Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культури

Протокол хронометражу фізкультурного заняття і динаміки пульсу

Таблиця 14

Прізвище Ім'я дитини ________________________________________

Дата обстеження _____________________________________________

Дата народження _____________________________________________

Стан здоров’я ________________________________________________

Були присутні на заняттях _____________________________________

Вік на момент обстеження _____________________________________

Група _______________________________________________________

Група здоров’я _______________________________________________

Вихователь __________________________________________________

Оцінка фізичного розвитку ____________________________________

Сек. Хвилини
   
                                                           
                                                           
                                                           
                                                           
                                                           
                                                           

 

Умовні позначення:

X - (ходьба)

Б - (біг)

С - (стрибки)

В - (вправи)

Г - (гра)

НОП - (необґрунтований простий)

Д - (відновлення порушеної дисципліни)

+ - (Дивиться показ, слухає пояснення)

------- (Простій - черга до снаряду, розстановка і прибирання інвентарю)

 

При гігієнічній оцінці організації фізкультурного заняття з дітьми в ДНЗ використовуються наступні показники: загальна тривалість структурних частин, фізіологічна крива навантаження, загальна і моторна щільність. Отримані результати загальній тривалості і тривалості окремих структурних частин лікар зі-ставляє з належними величинами для кожної вікової групи (табл. 15).

При визначенні загальної щільності фізкультурного заняття враховують корисний час, тобто час, витрачений на виконання рухів, показ і пояснення вихователя, перестроювання і розстановку, прибирання спортивного інвентаря; час необґрунтованої бездіяльності (тобто час, не передбачеий методикою проведення заняття) не враховується.

Загальна щільність являє собою відношення корисного часу до загальної тривалості заняття, Виражений у відсотках. Цей показник повинен становити не менше 80-90%.

корисний час

Загальна щільність = ----------------------------------- × 100

тривалість заняття

 

Моторна щільність характеризується відношенням суми, витраченим дитиною на виконання рухів, до загальної тривалості заняття, вираженим у відсотках. При достатній руховій активності цей показник знаходиться в межах 60-85% і залежить від віку дітей, особливостей методики і місця проведення заняття (спортивний зал або спортмайданчик на вулиці).

Моторна щільність характеризується відношенням часу, безпосередньо затраченого дитиною на виконання рухів, до всього часу заняття, вираженого у відсотках. При достатній руховій активності вона повинна становити не менше 70-85%.

час виконання рухів

Моторна щільність = -------------------------------------------- х 100

загальний час заняття

 

Кількісна характеристика рухової активності (обсяг рухової діяльності) дітей на занятті може бути отримана за допомогою крокоміра. Крокомір типу «Зоря» дозволяє фіксувати основні рухи, в яких бере участь більшість великих м'язових груп (кроки при ходьбі і бізі, присідання, підскоки, нахили і т.д.), не реєструючи рухів окремих м'язових груп (плечового поясу, рук, ніг). Використання крокоміра дозволяє оцінити рухову активність дітей і дати кількісну характеристику проведення фізкультурного заняття.

Рухова активність дітей залежить від методики і умов організації заняття. На перших етапах навчання та при виконанні складних рухів особливе значення має індивідуальний метод.

Досягнення тренувального ефекту забезпечується оптимальними показниками рухової активності дітей,що відповідає величинам М ± σ.

Середні показники (М) рухової активності дітей на заняттях повинні бути наступні.

Вік У залі На вулиці     σ
Інтенсивність рух/ хв загальна кількість рухів Інтенсивність рух/хв загальна кількість рухів
3 роки - -
4 роки - -
5 роки
6 роки
7 років

 

Інтенсивність м'язового навантаження залежить від підбору фізичних вправ, їх складності та поєднання, частоти повторень. При підборі і використанні фізичних вправ для нормування фізичного навантаження слід орієнтуватися на зрушення частоти серцевих скорочень при їх виконанні (додаток 5). Частота серцевих скорочень відображає вплив фізичного навантаження на організм дітей і має прямий зв'язок з характером енергозабезпечення м'язової діяльності.

Для визначення інтенсивності м'язового навантаження, правильності побудови заняття і розподілу фізичного навантаження проводять вимірювання частоти серцевих скорочень 10-секундними відрізками до заняття, після вступної частини, загальнорозвиваючих вправ, основних рухів, рухливої гри, заключної частини та у відновлювальному періоді протягом 3-5 хвилин.

