МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культуриПротокол хронометражу фізкультурного заняття і динаміки пульсу Таблиця 14 Прізвище Ім'я дитини ________________________________________ Дата обстеження _____________________________________________ Дата народження _____________________________________________ Стан здоров’я ________________________________________________ Були присутні на заняттях _____________________________________ Вік на момент обстеження _____________________________________ Група _______________________________________________________ Група здоров’я _______________________________________________ Вихователь __________________________________________________ Оцінка фізичного розвитку ____________________________________
Умовні позначення: X - (ходьба) Б - (біг) С - (стрибки) В - (вправи) Г - (гра) НОП - (необґрунтований простий) Д - (відновлення порушеної дисципліни) + - (Дивиться показ, слухає пояснення) ------- (Простій - черга до снаряду, розстановка і прибирання інвентарю)
При гігієнічній оцінці організації фізкультурного заняття з дітьми в ДНЗ використовуються наступні показники: загальна тривалість структурних частин, фізіологічна крива навантаження, загальна і моторна щільність. Отримані результати загальній тривалості і тривалості окремих структурних частин лікар зі-ставляє з належними величинами для кожної вікової групи (табл. 15). При визначенні загальної щільності фізкультурного заняття враховують корисний час, тобто час, витрачений на виконання рухів, показ і пояснення вихователя, перестроювання і розстановку, прибирання спортивного інвентаря; час необґрунтованої бездіяльності (тобто час, не передбачеий методикою проведення заняття) не враховується. Загальна щільність являє собою відношення корисного часу до загальної тривалості заняття, Виражений у відсотках. Цей показник повинен становити не менше 80-90%. корисний час Загальна щільність = ----------------------------------- × 100 тривалість заняття
Моторна щільність характеризується відношенням суми, витраченим дитиною на виконання рухів, до загальної тривалості заняття, вираженим у відсотках. При достатній руховій активності цей показник знаходиться в межах 60-85% і залежить від віку дітей, особливостей методики і місця проведення заняття (спортивний зал або спортмайданчик на вулиці). Моторна щільність характеризується відношенням часу, безпосередньо затраченого дитиною на виконання рухів, до всього часу заняття, вираженого у відсотках. При достатній руховій активності вона повинна становити не менше 70-85%. час виконання рухів Моторна щільність = -------------------------------------------- х 100 загальний час заняття
Кількісна характеристика рухової активності (обсяг рухової діяльності) дітей на занятті може бути отримана за допомогою крокоміра. Крокомір типу «Зоря» дозволяє фіксувати основні рухи, в яких бере участь більшість великих м'язових груп (кроки при ходьбі і бізі, присідання, підскоки, нахили і т.д.), не реєструючи рухів окремих м'язових груп (плечового поясу, рук, ніг). Використання крокоміра дозволяє оцінити рухову активність дітей і дати кількісну характеристику проведення фізкультурного заняття. Рухова активність дітей залежить від методики і умов організації заняття. На перших етапах навчання та при виконанні складних рухів особливе значення має індивідуальний метод. Досягнення тренувального ефекту забезпечується оптимальними показниками рухової активності дітей,що відповідає величинам М ± σ. Середні показники (М) рухової активності дітей на заняттях повинні бути наступні.
Інтенсивність м'язового навантаження залежить від підбору фізичних вправ, їх складності та поєднання, частоти повторень. При підборі і використанні фізичних вправ для нормування фізичного навантаження слід орієнтуватися на зрушення частоти серцевих скорочень при їх виконанні (додаток 5). Частота серцевих скорочень відображає вплив фізичного навантаження на організм дітей і має прямий зв'язок з характером енергозабезпечення м'язової діяльності. Для визначення інтенсивності м'язового навантаження, правильності побудови заняття і розподілу фізичного навантаження проводять вимірювання частоти серцевих скорочень 10-секундними відрізками до заняття, після вступної частини, загальнорозвиваючих вправ, основних рухів, рухливої гри, заключної частини та у відновлювальному періоді протягом 3-5 хвилин. Найбільш інформативним показником реакції організму на фізичне навантаження є частота пульсу (ЧП). Щодо її зміни під час фізкультурного заняття і у відновному періоді можна оцінити правильність його побудови, а також відповідність навантаження функціональним можливостям дитини. Частоту пульсу визначають у дитини за 10-секундні відрізки часу до заняття, після вступної частини, загальнорозвивальних вправ, основних рухів, рухливих ігор, заключної частини і протягом 3-5 хвилин у відновному періоді. Таблиця 15 Загальна тривалість і тривалість структурних елементів фізкультурних занять дітей 3-7 років (у хвилинах) (Керівництво з гігієни дітей та підлітків - М., 1986)
На підставі отриманих даних будують фізіологічну криву навантаження - графічне зображення ЧП. По горизонталі відкладають в масштабі часу частини заняття, а по вертикалі - ПП. При правильно побудованому занятті крива фізіологічної навантаження поступово підвищується від початку до основної його частини. Максимальна ЧП реєструється під час рухливої гри, що пояснюється як збільшенням навантаження, так і наростанням емоційного збудження дітей. Зазвичай під час вступної частини пульс частішає на 15-20%, під час основної - на 50-60% (від початкової величини), а під час рухливої гри на 70-90-100%. У заключній частині заняття ЧП знижується і перевищує вихідні дані лише на 5-10%, а через 2-3 хв. після заняття повертається до вихідного рівня (рис. 12).
Рис. 12. Структура і фізіологічна крива заняття фізичної культури Для оцінки хронометражу фізкультурного заняття і побудови фізіологічної кривої рекомендується брати для спостереження різних дітей, щоб отримати більш достовірні результати. Причому для оцінки фізіологічної кривої краще брати двох дітей: з основної фізкультурної групи і з спеціальної медичної. Залежно від змісту заняття, форми організації та методики проведення можна отримати різні коливання ЧСС (табл. 16) і фізіологічні криві з однією або кількома вершинами
Таблиця 16 Коливання ЧСС при різних фізичних вправах у дітей 5-7 років (Методичні рекомендації «Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням дітей дошкільного віку »М., МОЗ СРСР від 23.12.82р., № 08-14/12)
* Така частота серцевих скорочень досягається наприкінці 1-ої, початку 2-ої хвилини виконання вправи і практично не змінюється протягом усього часу виконання вправи. Тренувальний ефект фізкультурних занять досягається, коли середній рівень ЧП у дітей 5-7 років дорівнює 140 - 150, у дітей 3-4 років - 130 -140 на хвилину. Середній рівень ЧП протягом всього часу заняття визначається шляхом підсумовування величин, отриманих після кожної з п'яти структурних частин заняття, і відповідного розподілу суми на 5. Зовнішні ознаки стомлення дітей опосередковано можуть характеризувати допустимість навантаження при проведенні різних форм занять фізичної культури. Виділяють три ступені стомлення: невелике, значне і сильне (табл. 17). Таблиця 17
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|