МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Реєстрація фізичної особи-підприємцяДержавна реєстрація фізичної особи-підприємця Державна реєстрація фізичної особи-підприємця проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній державній адміністрації за місцем проживання цієї фізичної особи (житловий будинок, квартира, інше приміщення, придатне для проживання в ньому (гуртожиток, готель тощо) у відповідному населеному пункті, в якому фізична особа проживає постійно, переважно або тимчасово, що знаходиться за певною адресою). Для проведення державної реєстрації підприємець повинен подати особисто чи надіслати рекомендованим листом з описом вкладення державному реєстратору за місцем проживання такі документи: · заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця; · копію довідки про включення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; · копію квитанції, виданої банком, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця. Реєстраційний збір становить 2 неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (н.м.д.г), тобто 34 грн. На сьогодні один н.м.д.г. становить 17 грн. Якщо документи для проведення державної реєстрації подаються особисто, державному реєстратору пред'являється паспорт. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи. Документи, які подаються для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) з відміткою про дату надходження документів. Після перевірки наведених у реєстраційній картці відомостей щодо відповідності поданим документам, державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця на підставі відомостей реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця є датою державної реєстрації фізичної особи - підприємця. Строк державної реєстрації фізичної особи становить 2 робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця. Свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця оформляється державним реєстратором і видається (надсилається рекомендованим листом) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації фізичної особи - підприємця (важливо отримати також 2 копії свідоцтва, завірені державним реєстратором, оскільки вони знадобляться вам у органі податкової служби і при відкритті банківського рахунку. Засвідчення копій у нотаріуса обійдеться значно дорожче.). На практиці свідоцтво про державну реєстрацію на руки може видаватися пізніше, ніж датована державна реєстрація новоствореного суб'єкта підприємницької діяльності. Тому в той самий день, коли отримано свідоцтво про державну реєстрацію, бажано відвідати податкову інспекцію. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації фізичної особи - підприємця передає відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру та відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця для взяття фізичної особи - підприємця на облік. Наступним Вашим кроком має бути звернення у вищевказані органи для реєстрації. Взяття фізичної особи-підприємця на облік платників податків в органі державної податкової служби Чимало початкуючих підприємців помилково вважають, що державна реєстрація завершується отриманням свідоцтва про державну реєстрацію. Не менш важливо здійснити й інші реєстраційні процедури, які інколи ще називають після реєстраційними процедурами. Одна з найважливіших процедур, без якої неможливо починати діяльності – реєстрація платником податків. Принагідно зазначимо, що більшість підприємців реєструється як платники єдиного податку за спрощеною процедурою. Для постановки на облік платником податку необхідно звернутися до органу державної податкової служби за своїм місцем проживання (реєстрації) для взяття на податковий облік у п'ятиденний термін після одержання свідоцтва про державну реєстрацію. Під час візиту до податкової інспекції належить з'ясувати час роботи підрозділу з обліку платників податків та перелік документів, необхідних для взяття на облік. Відповідно до законодавства для взяття на податковий облік у податкову інспекцію необхідно звернутися з такими документами: · заява за ф. № 5-ОПП; · копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності – фізичної особи, яку Вам повинні були видати в органі державної реєстрації; · документ, що засвідчує особу (паспорт). (Варто відразу зробити копію першої, другої сторінки та сторінки з пропискою). При цьому органові державної податкової служби забороняється вимагати від Вас додаткові документи для взяття його на податковий облік. Радимо відразу придбати Книгу обліку доходів і витрат (якщо Ви не обираєте способу оподаткування за фіксованим або єдиним податком), оскільки її однаково необхідно оформляти, тож краще її придбати та зареєструвати під час взяття на податковий облік. Книгу необхідно прошнурувати й пронумерувати в ній усі сторінки. Після взяття Вас на облік як платника податків орган державної податкової служби видає Вам довідку за ф. № 4-ОПП, яка підтверджує взяття на податковий облік. Якщо Ви маєте намір відкрити банківський рахунок або виготовити печатку, то для пред'явлення в установу банку та до органу МВС обов'язково попросіть видати Вам також копії цієї довідки. Після взяття Вас на облік як платника податків буде сформована облікова справа. На цьому Ваші відвідини податкової інспекції не закінчилися. Вам необхідно прийняти надзвичайно важливе рішення: обрати загальну систему оподаткування, обліку та звітності чи спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. До спрощених систем, зокрема, належать підприємницька діяльність за єдиним податком та за фіксованим податком. Реєстрація фізичної особи-підприємця в органі Пенсійного фонду України Суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи, незалежно від того, використовують вони (або планують використовувати) працю найманих працівників чи ні, є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування і зобов'язані зареєструватися в органах Пенсійного фонду України. Реєстрація відбувається в органі Пенсійного фонду України за постійним місцем проживання в 10-денний термін від дня отримання свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця. Облік в органах Пенсійного фонду України платників збору підприємців-фізичних осіб здійснюється на підставі одержаного з органу державної реєстрації інформаційного повідомлення, Фізичні особи – суб'єкти підприємницької діяльності для реєстрації в органах Пенсійного фонду подають: · заяву встановленої форми; · а також засвідчені копії таких документів: · свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця; · довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та