МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Медико-педагогічний контроль процесу фізичного вихованняОцінка оздоровчо-тренувального ефекту заняття з фк ст72 Тема : Медико-педагогічний контроль в процесі фізичного виховання ЛЕКЦІЯ №5 План: 1. Контроль за організаційними формами фізичного виховання дітей 2. Оцінка рухового режиму: а) характеристика та методика проведення індивідуального хронометражу; б) характеристика та методика проведення крокометрії; в) характеристика та методика проведення пульсометрії 3. Оцінка рухової активності на заняттях: а) визначення загальної щільності; б) визначення моторної щільності. в) визначення інтенсивності м’язового навантаження. Вся робота з фізичного виховання здійснюєся вихователями груп і інструктором з фізичної культури при регулярному контролі з боку медичних працівників, методиста та завідуючої ДНЗ. Медичний контроль фізичного виховання дітей включає в себе: ♦ Динамічне спостереження за станом здоров'я і фізичним розвитком дітей, яке здійснюється за поглиблених оглядах лікарями дошкільного закладу або поліклініки. При первинному обстеженні дається комплексна оцінка стану здоров'я, фізичного розвитку дитини, фізичної підготовленості, функціональних можливостей організму і вирішується питання про індивідуальні призначення на заннях фізичними вправами і різних видах загартувань. При повторному обстеженні оцінюється динаміка стану здоров'я та фізичного розвитку дітей, враховується ефективність впливу засобів фізичного виховання. ♦ Медико-педагогічне спостереження за організацією рухового режиму, методикою проведення та оргацією занять фізичними вправами та їх впливом на організм дитини, контроль за здійсненням системи загартовування. ♦ Контроль санітарно-гігієнічного стану місць проведення занять (приміщення, ділянка), фізкутурного обладнання, спортивного одягу і взуття. ♦ Санітарно-освітню роботу з питань фізичного виховання дошкільнят серед персоналу ДНЗ та батьків В обов'язки лікаря входить комплексна оцінка стану здоров'я дітей, систематичний контроль за організацією всіх розділів фізичного виховання і загартування в дитячому садку і проведення медико-педагогічних спостережень на фізкультурних заняттях не менше 2 разів у кожній віковій групі протягом року. Медична сестра, приймаючи в цій роботі саму безпосередню участь, здійснює контроль при проведенні ранкової гімнастики, рухливих ігор і заходів загартування. У річному плані роботи дошкільного закладу по винні бути передбачені дні спільного відвідування груп лікарем, завідувачкою, педагогом, медичною сестрою з метою здійснення контролю за загальним руховим режимом і організацією різних форм фізичного виховання. Фізкультурні заняття є основною формою організованого, систематичного навчання дітей фізичними вправами. При цьому вирішуються взаємозалежні завдання - оздоровчі, освітні та виховні. Фізкультурні заняття повинні мати чітку організаційну структуру і складатися з трьох частин: вступної, основної та заключної. Завдання вступній частині: створити емоційний настрій дітей, активізувати їх увагу, поступово підготувати організм (переважно серцево-судинну і дихальну системи) до майбутнього підвищеного фізичного навантаження. Змістом вступної частини є стройові вправи, різні види ходьби і бігу, стрибки, вправи на формування правильної постави та профілактику плоскостопості, навчання правильному диханню. Завдання основної частини: навчання основним рухам навичкам та їх закріплення, розвиток фізичних якостей, тренування різних м'язових груп і вдосконалення фізіологічних функцій організму. Основна частина включає в себе 3 елементи – загальнорозвивальні вправи, навчання основним рухам, рухливі ігри. Загальнорозвивальні вправи подаються для розвитку і зміцнення м'язів плечового поясу, живота, спини, ніг, для гнучкості хребта. У цій частині заняття можна використовувати гімнастичні посібники (палиці, булави, обручі, м'ячі, прапорці, скакалки, мати, канати). Вправи виконуються з різних вихідних положень - стоячи, лежачи на спині і животі, сидячи. Це сприяє підвищенню якості рухів, збільшує навантаження, тому, що в роботу залучаються всі групи м'язів. Загальнорозвивальні вправи формують правильну поставу, розвивають деякі фізичні якості (спритність, гнучкість, сила, швидкість), вдосконалюють координацію рухів. Потім слід навчати новим рухам або вдосконалювати і закріплювати відомі. Як правило, протягом одного заняття діти навчаються двом-трьом рухам і таке ж число закріплюють. Обсяг нових рухів для кожної групи дітей детально відображено в програмі ДНЗ. Методи проведення цього елемента заняття різні (індивідуально, фронтальний, груповий, потоковий). Останній елемент основної частини - рухлива гра - у значній частині збагачує руховий режим, сприяючи розвитку всіх фізичних якостей – сили, спритності, витривалості, швидкості реакцій, тренуванню гальмівних процесів. Вона дає дітям максимальну рухову і емоційну розрядку. Завдання заключній частині заняття з фізичної культури полягає в тому, щоб забезпечити поступовий перехід від підвищеної м'язової діяльності до помірної, зняти рухове збудження, зберігши при цьому бадьорий настрій дітей. Заключна частина включає в себе спокійну гру, або фізичні дихальні вправи з поступовим зниженням темпу. Медико-педагогічний контроль за фізкультурними заняттями проводять вихователі, методист і медичні працівники. Для цієї мети застосовують хронометражні спостереження. Рекомендується використовувати ретельно розроблений бланк індивідуального хронометражу (Табл. 14). У ньому кожні 10 секунд протягом всього заняття умовними позначеннями реєструється, чим зайнята взята для спостереження дитина.
Читайте також:
|
||||||||
|