Найбільш інформативним показником реакції організму на фізичне навантаження є частота пульсу (ЧП). Щодо її зміни під час фізкультурного заняття і у відновному періоді можна оцінити правильність його побудови, а також відповідність навантаження функціональним можливостям дитини. Частоту пульсу визначають у дитини за 10-секундні відрізки часу до заняття, після вступної частини, загальнорозвивальних вправ, основних рухів, рухливих ігор, заключної частини і протягом 3-5 хвилин у відновному періоді.

Таблиця 15 Загальна тривалість і тривалість структурних елементів фізкультурних занять дітей 3-7 років (у хвилинах)

(Керівництво з гігієни дітей та підлітків - М., 1986)

Група Тривалість заняття Тривалість структурних елементів
        Вступна Основна Заклю- чна
          ЗРВ Навчання основним рухам Рухливі ігри    
3-4 (молодша) 15-20 2-3 4-5 9-10 3-4 2-3
4-5 (середня) 20-25 3-4 5-6 11-12 3-4 3-4
5-6 (старша) 25-30 3-4 6-7 13-15 4-5
6-7 (підготовча) 30-35 3-4 7-8 14-15 4-5

 

На підставі отриманих даних будують фізіологічну криву навантаження - графічне зображення ЧП. По горизонталі відкладають в масштабі часу частини заняття, а по вертикалі - ПП. При правильно побудованому занятті крива фізіологічної навантаження поступово підвищується від початку до основної його частини. Максимальна ЧП реєструється під час рухливої гри, що пояснюється як збільшенням навантаження, так і наростанням емоційного збудження дітей. Зазвичай під час вступної частини пульс частішає на 15-20%, під час основної - на 50-60% (від початкової величини), а під час рухливої гри на 70-90-100%. У заключній частині заняття ЧП знижується і перевищує вихідні дані лише на 5-10%, а через 2-3 хв. після заняття повертається до вихідного рівня (рис. 12).

 

 

Рис. 12. Структура і фізіологічна крива заняття фізичної культури

Для оцінки хронометражу фізкультурного заняття і побудови фізіологічної кривої рекомендується брати для спостереження різних дітей, щоб отримати більш достовірні результати. Причому для оцінки фізіологічної кривої краще брати двох дітей: з основної фізкультурної групи і з спеціальної медичної.

Залежно від змісту заняття, форми організації та методики проведення можна отримати різні коливання ЧСС (табл. 16) і фізіологічні криві з однією або кількома вершинами

 

Таблиця 16

Коливання ЧСС при різних фізичних вправах у дітей 5-7 років (Методичні рекомендації «Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням дітей дошкільного віку »М., МОЗ СРСР від 23.12.82р., № 08-14/12)

Види фізичних вправ Мин. – макс.* Час відновлення в хв.
Загальнорозвивальні вправи 100-140 1-2
Помірна ходьба 120-150 1-2
Ускладнена ходьба (степ-тест, ходьба по) 130-160
Біг на місці 130-170
Біг середньої інтенсивност 150-180 3-4
Повільний біг «підтюпцем» 150-170 2-3
Стрибки в довжину 130-165 1-2
Стрибки зі скакалкою 140-170 3-4
Підскоки 130-160 2-3
Рівновага 120-150
Їзда на велосипеді 130-160
Ігри з м’ячем 145-195

* Така частота серцевих скорочень досягається наприкінці 1-ої, початку 2-ої хвилини виконання вправи і практично не змінюється протягом усього часу виконання вправи.

Тренувальний ефект фізкультурних занять досягається, коли середній рівень ЧП у дітей 5-7 років дорівнює 140 - 150, у дітей 3-4 років - 130 -140 на хвилину. Середній рівень ЧП протягом всього часу заняття визначається шляхом підсумовування величин, отриманих після кожної з п'яти структурних частин заняття, і відповідного розподілу суми на 5.

Зовнішні ознаки стомлення дітей опосередковано можуть характеризувати допустимість навантаження при проведенні різних форм занять фізичної культури. Виділяють три ступені стомлення: невелике, значне і сильне (табл. 17).

Таблиця 17

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  7. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  8. Аналіз виявлених проблем і їхня оцінка
  9. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  10. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  11. Аналіз рейтингових підходів і оцінка інвестиційної
  12. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.




Переглядів: 3865

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Медико-педагогічний контроль процесу фізичного виховання | Контроль за організаційними формами фізичного виховання дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.