інших обов'язкових платежів; · угоди про наймання на роботу фізичної особи (для платників збору, які використовують працю найманих працівників). Потрібно мати паспорт для пред'явлення. (Бажано відразу зробити ксерокопії 1, 2 сторінок та сторінки з пропискою.) Після реєстрації платникові збору видається Повідомлення за встановленою формою, у якому зазначається присвоєний платникові збору реєстраційний номер. Реєстрація фізичної особи-підприємця в органі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Якщо Ви маєте найманих працівників і виступаєте в ролі роботодавця, то водночас Ви є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. У такому разі Ви мусите зареєструватися в центрі зайнятості (на який покладено функції робочого органу виконавчої дирекції зазначеного Фонду) за місцем свого проживання (реєстрації) в день укладання трудового договору з найманим працівником. Як правило у Фонді реєструють підприємців лише за повідомленням реєстратора. Однак інколи слід додати інші документи. Для реєстрації до центру зайнятості подаються: - заява встановленої форми; а також засвідчені відповідальною особою центру зайнятості копії таких документів: - свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця; - довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та інших обов'язкових платежів. Після реєстрації центр зайнятості видає Повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків, у якому зазначається реєстраційний номер, присвоєний Вам як платникові страхових внесків. Цей реєстраційний номер Вам належить зазначати в усіх документах, що стосуються розрахунків за коштами Фонду. Також у цьому повідомленні центру зайнятості вказуються розмір та терміни перерахування страхових внесків, реквізити банківського рахунку, на який необхідно перераховувати страхові внески, та терміни подання розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду. Реєстрація фізичної особи-підприємця в органі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Фізичні особи-підприємці, які використовують працю найманих працівників, зобов'язані зареєструватися в робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за місцем знаходження в 10-денний термін після укладання трудового договору (контракту) з першим із найманих працівників. Для реєстрації необхідно подати: · заяву встановленої форми; · а також засвідчені нотаріально або відповідальною особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду копії таких документів: · свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або довідка про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб платників податків та інших обов'язкових платежів; · угода про наймання на роботу першої найманої фізичної особи. Ці документи подаються особисто або через уповноважену особу за наявності документа, що засвідчує її повноваження. Реєстрація платників страхових внесків до Фонду Здійснюється протягом 10 робочих днів після надходження заяви й за наявності відповідних документів. Факт реєстрації засвідчується Страховим свідоцтвом. Крім того, робочий орган виконавчої дирекції Фонду протягом 10 днів після прийняття заяви видає Вам Повідомлення про віднесення Вашої основної діяльності до певного класу ризику виробництва, розмір страхового тарифу та розрахунок розміру страхового внеску. Реєстрація фізичної особи-підприємця в органі Фонду соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності Якщо підприємець використовує працю найманих працівників, то змушений зареєструватися у відповідній виконавчій дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Це треба зробити в 10-денний термін від дня укладання трудового договору з найманим працівником. Для реєстрації необхідно подати: · заяву встановленої форми; · копію свідоцтва про державну реєстрацію; · копію ідентифікаційного коду; · копію патенту або свідоцтва єдиного податку; · копію договору з найманими працівниками. Після реєстрації присвоюється реєстраційний номер і видається Повідомлення про реєстрацію платника. Одержання суб'єктом підприємницької діяльності – фізичною особою дозволу на виготовлення печаток і штампів Наявність печаток і штампів для підприємця, як суб'єкта підприємницької діяльності – фізичної особи, не є обов'язковою умовою ведення підприємницької діяльності, крім підприємців, які зареєструвалися платниками податку на додану вартість. Двозначний запис в Господарському кодексі про необхідність засвідчення договорів підписами і печатками сторін інколи стає причиною необхідності виготовлення печатки фізичною особою-підприємцем. Якщо ж підприємець вирішив мати печатку чи штампи, то потрібно вдатися до послуг спеціалізованих штемпельно-граверних майстерень, що виготовляють такі печатки та штампи. Перед тим як звернутися до цих майстерень, Вам належить попередньо отримати дозвіл органу МВС. Для одержання дозволу на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів підприємцю необхідно звернутися до міського або районного органу внутрішніх справ за місцем своєї державної реєстрації (офіцер Дозвільної системи УМВС). Слід мати на увазі, що такі офіцери виконують значний перелік дозвільних процедур та здійснюють інші службові обов’язки, тому про візит краще домовитись заздалегідь. Особисто або через уповноважених осіб до органу внутрішніх справ подаються такі документи: заява, де вказується: а) кількість печаток та штампів, які передбачається виготовити; б) вперше чи ні виготовляються печатки та штампи (якщо не вперше - вказується підстава для виготовлення печаток і штампів); в) місце проживання; г) прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані підприємця, а також особи, яка уповноважена отримати дозвіл оформити замовлення на виготовлення печаток і штампів та подати клопотання до органу внутрішніх справ (якщо одержує дозвіл та подає документи особа, уповноважена підприємцем); д) копія свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчена нотаріально; е) два примірники зразків (ескізів) печаток, штампів; є) копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру фізичної особи - платника податків; ж) документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу на виготовлення печаток і штампів. Таким документом е платіжне доручення або квитанція про внесення коштів у розмірі З неоподаткованих мінімумів доходів громадян (51 грн.). Якщо документи подає особа, уповноважена на це підприємцем - фізичною особою, то до органу внутрішніх справ вона подає також оформлене відповідно до