Якісний аналіз малюнків проводиться з врахуванням їх формальних і змістових аспектів. Інформативними формальними ознаками малюнка вважаються, наприклад, розміщення малюнка на листку паперу, пропорції окремих частин малюнка, його величина, стиль розмальовування, сила натиску олівця, витирання малюнка, або його окремих частин.
Змістовні аспекти включають в себе особливості, рух і настрій намальованого об'єкта.
Для аналізу малюнків використовуються три аспекти оцінки — деталі малюнків; їх пропорції; перспектива.
Вважається, що деталі малюнка, представляють усвідомлення і зацікавленість людини в повсякденній життєвій ситуації. Обстежуваний може показати у своєму малюнку, які деталі мають для нього особистісну значущість, двома способами: — позитивним (якщо під час роботи над малюнком дитина підкреслює деякі деталі малюнка, а також коли повертається до них) або — негативним (коли пропускає основні деталі об'єктів, які малюються).
Пропорції малюнка інколи відображають психологічну значущість, важливість і цінність речей, ситуації або ставлень, які безпосередньо або символічно представлені в малюнку будинку, дерева і людини. Пропорція може розглядатися як відношення цілого малюнка до даного простору паперу або як відношення однієї частини малюнка до іншої. Наприклад, дуже маленький малюнок людини може показати відчуття неадекватності суб'єкта в його психологічному оточенні.
Вважається, що перспектива показує більш складне ставлення людини до її психологічного оточення. При оцінці перспективи увага звертається на положення малюнка на листку паперу по відношенню до глядача (погляд зверху або знизу), взаємне розміщення окремих частин малюнку, рух намальованого об'єкту. Наприклад, людина, намальована в русі (біжить, танцює, грається), частіше показує активне, творче ставлення дитини до свого життя.