Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична робота № 23. Проективна методика «Дім, дерево, людина»

Мета: закріпити теоретичні знання з теми «Психодіагностика»; формувати практичні вміння використання проективних психодіагностичних методик; розвивати професійне мислення.

Практичне завдання:

Проведіть психодіагностичне обстеження когось із знайомих Вам людей, використовуючи проективну методику «Дім, дерево, людина». Порівняйте отримані результати з Вашою власною думкою про особистісні якості обстежуваної людини.

Методичні рекомендації:

Незважаючи на описані в літературі переваги малюнкових методик, їх практичне вико­ристання вимагає детального вивчення досвіду їх застосування і, основне, критичного осмислення принципів інтерпретації малюнків. Перш за все треба пам'ятати, що за просто­тою і доступністю їх застосування малюнкових методик стоять високі вимоги до спеціаліста-психолога, який їх використовує. Необхідна тривала практика, величезна обережність в інтерпретації, вміння правильно формувати складний комплекс методик, оскільки графічні методи не повинні застосовуватися ізольовано від інших методів. Це пов'язано з тим, що як і будь-яка проективна методика, графічні методики не стандартизовані, що утруднює їх перевірку на надійність і валідність.

В даний час немає єдиних поглядів на інтерпретацію результатів психографічного дослід­ження. Частіше всього кожен із дослідників, «набиваючи руку» на якійсь одній або групі методик, виділяє свої власні параметри для побудови інтерпретації. Нижче наведена спроба загального підходу до інтерпретації графічного матеріалу методики американського психоло­га Дж. Бука «Дім — Дерево — Людина» (ДДЛ), на основі аналізу відомих літературних джерел.

Ця проективна методика була запропонова­на Дж. Буком у 1948 році. Тест призначений як для дорослих, так і для дітей при індивідуаль­ному діагностуванні (в окремих випадках мож­ливе групове обстеження).

Вибір названих предметів для малювання ав­тор обґрунтовує тим, що вони знайомі кожному, найбільш зручні як об'єкти для малюван­ня, і нарешті, стимулюють більш вільні вербальні висловлювання, ніж інші об'єкти. Крім того, самі стимульні слова — дім, дерево, людина — не лише є назвами класів об'єктів, але і несуть певні емоційні навантаження. Тому емоційні реакції дитини під час малювання або в бесіді після малювання частіше всього представляють особистісно значущу реакцію на ставлення, бажання, почуття, або об'єкт, що прямо або символічно присутні в малюнку. Вважається, що малюнок будинку, дерева і людини — це своєрідний автопортрет людини, яка малює, тому що у своєму малюнку вона представляє ті риси об'єктів, що в тій чи іншій мірі значущі для неї.

Обстежуваному пропонується стандартний листок паперу (нелінований), простий олі­вець і гумка. Для малювання використовується, як правило, олівець 2М, оскільки при використанні цього олівця найяскравіше видно зміни в силі натиску.

Стандартний листок для малювання складається навпіл. На першій сторінці в горизон­тальному положенні зверху друкованими буквами написано «Дім», на другій і третій у вертикальній позиції зверху кожного листка — відповідно «Дерево» і «Людина». На четвертій ім'я і прізвище обстежуваного, дата проведення дослідження.

Інструкція обстежуваному: «Намалюй, будь-ласка, якомога краще дім, дерево і люди­ну». На всі уточнюючі питання обстежуваного слід відповідати, що він може малювати так, як йому хочеться.

Саме виконання тесту складається із двох частин: процесу малювання і бесіди після нього. Багато інформації дає спостереження за тим, як дитина малює. При цьому запису­ються всі спонтанні висловлювання, відмічаються які-небудь рухи, витирання намальова­ного.

Після малювання проводиться бесіда, наприклад, запитується, що дитина намалюва­ла, вік намальованої людини, що вона робить, який у неї настрій і т. п. Як правило, опитування за малюнками переростає в бесіду про життєві уявлення дитини.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  3. II. Самостійна робота студентів.
  4. III. Практична частина.
  5. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  6. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  7. IV. Науково-дослідницька робота.
  8. IV. Практична робота.
  9. IV. Практична частина
  10. IV. Робота над темою уроку
  11. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  12. V. Робота з підручником




Переглядів: 1919

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Раціоналізація | Загальні особливості якісного аналізу малюнків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.