вимог законодавства доручення цій особі на подання документів (клопотання). Органам внутрішніх справ для видачі дозволу на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів забороняється вимагати від Вас інші документи. Протягом 5 робочих днів від дня одержання документів орган внутрішніх справ зобов'язаний видати Дозвіл на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів або письмову відмову із зазначенням причин, які обумовлюються законодавством України. Під час отримання дозволу до органу внутрішніх справ також подається оригінал свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. На зворотному боці оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію проставляється штамп про видачу дозволу на право виготовлення певної кількості печаток і штампів, який засвідчується підписом працівника дозвільної системи органу внутрішніх справ і скріплюється печаткою з відтиском “Дозвільна система”. Після цього оригінал свідоцтва про державну реєстрацію повертається його власнику. В органі внутрішніх справ на кожному поданому примірнику зразків (ескізів) печаток і штампів також ставляться штампи, які засвідчуються підписом працівника дозвільної системи і скріплюються печаткою з відтиском “Дозвільна система”. Крім того, орган внутрішніх справ у відповідних випадках проставляє на дозволі та на кожному примірнику зразків (ескізів) печаток і штампів штамп про те, що ці печатки та штампи виготовляються вперше. Оформлені дозволи видаються підприємцям - фізичним особам або уповноваженим ними особам під розписку, після пред'явлення паспорту чи іншого документу, що засвідчує особу, а також доручення на особу, відповідальну за одержання дозволу (для уповноважених осіб). Фізичні особи-підприємці можуть мати тільки по одному примірнику основної каучукової або металевої печатки. Натомість кількість штампів не обмежується. На печатках і штампах повинен зазначатися ідентифікаційний номер фізичної особи - підприємця. Напис на печатках і штампах має відповідати назві, яка зазначена у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця. Штемпельно-граверні майстерні та дільниці приймають від суб'єктів підприємницької діяльності замовлення на виготовлення печаток і штампів за умови подання разом з листами чи заявами зразків (ескізів) печаток і штампів та дозволів органів внутрішніх справ на їх виготовлення. Ескізи повинні бути чіткими та розбірливими, примірники з виправленнями в роботу не приймаються. Виготовлені печатки й штампи можна отримати після пред'явлення паспорту та доручення, яке під час отримання замовлення засвідчується виготовленою печаткою. У книзі реєстрації замовлень необхідно підписатися і зазначати серію, номер паспорту, дату та орган внутрішніх справ, що його видав. Після цього робляться відтиски печаток і штампів. Відкриття поточного банківського рахунку фізичною особою-підприємцем Відповідно до вимог законодавства підприємцю-фізичній особі не обов'язково мати банківський рахунок. Однак якщо специфіка Вашої підприємницької діяльності вимагає наявності рахунку, то поточний рахунок для зберігання грошових коштів та здійснення всіх видів банківських операцій Вам, можуть відкрити в будь-якому банку України за Вашим вибором та за згодою цього банку на умовах договору між Вами (власником рахунку) та установою банку. Процедура відкриття рахунків в банку є доволі простою, більшість банків відкривають поточні і карткові рахунки підприємцям за спрощеною процедурою. Для відкриття поточного рахунку в ПриватБанку подаються такі документи: 1) заява на відкриття поточного рахунку встановленого зразка; 2) копія свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, засвідчена нотаріально або органом, що його видав; 3) копія документа, що підтверджує взяття фізичної особи-підприємця на податковий облік (форма № 4-ОПП); 4) копія повідомлення про реєстрацію підприємця в Пенсійному фонді України, засвідчена органом, що його видав, чи уповноваженим працівником банку; 5) картка із зразками підписів, що ставляться за присутності працівника банку, який відкриває рахунок, і засвідчуються цим працівником або нотаріально; 6) копія документа, що підтверджує реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності як платника соціальних страхових внесків, засвідчена нотаріально або органом, що його видав, чи уповноваженим працівником банку (якщо підприємець використовує найману працю). Під час відкриття поточного рахунку підприємець повинен подати паспорт чи інший документ, що засвідчує особу, та довідку про присвоєння ідентифікаційного коду. Підприємець не резидент повинен подати дозвіл на працевлаштування, виданий Мінпраці України. Окрім цього ПриватБанк пропонує, за потребою клієнтів підприємців, відкрити валютного рахунку та корпоративних карткових рахунків, в тому числі картку миттєвого випуску Blitz Business Card. Картка із зразками підписів може містити зразки підписів не лише власника рахунку, а й його довірених осіб. У такому разі підпис довіреної особи засвідчується уповноваженою особою банку за умови пред'явлення паспорту чи іншого документу, що його замінює. Протягом 3 робочих днів від дня відкриття рахунку (включаючи день відкриття) не забудьте подати особисто або надіслати поштою (з повідомленням про вручення) на адресу органу державної податкової служби, у якому Вас взято на податковий облік, повідомлення про відкриття поточного рахунку в установі банку. Днем відкриття поточного .рахунку вважається дата. зазначена на поданій підприємцем заяві на відкриття поточного рахунку в розділі „Відмітки банку". Підприємець повинен подати в установу банку повідомлення про відкриття поточного рахунку в установі банку з відміткою про взяття цього рахунку на облік органом державної податкової служби. До моменту отримання установою банку такого повідомлення за цим поточним рахунком здійснюються операції лише із зарахування коштів. Датою початку операцій за видатками за рахунком суб'єкта підприємницької діяльності в установі банку є дата реєстрації отримання банком зазначеного повідомлення. Також не пізніше як протягом 30 днів від дня видачі Довідки для пред'явлення в банк про реєстрацію фізичної особи-підприємця в Пенсійному фонді України треба подати (надіслати) до органу Пенсійного фонду України, у якому Ви зареєстровані, відривний корінець Довідки, заповнений уповноваженим працівником банку. Як свідчить практика, банки відкривають поточні рахунки підприємцям відразу в день отримання банком повного пакету документів на відкриття рахунків або протягом кількох днів.
