Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота № 13. Казкотерапія

Мета роботи:закріпити теоретичні знання з теми «Характеристика окремих форм терапевтичного впливу»; формувати вміння організовувати та планувати соціальну роботу з конкретною категорією клієнтів; розвивати професійне мислення.

Практичне завдання:

Підберіть три казки, які можуть бути використані у терапевтичній роботі з агресивними дітьми (казки можна вигадати самому або підібрати авторські чи народні). Свій вибір обґрунтуйте.

Методичні рекомендації:

Однією з найцікавіших психокорекційних технік є казкотерапія. Особлива значущість казкотерапії виявляється у роботі з дітьми молодшого віку.

Казкотерапія є однією з найцікавіших психокорекційних технік. Казка з її багатим виховним потенціалом та емоційною забарвленістю дозволяє вирішити безліч психолого-педагогічних завдань. Найбільш поширеними формами казкотерапії є:

· аналіз відомих дитячих казок;

· створення казки «по слову від кожного»;

· експромтне інсценування казки;

· вигадування кінця казки чи початку нової казки.

· створення авторської казки кожним клієнтом, де в завуальованій формі він розповідає про власні проблеми, переживання та очікування.

Аналіз таких казок дозволяє терапевту більш яскраво побачити причини життєвої кризи дитини чи молодої людини, оцінити рівень позитивних зрушень, що відбулися (чи не відбулися) в становленні чи психологічній реабілітації клієнта. Наведемо кілька завдань з казкотерапії для вихованців молодшого шкільного віку:

· Наведіть приклади відомих казок, у яких добро долає зло.

· Розкажіть свою улюблену казку. Спробуйте пояснити, чому саме вона вам подобається.

· Намалюйте улюбленого казкового героя. Підготуйте розповідь про нього. Які якості героя подобаються вам найбільше? Чому?

· Зробіть підписи під ілюстраціями (відомих дитячих казок).

· Підготуйте казкову розповідь про себе (свою родину, своїх друзів).

З допомогою казок діти набувають необхідних знань і на­вичок, вчаться переборювати складні ситуації, використовую­чи героїв творів як модель для наслідування. Мовою казки можна розпочати розмову про щось досить складне для розум­іння дитини. Діти люблять казки і не терплять нотацій, отже, за допомогою казки можна впливати на поведінку дитини, не викликаючи сильного спротиву з її сторони. Більше того, казки дозволяють опосередковано підійти до питань, болісних для ди­тини, а також допомогти дитині в символічній формі виразити і відрегулювати важкі почуття, особливо якщо вона сама бере участь у придумуванні казки. Використовують і так звані «пер­соналізовані» казки. У них герой максимально наближений до дитини, з якою передбачається працювати, але не ідентичний їй. Схожість повинна сприяти ідентифікації дитини з героєм, який в казці знаходить шляхи і способи розуміння і вирішення своїх труднощів і конфліктів. Кожна казка придумується для конкрет­ної дитини і спрямована на вирішення наявних у неї проблем.

 

Рекомендована література:

1. Бурчик О. В. Казкотерапія як нова педагогічна технологія [Електронний ресурс] // Проблеми сучасної педагогічної освіти. — №11. — Ч 1. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ soc_gum/ pspo/ 2006_11_1/ doc_pdf/Burchik_st.pdf

2. Бурчик О. В. Групова казкотерапія в особистісно орієнтованому вихованні дітей [Електронний ресурс]. Вісник Житомир. державного університету ім. І. Франка. — 2005. — №25. — С. 203-205. — Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/1376/1/05bovovd.pdf

3. Володарська Н. Д. Духовність у гештальт-парадигмі [Текст] // Практична психологія та соціальна робота. — 2009. — № 3. — С. 5-8

4. Гірченко О. Л. Казкотерапія, як засіб психолого-педагогічного впливу на емоційно-вольову сферу молодших школярів [Електронний ресурс] // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка: Збірник наукових праць. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/Soc_Gum/ Vchdpu/2009_74_1/23.pdf

5. Гундертайло Ю. Арт-терапія в роботі з міфами [Текст] // Психолог. — 2006. — № 40. — С. 27-29

6. Дружченко Т. Я., Лавриш Є. Е. Масові заходи мережі соціальних служб для молоді. Матеріали для занять у «Школі волонтерів» [Текст] // Соціальний працівник. — 2006. — № 21. — С. 8-21

7. Іванова Т. Сніжинка [Текст] // Психолог. — 2006. — № 44. — С. 30

8. Мінакова М. Чарівне скло уяви: Робота з обдарованими дітьми [Текст] // Психолог. — 2009 р. — № 11-12. — С. 29-30

9. Пеньковська Н. М. Групова психокорекція у роботі з молодшими школярами [Текст] // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — № 10. — С. 60-72

10. Пеньковська Н. М. Групова психокорекція у роботі з молодшими школярами [Текст] // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — № 12. — С. 39-50

11. Романовська Д. Світ навколо нас — і я його частинка: Еколого-психологічний тренінг [Текст] // Психолог. — 2006. — №21. — С. 16-24

12. Соціальна робота в Україні [Текст]: Навч. посіб. / І. Д. Звєрєва, О. В. Безпалько, С. Я. Марченко та ін.; За заг. ред.: І. Д. Звєрєвої, Г. М. Лактіонової. — К.: Центр навчальної літератури, 2004. — 256 С. [с. 80]

13. Троїцька С. В. Цінуй життя [Текст] // Соціальний працівник. — 2006. — № 24. — С. 2-17

14. Філь О. В. Казкотерапія в соціально-педагогічній практиці [Електронний ресурс] // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових статей. Педагогічні науки. — 2008. — № 1. — Режим доступу: http:// www.nbuv.gov.ua/ Portal/Natural/Vznu/ped/2008_1/vypusky/ 2008-26-06/fil.pdf

15. Шевченко С. І. Багатоаспектність казкотерапії як напрямку сучасної практичної психології [Електронний ресурс] // Проблеми сучасної психології. — 2010. — № 10. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pspl/ 2010_10/833-842.pdf

16. Як закінчити казку [Текст] // Психолог. — 2006. — №19. — С. 28-29



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 1453

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРОГРАМА ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА | Практична робота № 14. Програма організації дозвілля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.