-якого підрозділу підприємства, аудитор повинен з’ясувати:

Ä чи заповнюються первинні документи на бланках типових форм, а якщо на розроблених підприємством, то чи мають вони необхідні реквізити;

Ä чи не використовуються для записів у первинних документах олівці, спеціальні чорнила тощо;

Ä чи прокреслюються вільні рядки в первинних документах;

Ä чи затверджений перелік осіб, які мають право підпису первинних документів;

Ä чи пронумеровані бланки суворої звітності, чи організовано їх облік;

Ä які особи відповідальні за прийняття та перевірку первинних документів;

Ä чи не приймаються до виконання і оформлення первинні документи, які суперечать законодавству;

Ä чи немає в первинних документах і облікових регістрах підчисток та необґрунтованих виправлень;

Ä чи правильно здійснюється виправлення помилок в первинних документах;

Ä чи регламентовано графіком рух первинних документів;

Ä чи надана виписка з графіку документообігу кожному виконавцю;

Ä чи забезпечено збереження документів на підприємстві;

Ä походження документу, час, місце та способи його складання;

Ä достовірність документу;

Ä автора (розробника) документу та його зв’язок зі встановленим фактом;

Ä джерело та сферу ознайомлення автора (розробника) документу;

Ä дотримання вимог закону та відомчих правил при складанні документу;

Ä наявність інших даних, що підтверджують його достовірність, точність та повноту.

Процес формальної перевірки документів можна спростити за допомогою наведеної нижче табл. 6.5.

Таблиця 6.5. Ознаки виявлених відхилень в документах

№ з/п Зміст відхилень Ознаки відхилень
1 2 3
При виправдовуючому документі відсутнє розпорядження (посилання на номер і дату розпорядження), дозвіл на здійснення господарської операції Відсутність резолюції керівника підрозділу (підприємства), виписка із наказу
Відсутність при розпорядчому документі виправдовуючого документу Операція не відбулась
Відсутність на документах необхідних додаткових реквізитів (печатки, штампу тощо) Рахунки, акти та інші документи складені в довільній, не передбаченій обліковою політикою формі
В документах повністю або частково відсутні обов’язкові реквізити, передбачені законодавством Відсутність обов’язкових реквізитів
Відсутність додатків, на які є посилання в документах У документах згадані пропозиції, фактично до них не наведені
Підчистки, помарки, необумовлені виправлення, підробка підписів Місця підчисток, помарок, необумовлених виправлень, дописок тощо
Підпис документу особами, які не мали на це права Фінансові документи підписані не розпорядниками кредитів
Документ оформлений зайвими реквізитами Наявність непотрібних резолюцій і рішень, не передбачених документооборотом
Нерозшифрований підпис керівника підприємства Наявності у документі нерозшифрованого підпису керівника підприємства
В одному й тому ж документі не співпадають реквізити Документ складений на бланку одного підприємства, а печатка стоїть іншого

 

 

Аудитору слід врахувати, що на кожному підприємстві діють певні правила ведення документації. Одні з них є загальними для всіх підприємств, інші – діють в межах окремих відомств встановлюються внутрішніми розпорядчими документами.

Аудитору слід перевірити дотримання підприємством документів обох видів.

Перед початком перевірки аудитор повинен ознайомитися з правилами оформлення первинних облікових документів, які передбачені нормативними актами та Наказом про облікову політику. При проведенні формальної перевірки документи перевіряються з точки зору відповідності їх оформлення зазначеним правилам. Документи, які викликають сумнів у аудитора, повинні бути перевірені з особливою ретельністю. Ксерокопії таких документів доцільно додавати до робочих документів аудитора (з дозволу замовника).

Прийоми контролю документів застосовують до бухгалтерських документів, записів у облікових регістрах, даних бухгалтерської звітності, до статистичних і оперативних матеріалів. Об’єктом документального контролю є сам документ з точки зору правильності його оформлення, а також сукупність його показників, що характеризує здійснену господарську операцію (рис. 6.12).

Рис. 6.12. Прийоми вивчення документів в аудиті


Читайте також:

  1. Агентський договір
  2. Агентський договір: зміст, виконання та припинення
  3. Адміністративний договір
  4. Амстердамський Договір
  5. Безпосередньою підставою виникнення управління майном у будь-яких випадках є договір, який укладається між установником і управителем.
  6. Берестейський мирний договір
  7. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  8. Брестський мирний договір
  9. В усній формі договір позики може бути укладений якщо його сторонами є фізичні особи і якщо сума позики не перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  10. В яких товариствах єдиним установчим документом є установчий договір?
  11. Види федерацій: договірні та конституційні; централізовані та децентралізовані; національні та територіальні
  12. Виконання добровільно взятих на себе договірних зобов’язань.




Переглядів: 671

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зразок договору на виконання аудиторських послуг наведено нижче. | В ході аудиту фінансової звітності аудитором застосовуються методичні прийоми документального та фактичного контролю.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.