Практичне заняття №13
Реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи В Україні найбільшу популярність у сфері малого та середнього бізнесу мають приватні підприємства, а серед господарських товариств – товариства з обмеженою відповідальністю. Тому більш детально ми зупинимося на особливостях реєстрації саме цих організаційно-правових форм. Підготовка установчих документів підприємства Згідно із Господарським та Цивільним кодексами України підприємства діють на підставі установчих документів, які затверджуються засновником (засновниками) підприємства. Для приватного підприємства таким установчим документом є статут. Відповідно до статті 82 Господарського кодексу України установчим документом повного товариства і командитного товариства є засновницький договір. Установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут. Установчі документи господарського товариства повинні містити відомості про вид товариства, предметі цілі його діяльності, склад засновників та учасників, склад і компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, з яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, інші відомості. Статут підприємства повинен містити відомості про його найменування і місцезнаходження, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків; про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству. Статут товариства з обмеженою відповідальністю, крім вищезазначених відомостей, повинен містити відомості про розмір часток кожного з учасників, розмір, склад та порядок внесення ними вкладів. Статутом може бути встановлено порядок визначення розміру часток учасників залежно від зміни вартості майна, внесеного як вклад, та додаткових внесків учасників. Буде краще, якщо в розробці статуту допоможе фахівець правник а також особа, яка вже здійснювала ці процедури. Установчі документи затверджуються рішенням засновника, якщо власників або уповноважених ними органів два і більше. Таким рішенням є протокол установчих зборів (конференції), його підписують голова та секретар зборів. Найменування підприємства повинно містити зазначення його організаційно-правової форми, для повних товариств і командитних товариств - прізвища (найменування) учасників товариства, які несуть додаткову відповідальність за зобов'язаннями товариства усім своїм майном, а також інші необхідні відомості. Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачає право засновника юридичної особи зарезервувати найменування юридичної особи строком на два місяці, а для відкритих акціонерних товариств – строком на дев'ять місяців, та визначає порядок резервування. Установчі документи підписуються засновником (засновниками), прошиваються і нумеруються. Якщо власником (власниками) суб'єкта підприємницької діяльності є фізична особа (фізичні особи), то її (їхні) підпис (підписи) на установчих документах засвідчується нотаріусом. А якщо засновником (засновниками) є юридична особа, то підписи відповідних посадових осіб засвідчуються печатками цієї юридичної особи. Установчі документи не повинні містити положень, що суперечать законодавству. Відкриття банківського рахунку для формування статутного фонду господарського товариства Стаття 52 Закону України "Про господарські товариства" встановлює вимоги до розміру статутного фонду товариства з обмеженою відповідальністю, який повинен становити не менше суми, еквівалентної 100 мінімальним заробітним платам, виходячи із ставки мінімальної заробітної плати, діючої на момент створення (на сьогодні це 20500 грн.). Вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі, майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку. Грошова оцінка вкладу учасника господарського товариства здійснюється за згодою учасників товариства. Якщо існує рішення створити господарське товариство та вносити грошовими коштами вклади (їх частину), то до подання документів для державної реєстрації, необхідно відкрити рахунок в установі банку для формування статутного фонду господарського товариства. Відкриття такого рахунку є обов'язковим для товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю, оскільки до моменту реєстрації цих видів товариств кожний учасник зобов'язаний внести до статутного фонду не менше ніж 50% вказаного в установчих документах вкладу. Для формування статутного фонду господарського товариства може бути відкритий лише один рахунок у національній та (або) іноземній валюті. Перед відкриттям рахунку для формування статутного фонду засновникам господарського товариства необхідно ухвалити рішення про визначення особи (уповноваженої засновниками особи), якій надається право розпорядчого підпису під час здійснення грошових операцій за цим рахунком. Це рішення повинно бути оформлене у вигляді довіреності, яка засвідчується нотаріально, якщо хоча б одним із засновників господарського товариства є фізична особа. Щоб відкрити рахунок для формування статутного фонду господарського товариства, до установи банку треба подати такі документи: · рішення засновників про визначення особи, якій надається право розпорядчого підпису під час здійснення грошових операцій за цим рахунком (довіреність); · копія установчого документу, засвідчена нотаріально; · заява встановленої форми про відкриття рахунку, підписана уповноваженою засновниками особою; · картка із зразком підпису уповноваженої засновниками особою, засвідчена уповноваженим працівником банку. Кошти на рахунок для формування статутного фонду господарського товариства перераховуються його засновниками та учасниками перед реєстрацією господарського товариства як юридичної особи (тобто до моменту державної реєстрації товариства). Цей рахунок починає функціонувати як поточний рахунок тільки після одержання банком документів щодо реєстрації господарського товариства. У разі відмови засновникам господарського товариства в його реєстрації або в інших випадках, передбачених законодавством України, кошти з рахунку повертаються засновникам та учасникам господарського товариства, а сам рахунок банківська установа закриває. Державна реєстрація юридичної особи Першим кроком до легалізації підприємства є його державна реєстрація як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи. Державна реєстрація юридичних осіб проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення за місцезнаходженням юридичної особи (місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи, а в разі його відсутності - місцезнаходження особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи без довіреності (наприклад, директора), за адресою, яка вказана засновниками (учасниками) в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою. Для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: · заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; · копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи; · два примірники установчих документів; · документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. Реєстраційний збір становить 10 н.