Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Змістовний модуль 4. Серцево-судинна система

 

1. Тема 13: РОЗВИТОК СЕРЦЯ ТА СИСТЕМИ КРОВОПОСТАЧАННЯ.

2. Мета: вивчити розвиток серця та системи кровопостачання.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез серцево-судинної системи.

3.2. З курсу анатомії: ембріональний розвиток організму.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити та визначити, з яких зачатків розвивається серце.

4.2. Визначити, які частини розрізняють в S-подібний серцевій петлі.

4.3. Визначити стадії розвитку серця.

4.4. Визначити та вивчити розвиток серцевої перегородки, шлуночків та передсердь.

4.5. Вивчити судини, які входять і виходять із серця, та утворення клапанів цих судин.

4.6. Вивчити розвиток артерій, розвиток аортальних дуг.

4.7. Вивчити розвиток вен серця і тіла.

4.8. Вивчити утворення нижньої порожнистої вени.

4.9. Вивчити розвиток ворітної вени.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Визначити на муляжах, які частини розрізняють в S-подібний серцевій петлі.

5.2. Вивчити та визначити на муляжі ріст перегородки серця.

5.3. Вивчити та показати на препараті серця плоду, яке утворення знаходиться у перегородці та за який механізм кровообігу воно відповідає.

5.4. Вивчити та визначити на муляжі фронтальну перегородку, що ділить артеріальний тракт на два стволи (аорту та легеневий стовбур).

5.5. Вивчити та визначити на муляжі, з яких судин складається першопочатковий венозний синус.

5.6. Вивчити та визначити на муляжі, з яких судин утворюється клапан верхньої порожнистої вени та клапан коронарного синусу.

5.7. Вивчити та визначити на схемі вентральні аорти, з’ясувати, від якої структури вони беруть початок.

5.8. Вивчити та визначити на схемі кількість пар аортальних дуг, які поєднують між собою вентральну та дорсальну аорти.

5.9. Визначити та вивчити на схемі передні та задні кардинальні вени.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Основні етапи розвитку серця.

6.1.2. Терміни закладки серця, періоди найважливіших перетворень камер, перегородок та клапанів серця.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти та показати на муляжі, з яких судин складається першопочатковий венозний синус.

6.2.2. Знайти та показати на муляжі, з яких судин утворюється клапан верхньої порожнистої вени та клапан коронарного синусу.

6.2.3. Знайти та показати на схемі та муляжі вентральні аорти, структуру, від якої вони беруть початок.

6.2.4. Знайти та показати на схемі кількість пар аортальних дуг, які поєднують між собою вентральну та дорсальну аорти.

6.2.5. Знайти та показати на муляжі передні та задні кардинальні вени.

6.2.6. Знайти та показати на муляжі, які частини розрізняють в S-подібний серцевій петлі.

6.2.7. Знайти та показати на муляжі та схемі ріст перегородки серця.

6.2.8. Знайти та показати на препараті серця плоду, яке утворення знаходиться у перегородці та за який механізм кровообігу воно відповідає.

6.2.9. Знайти та показати на препараті та муляжі фронтальну перегородку, що ділить артеріальний тракт на два стволи (аорту та легеневий стовбур).

6.2.10. Знайти та показати на препараті овальний отвір.

6.2.11. Знайти та показати на препараті боталову протоку.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. З яких судин складається першопочатковий венозний синус?

7.1.2. З яких судин утворюється клапан верхньої порожнистої вени та клапан коронарного синусу?

7.1.3. Які вентральні аорти ви знаєте, від якої структури вони беруть початок?

7.1.4. Яка кількість пар аортальних дуг, що поєднують між собою вентральну та дорсальну аорти?

7.1.5. Які частини розрізняють в S-подібний серцевій петлі?

7.1.6. Яке утворення знаходиться у перегородці серця плоду, та за який механізм кровообігу воно відповідає?

7.1.7. Де знаходиться овальний отвір?

7.1.8. Покажіть місце локалізації боталову протоку.

