Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота № 14. Програма організації дозвілля

Мета роботи:закріпити теоретичні знання з теми «Дозвільнева робота з різними категоріями населення»; розвивати практичні навички планування соціальної роботи.

Практичне завдання:

Складіть програму організації дозвілля мешканців будинку-інтернату для людей похилого віку на один місяць.

 

Методичні рекомендації:

Роль дозвілля в житті літньої людини індивідуальна і зале­жить від психофізичних можливостей, суспільного становища й умов. Проживання літньої людини в окреслених умовах на­кладає істотний відбиток на її життєвий тонус, активність, пси­хологічний настрій, зміну ціннісних настанов, рівень домагань. На підставі такого підходу мож­на виділити такі основні функції дозвілля людей похилого віку:

· збереження зв'язку з широким колом людей. Соціальні кон­такти похилих людей природним чином скорочуються. Зайняття різними видами дозвіллєвої діяльності створю­ють можливість зустрічей із широким колом людей;

· задоволення потреби у визнанні. її випробовують усі по­коління, однак для людей пенсійного віку вона має особ­ливе значення у зв'язку з відходом зі сфери професійної активності. Завдяки хобі можна придбати репутацію знав­ця в тій чи іншій галузі, одержувати премії, призи, радіти визнанню з боку великої кількості людей;

· поліпшення і підтримка психофізичного стану. Кожен вид дозвілля поліпшує ті чи інші психофізичні задатки, настрій, розслаблює людину, оптимізує її, спричинює за­доволеність життям;

· збереження і посилення соціальної активності особистості - своєрідний генератор творчої активності, духовних по­треб і соціального досвіду.

Можна виділити два модулів соціально-культурних технологій організації дозвілля людей похилого віку: базовий і варіативний.

Базовий модуль зумовлює необхідність використання тра­диційних дозвіллєвих форм діяльності, методів, технологій, послуг, до яких відносяться: проведення заходів, присвячених державним, місцевим, народним, великим особистим датам і подіям; художня творчість (музичне, пісенне, танцювальне, фольклорне, ремісно-прикладне та ін.); робота з книжковим фондом і періодичними виданнями; екскурсійна діяльність; комунікативна діяльність (бесіди, обговорення, чаювання тощо); перегляд телевізійних і відеопрограм, прослуховування радіо­передач; відвідування різноманітних культурно-дозвіллєвих установ; концертна діяльність як самих людей похилого віку, так і запрошених для них виконавців; оздоровчі заняття і виї­зди на природу; лекційно-просвітня тематична діяльність.

У зміст варіативного модуля пропонується включення додат­кового блоку заходів і технологій, що ставлять соціально-куль­турну діяльність на вищий щабель організації, а також підсилюють терапевтичний, інтелектуальний, соціальний ефект проведе­ної роботи. До них доцільно віднести: роботу в саду, на земельній ділянці, у присадибному господарстві, домашнє квітництво; ко­лекціонування; заняття живописом, малюнком; кулінарія; клуби знайомств; робота на комп'ютері; ігрова діяльність (настільні і рухливі ігри, конкурсні програми); волонтерська практика; теат­ральні види діяльності; суспільно корисна робота; технічна творчість; нетрадиційні види оздоровлення (йога, лижі, біг, тре­нажери); театр моди (шиття, в'язальна і перукарська справи); заняття ікебаною і флористикою; догляд за тваринами; різні кафе (літературні, музичні, історичні, туристичні, інтернет); інші, більш складні, дозвіллєві форми і технології.

 

Рекомендована література:

1. Дозвіллєзнавство [Текст]. Навчальний посібник. — К.: Центр навчальної літератури, 2006. — 208 с. [с. 157-164]

2. Дозвілля в зарубіжних країнах [Текст]: Підручник. — К.: Кондор, 2005. — 408 с. [с. 161-272]



Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. DEVICE - Визначити пристрій для якого компілюється програма
  3. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  4. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  5. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  6. II. РОБОЧА ПРОГРАМА
  7. II. Самостійна робота студентів.
  8. III. GPSS — програма імітаційної моделі ЕОМ
  9. III. Практична частина.
  10. III. Програма
  11. III. Програма
  12. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 13. Казкотерапія | Практична робота № 15. Програма ігротеки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.