м.д.г. (170 грн.) У разі, якщо проводилося резервування найменування юридичної особи, додатково подається чинна довідка з Єдиного державного реєстру про резервування найменування юридичної особи. У разі державної реєстрації господарського товариства, для якого законом встановлено вимоги щодо формування статутного фонду, додатково подається документ, що підтверджує внесення засновником (засновниками) вкладу (вкладів) до статутного фонду (акт приймання-передачі майна засновником товариству та/чи довідка банку, якщо вклади вносилися грошовими коштами на тимчасовий банківський рахунок). У разі державної реєстрації відкритих акціонерних товариств додатково подається звіт про проведення підписки на акції, який засвідчено Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку України. У разі державної реєстрації селянського (фермерського) господарства крім названих документів, додатково подається копія Державного акта на право приватної власності засновника на землю або копія Державного акта на право постійного користування землею засновником, або нотаріально посвідчена копія договору про право користування землею засновником, зокрема на умовах оренди. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи. Якщо документи для проведення державної реєстрації подаються засновником або уповноваженою ним особою особисто, державному реєстратору додатково пред'являються паспорт та документ, що засвідчує його (її) повноваження. Документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновнику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів. Строк державної реєстрації юридичної особи не повинен перевищувати 3 робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи. Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи оформляється та видається (надсилається рекомендованим листом за описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі державним реєстратором не пізніше наступного робочого дня здати державної реєстрації юридичної особи. Разом із свідоцтвом про Державну реєстрацію юридичної особи засновнику або уповноваженій ним особі видається (надсилається рекомендованим листом) один примірник оригіналу установчих документівз відміткою державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації юридичної особи зобов'язаний передати відповідним органам статистики, Державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру та відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи. Підставою для взяття юридичної особи на облік в органах статистики, Державної податкової служби. Пенсійного фонду України, Фондів соціального страхування є надходження до цих органів повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи та відомостей з відповідної реєстраційної картки. Включення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Будь-яке новостворене підприємство повинно бути включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ). Для цього протягом 10 днів після державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи необхідно звернутися до територіального органу державної статистики за місцезнаходженням підприємства. Для включення до ЄДРПОУ подаються такі документи: · заповнена облікова картка встановленого зразку; · документ, що засвідчує внесення плати за включення до ЄДРПОУ. · Облікову картку Ви можете отримати в територіальному органі державної статистики. Копію реєстраційної картки потрібно одержати в органі державної реєстрації (прослідкуйте, щоб на цій копії проставили відмітку органу державної реєстрації). З практики відомо, що орган державної статистики, крім зазначених документів, може вимагати копії статуту або інших установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію. Тому для уникнення зайвих суперечок варто взяти ці документи з собою. Довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України територіальний орган державної статистики видасть Вам за запитом протягом 5 (п'яти) днів. Термін отримання довідки з ЄДРПОУ залежить від розміру плати за послуги, який у різних регіонах є неоднаковим. У територіальному органі державної статистики видається Довідка про включення до ЄДРПОУ, у якій, крім ідентифікаційного коду, вказуються коди видів економічної діяльності, якими планує займатись підприємство. Реєстрація юридичної особи в органі Пенсійного фонду України Оскільки всі підприємства в Україні є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, існує обов’язок зареєструвати новостворене підприємство в органі Пенсійного фонду України. Це необхідно зробити протягом 10 днів від дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. Для реєстрації подаються такі документи: · заява встановленого зразка, бланк якої видається в органі Пенсійного фонду; · засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності; · засвідчена копія довідки про включення до ЄДРПОУ, присвоєння ідентифікаційного коду органом статистики. Після реєстрації, орган Пенсійного фонду України повинен видати Повідомлення, у якому зазначається реєстраційний номер платника збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, присвоєний підприємству, ставка та терміни перерахування збору. Копію цього Повідомлення необхідно подати до установи банку під час відкриття рахунку. Реєстрація юридичної особи як платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Власники підприємств або уповноважені ними органи в якості роботодавців є платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Крім того, підприємство повинно утримувати та фактично сплачувати до Фонду страхові внески із заробітної плати найманих працівників. Тому власник підприємства або уповноважений ним орган зобов'язаний у 10-денний термін від дня отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зареєструвати новостворене підприємство платником страхових внесків до Фонду в центрі зайнятості за місцезнаходженням підприємства (центри зайнятості виконують функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду). Для реєстрації в центрі зайнятості необхідно подати: · заяву за встановленою формою, бланк якої можна отримати в центрі зайнятості; · а також засвідчені відповідальною особою центру зайнятості копії: · свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; · довідки