7.2. Тести - в кінці посібника

 

 

1. Тема 14: ЛІМФАТИЧНІ ВУЗЛИ ГРУДНОЇ, ЧЕРЕВНОЇ ПОРОЖНИН ТА МАЛОГО ТАЗА.

2. Мета: вивчити лімфатичні вузли грудної, черевної порожнин та малого таза.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез лімфатичної системи.

3.2. З курсу анатомії: будова скелету, м’язів грудної клітини, живота і таза.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити та визначити, які групи лімфатичних вузлів розрізняють в грудній порожнині.

4.2. Вивчити та визначити, які вузли грудної порожнини відносяться до паріетальних.

4.3. Вивчити та визначити, які вузли грудної порожнини відносяться до вісцеральних.

4.4. Вивчити, через який лімфатичний вузол судини проходять в грудну протоку.

4.5. Вивчити, які групи лімфатичних вузлів розрізняють в черевній порожнині.

4.6. Вивчити та визначити, які вузли черевної порожнини відносяться до паріетальних.

4.7. Вивчити та визначити, які вузли черевної порожнини відносяться до вісцеральних.

4.8. Вивчити лімфатичний вузол, до якого підходять лімфатичні судини верхньої половини стінки живота, а до якого – судини нижньої.

4.9. Вивчити, де закладена група вісцеральних вузлів.

4.10. Вивчити, які групи лімфатичних вузлів розрізняють у малому тазі.

4.11. Вивчити та визначити, які вузли малого таза відносяться до паріетальних.

4.12. Вивчити та визначити, які вузли малого таза відносяться до вісцеральних.

4.13. Вивчити розташування лімфатичних вузлів відносно кровоносних судин на поверхні органів таза.

4.14. Вивчити групи лімфатичних вузлів.

4.15. Вивчити відвідні шляхи, з’ясувати, до яких вузлів вони направлені.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити та визначити на препараті вузли, які розташовані на задній стінці грудної клітки.

5.2. Вивчити та визначити на препараті задні середостінні вузли.

5.3. Вивчити та визначити на препараті парієтальні вузли черевної порожнини та визначити місця їх локалізації.

5.4. Вивчити та визначити на препараті вісцеральні вузли черевної порожнини, з’ясувати, вздовж яких структур вони розташовані.

5.5. Вивчити та визначити на препараті зовнішні клубові лімфатичні вузли, з’ясувати, вдовж яких структур вони знаходяться.

5.6. Вивчити та визначити на препараті внутрішні клубові лімфатичні вузли, визначити місця їх локалізації.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Загальний план будови лімфатичної системи.

6.1.2. Топографію регіонарних лімфатичних вузлів.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Показати на препараті зовнішній клубовий лімфатичний вузол.

6.2.2. Показати на препараті крижові лімфатичні вузли.

6.2.3. Показати на препараті поперекові лімфатичні вузли.

6.2.4. Показати на препараті верхні та нижні брижові лімфатичні вузли.

6.2.5. Показати на препараті превертебральні лімфатичні вузли.

6.2.6. Показати на препараті міжреберні лімфатичні вузли.

6.2.7. Показати на препараті пригрудні та пригрудинні лімфатичні вузли.

6.2.8. Показати на препараті бронхо-легеневі, верхні та нижні трахео-бронхіальні лімфатичні вузли.

6.2.9. Показати на препараті юкстастравохідні лімфатичні вузли.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Які вузли розташовані на задній стінці грудної клітки?

7.1.2. Де локалізуються задні середостінні вузли?

7.1.3. Показати парієтальні вузли черевної порожнини та визначити місця їх локалізації.

7.1.4. Покзати вісцеральні вузли черевної порожнини, визначити, вздовж яких структур вони розподілені.

7.1.5. Вдовж яких структур знаходяться зовнішні клубові лімфатичні вузли?

7.1.6. Визначити місця локалізації внутрішніх клубових лімфатичних вузлів.

7.2. Тести - в кінці посібника



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  6. III. центральная нервная система
  7. ISO9000. Як працює система управління якістю
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  11. V міні – модуль
  12. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ




Переглядів: 353

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовний модуль 3. Сечостатева система | Тестові завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.