органу державної статистики про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Після реєстрації центр зайнятості має видати Вам Повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків, у якому зазначаються: · реєстраційний номер підприємства; · розмір та терміни перерахування страхових внесків; · реквізити банківського рахунку, на який необхідно перераховувати страхові внески; · терміни подання розрахункової відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду. Реєстрація юридичної особи як платника страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Усі підприємства, як роботодавці, є платниками страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Новостворене підприємство зобов'язане зареєструватися в робочому органі виконавчої дирекції Фонду за своїм місцезнаходженням протягом 10 днів від дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. Відповідно до законодавства для реєстрації подаються такі документи: · заява встановленої форми; · засвідчені нотаріально або відповідальною особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду копії таких документів: · свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; · довідки органу державної статистики про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, присвоєння ідентифікаційного коду. Документи для реєстрації може подати особисто власник (засновник) підприємства або уповноважена ним відповідальна особа, за наявності документу, що засвідчує її повноваження. Заповнюючи заяву про реєстрацію, необхідно вказати галузь економіки, у якій працює підприємство та вид його діяльності. На підставі цих даних з заяви працівники фонду визначать клас професійного ризику виробництва, а відтак - розмір страхового тарифу. Робочий орган виконавчої дирекції фонду за наявності відповідних документів повинен зареєструвати новостворене підприємство як платника страхових внесків протягом 10 робочих днів після надходження заяви. Факт реєстрації підприємства Фондом засвідчується Страховим свідоцтвом. Крім того, протягом 10 днів після прийняття заяви про Реєстрацію робочий орган виконавчої дирекції Фонду має видати Повідомлення про віднесення підприємства до класу ризику виробництва, якому відповідає його основна діяльність, розмір страхового тарифу, розрахунок розміру страхового внеску, а також реквізити банківського рахунку, на який необхідно перераховувати страхові внески. Реєстрація юридичної особи як платника страхових внесків до Фонду соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності Підприємство яке є роботодавцем (використовує працю найманих працівників), є платником страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Тому підприємство має зареєструватися як платник страхових внесків до Фонду у виконавчій дирекції відділення Фонду протягом 10 днів від дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи незалежно від того, провадить це підприємство господарську діяльність і розрахунки з оплати праці чи ні, Для реєстрації необхідно подати заяву встановленої форми. Після реєстрації виконавча дирекція відділення Фонду повинна видати Повідомлення про реєстрацію платника, у якому зазначаються реєстраційний номер, присвоєний новоствореному підприємству, ставка та терміни перерахування страхових внесків, а також реквізити банківського рахунку, на який перераховуються страхові внески. Взяття юридичної особи на облік в органі державної податкової служби Наступним кроком у реєстрації новоствореного підприємства є візит до органу державної податкової служби за місцезнаходженням підприємства для взяття його на облік платників податків. Це необхідно зробити протягом 20 днів від дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. Звертаємо увагу нате, що всі документи для взяття на облік платників податків повинен подавати або особисто власник (власники), або засновник (засновники) чи уповноважена ним (ними) особа (заявник), або призначений керівник, або головний бухгалтер підприємства. Відповідно до законодавства слід подати такі документи: § заява за формою № 1-ОПП. Заява підписується власником, засновником або призначеним керівником чи головним бухгалтером підприємства. ЇЇ необхідно подати до відділу обліку платників податків, вона також реєструється в загальному відділі (канцелярії); § нотаріально засвідчені копії статуту (якщо це потрібно для створюваної організаційної форми підприємства), установчих договорів з відміткою органу, що здійснив державну реєстрацію; § копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; § копія довідки органу державної статистики про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, присвоєння ідентифікаційного коду. Якщо серед засновників та (або) власників підприємства є юридичні особи - резиденти України, які перебувають на податковому обліку в інших органах державної податкової служби, то під час взяття підприємства на облік платників податків такі засновники та (або) власники мають подати копію довідки про взяття їх на облік платників податків за формою № 4-ОПП, виданої в податковій інспекції за їх місцезнаходженням. Однак перелік необхідних документів цим не обмежується, оскільки особа, яка подає документи, повинна пред'явити представнику податкової інспекції свій паспорт та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з ДРФО власникам, засновникам (якщо власники та засновники підприємства - фізичні особи), а також директорові та головному бухгалтерові підприємства. Законодавство вимагає також, щоб перед взяттям на податковий облік підрозділ податкової міліції органу державної податкової служби, до якого Ви звернулися, здійснив перевірку паспортних даних і встановив місцезнаходження платника податків. Інколи це означає, що перед поданням документів для взяття на податковий облік працівники податкової міліції можуть вимагати, щоб засновники, власники, директор та головний бухгалтер з'явилися до них на співбесіду. Якщо Ви подали всі необхідні документи, податкова інспекція повинна взяти новостворене підприємство на податковий облік протягом 2 (двох) робочих днів після надходження заяви за формою № 1-ОПП. Після взяття підприємства на податковий облік у податковій інспекції мають видати Довідку про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП, яка підтверджує взяття підприємства на податковий облік, а також поставити на примірнику статуту підприємства відмітку (штамп) за підписом відповідальної особи податкової інспекції про взяття на податковий облік. Крім того, належить подбати про те, щоб у податковій інспекції видали копії довідки за формою № 4-ОПП, які потрібно пред'являти в тих установах банків, де будуть відкриватись поточні рахунки підприємства, а також в інших органах державної влади. Якщо банківська установа відкрила рахунки підприємству, то протягом 3 (трьох) робочих днів від дня відкриття рахунку (включно з днем проведення операції відкриття) необхідно подати особисто або надіслати поштою (з повідомленням про вручення) на адресу органу державної податкової служби, у якому підприємство перебуває на обліку, повідомлення про відкриття рахунків в установах банків. Пам'ятайте: якщо Ви не повідомите податковій інспекції про відкриття рахунків у банках, то до підприємства можуть застосувати штрафні санкції. Практичне заняття №14
Одержання юридичною особою дозволу на виготовлення печаток і штампів Обов'язковим атрибутом діяльності суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи є печатка, а в разі необхідності – штампи. Виготовленням печаток і штампів займаються штемпельно-граверні майстерні. Однак для того, щоб у такій майстерні прийняли Ваше замовлення на виготовлення печатки (штампу), потрібно одержати Дозвіл на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів в органі внутрішніх справ. Для одержання цього дозволу звертайтеся до міського або районного органу внутрішніх справ за місцем державної реєстрації. Для одержання дозволу на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів подаються такі документи: § заява довільної форми, підписана керівником підприємства, у якій, зокрема, вказується: 1. кількість печаток та штампів, які передбачається виготовити; 2. вперше чи ні виготовляються печатки та штампи для підприємства (під час виготовлення печаток не вперше зазначається підстава їх виготовлення); 3. місцезнаходження підприємства; 4. прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані особи, відповідальної за отримання дозволу на виготовлення печаток і штампів; 5. прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані керівника підприємства або уповноваженої ним особи, що подає клопотання до органу внутрішніх справ; § копія свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчена нотаріально; § два примірники зразків (ескізів) печаток і штампів, затверджені керівником (власником) підприємства; § документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу на виготовлення печаток і штампів. Таким документом є платіжне доручення або квитанція про внесення коштів. Розмір реєстраційного внеску складає 3 н.м.д-п, тобто 51 грн. Документи для одержання дозволу на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів може подати керівник підприємства або уповноважена ним особа. Уповноважена особа при цьому має подати оформлене відповідно до вимог законодавства доручення, видане їй, направо подання документів (клопотання). Органам внутрішніх справ для видачі дозволу на виготовлення печаток і штампів забороняється вимагати від юридичної особи додаткові документи. Протягом 5 (п'яти) робочих днів від дня одержання Документів орган внутрішніх справ зобов'язаний видати Дозвіл на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів або дати письмову відмову із зазначенням причин, які обумовлюються законодавством України. Під час одержання дозволу до органу внутрішніх справ подається оригінал свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. На зворотньому боці оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію проставляється штамп про видачу дозволу на право виготовлення певної кількості печаток і штампів, який засвідчується підписом працівника дозвільної системи органу внутрішніх справ і скріплюється печаткою з відтиском „Дозвільна система". Відтак оригінал свідоцтва про державну реєстрацію повертається його власнику. На кожному поданому примірнику зразків (ескізів) печаток і штампів в органі внутрішніх справ ставляться штампи, які засвідчуються підписом працівника дозвільної системи й скріплюються печаткою з відбитком „Дозвільна система". Крім того, орган внутрішніх справ повинен проставити на дозволі та на кожному примірнику зразків (ескізів) печаток і штампів штамп про те, що печатки та штампи виготовляються вперше. Юридичні особи можуть мати тільки по одному примірнику основної каучукової або металевої печатки. На всіх печатках і штампах має зазначатися ідентифікаційний код підприємства, а напис на них повинен відповідати назві, яка зазначена у свідоцтві про державну реєстрацію підприємства. Печатки з емблемами, товарними знаками, тощо з відповідним описом можуть бути виготовлені тільки в тому разі, якщо вони зареєстровані у встановленому законодавством України порядку або передбачені в статуті чи положенні підприємства. Штемпельно-граверні майстерні та дільниці приймають від суб'єктів підприємницької діяльності замовлення на виготовлення печаток і штампів за умови подання разом з листами та заявами самих зразків (ескізів) печаток та штампів і дозволів органів внутрішніх справ на їх виготовлення. Виготовлені печатки та штампи можна отримати лише після пред'явлення паспорта та доручення. Відкриття поточного банківського рахунку юридичною особою Юридична особа може відкрити поточні, депозитні, карткові та інші рахунки у будь-яких банках України за власним вибором. Обов'язковою є вимога щодо відкриття поточного рахунку в національній валюті, де зберігаються грошові кошти й здійснюються всі банківські операції під час провадження підприємницької діяльності. Поточний рахунок відкривається після державної реєстрації підприємства, взяття його на податковий облік, реєстрації в Пенсійному фонді України та фондах соціального страхування і виготовлення печатки підприємства. Банки застосовують відносно нескладну процедуру відкриття рахунків для підприємств. Так для відкриття поточного рахунку до ПриватБанку подаються такі документи: 1) заява на відкриття рахунку встановленого зразка, підписана керівником та головним бухгалтером підприємства; 2) копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, засвідчена нотаріально чи органом державної реєстрації; 3) копія належним чином зареєстрованого Статуту підприємства, засвідчена нотаріально чи органом державної реєстрації. Підприємства, що діють на підставі лише установчого договору, замість статуту подають нотаріально засвідчену копію установчого договору; 4) копія довідки про взяття на облік платників податків за формою № 4-ОПП, засвідчена органом державної податкової служби, нотаріально або уповноваженим працівником банку; 5) картки (2 прим.) із зразками підписів осіб (яким відповідно до законодавства чи установчих документів підприємства надано право розпорядження рахунком та підписання розрахункових документів) та із зразком відтиску печатки підприємства, засвідчена нотаріально; 6) копія повідомлення про реєстрацію в органах Пенсійного фонду України; 7) копія довідки про внесення підприємства до ЄДРПОУ, засвідчена нотаріально або органом державної статистики, що видав довідку; 8) документ, який підтверджує реєстрацію підприємства як платника соціальних страхових внесків або його копія, засвідчена нотаріально або органом, що його видав, чи уповноваженим працівником банку. В інших банках цей перелік може незначно відрізнятись. Якщо в штаті підприємства відсутня посада головного бухгалтера чи іншої службової особи, на яку покладено функцію ведення бухгалтерського обліку та звітності, то заяву на відкриття поточного рахунку підписує лише керівник підприємства. Треба звернути увагу також на те, що підписи керівника та головного бухгалтера підприємства на заяві про відкриття рахунку повинні бути розшифровані (з обов'язковим зазначенням прізвища та ініціалів), а також мають збігатися з підписами в картці, де вміщено зразки підписів та відтиску печатки (якщо заяву та картку підписують одні й ті самі особи), оскільки це перевірятимуть працівники банку під час подання документів на відкриття рахунку. Для заповнення картки із зразками підписів та відтиску печатки необхідно вирішити, кому надається право першого та другого підписів. Право першого підпису належить керівникові підприємства (зразок підпису керівника вносять у картку обов'язково) та відповідним службовим особам, уповноваженим керівником. Право другого підпису належить головному бухгалтеру підприємства, а якщо в штаті підприємства відсутня така посада, то це право має особа, що виконує функції головного бухгалтера, або службова особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку та звітності, а також відповідні службові особи, уповноважені керівником. Право першого підпису не може бути надано головному бухгалтеру та іншим особам, які мають право другого підпису, і навпаки: право другого підпису не може бути надано особам, які користуються правом першого підпису. Протягом трьох робочих днів від дня відкриття рахунку, враховуючи й день відкриття рахунку, підприємство зобов'язане подати або надіслати поштою (з повідомленням про вручення) на адресу органу державної податкової служби, у якому перебуває на обліку Ваше підприємство, Повідомлення про відкриття рахунку в установі банку. Днем відкриття рахунку вважається дата, зазначена на заяві про відкриття рахунку в розділі “Відмітки банку”. На повідомленні про відкриття рахунку податківці мають поставити відмітку про взяття органом державної податкової служби відкритого рахунку на облік. Після цього необхідно особисто подати це повідомлення до установи банку, у якій відкрито рахунок підприємства. В цьому випадку варто поквапитися, бо якщо установа банку не одержить від Вас такого повідомлення з відміткою податкової інспекції про взяття на облік рахунку, на цьому рахунку будуть здійснюватися лише операції із зарахування коштів. Датою початку операцій за видатками на рахунку підприємства є дата реєстрації отримання банком зазначеного повідомлення. Також не пізніше ніж протягом 30 днів від дня видачі Довідки для пред'явлення в банк про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності в Пенсійному фонді України відривний корінець Довідки, заповнений уповноваженим працівником установи банку, треба подати (надіслати) до органу Пенсійного фонду України, у якому Ви зареєстровані. Банк має відкрити поточний рахунок підприємству протягом 10 календарних днів після отримання повного пакету документів на відкриття рахунку. Реєстрація фермерських господарств (ФГ) здійснюється на загальних підставах. Однак існують деякі особливості. Так для державної реєстрації фермерського господарства голова фермерського господарства або уповноважена ним особа особисто або поштою (рекомендованим листом) подає до державного реєстратора: · засновницькі документи (установчий договір про створення фермерського господарства та Статут фермерського господарства); · реєстраційну картку встановленого зразка, яка є заявою про державну реєстрацію фермерського господарства; · копію документа, що засвідчує наявність у громадянина на праві власності чи оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення; · документ, що посвідчує внесення плати за державну реєстрацію фермерського господарства.
Для реєстрації фермерського господарства забороняється вимагати інші документи або відомості, ніж перелічені у цій частині. Підписи громадян на установчих документах про створення фермерського господарства посвідчуються нотаріусом. Державна реєстрація фермерського господарства проводиться за наявності всіх необхідних документів протягом не більше п'яти робочих днів. Органи державної реєстрації зобов'язані протягом цього терміну внести дані з реєстраційної картки до Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності та видати Свідоцтво про державну реєстрацію фермерського господарства. Свідоцтво про державну реєстрацію фермерського господарства та копія документа, що підтверджує взяття його на облік у державному податковому органі, є підставою для відкриття рахунків у будь-яких банках України та інших держав. Важливою особливістю реєстрації ФГ є те, що їх засновниками можуть бути виключно громадяни України а одним із задекларованих у статуті видів діяльності повинен буди “виробництво сільськогосподарської продукції”. Державна реєстрація проводиться при наявності всіх необхідних документів за заявочним принципом. Державний реєстратор зобов’язаний внести дані із реєстраційної картки до Єдиного реєстру суб’єктів підприємництва та видати Свідоцтво про державну реєстрацію з проставленим ідентифікаційним кодом (для юридичних осіб) або ідентифікаційним номером (для фізичних осіб). Суб’єкт підприємницької діяльності зобов’язаний повідомляти орган реєстрації про створення та ліквідацію відокремлених структурних підрозділів, дочірних підприємств, зміну назви, місця розташування, відносин власності тощо. Тому краще передбачити всі ці умови заздалегідь. У випадку зміни назви, організаційної форми, відносин власності підприємство повинно у місячний термін подати документи для перереєстрації. Перереєстрація проводиться у порядку, встановленому для реєстрації. В необхідних випадках підприємство подає документи для внесення змін у свідоцтво про реєстрацію. Законодавство передбачає можливість скасування реєстрації за заявою засновників або рішенням суду. Скасування реєстрації є підставою ліквідації підприємницької структури. Практичне заняття №15
Читайте також:
|
||||||||
|