Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття для засвоєння з ІІ модуля

Утворення Речі Посполитої. Політичне становище україських земель під владою Польщі. Соціально-економічний розвиток. сільськогосподарського виробництва. Запровадження панщини.

Виникнення козацтва і поступове виокремлення його у специфічний соціальний стан. Соціальна стратифікація суспільства.

Завершення процесу закріпачення селян у Речі Посполитій. Міжстанові, міжетнічні і міжрелігійні суперечності на українських землях. Селянська війна як спосіб розв'язання суперечностей.

Козацтво як лідер селянської війни. Богдан Хмельницький як історичний діяч. Визвольна війна як соціальна і національна революція.

Форми державності на порозі нового часу. Специфіка Запорозької Січі як козацької республіки. Хронологічні рамки Визвольної війни під проводом гетьмана Б.Хмельницького. Козацька держава як історичний феномен.

Поділ України між Російським царством і Річчю Посполи­тою. Поступове поглинення гетьманської України Росією .

Становище Правобережжя і західноукраїнських земель у складі Речі Посполитої.

Зрівняння козацької старшини у правах з російським дворянством.

Адміністративно-територіальний поділ українських земель під владою Росії та Австро-Угорщини.

Трансформація народностей в нації. Особливості формування української нації. Культурницькі форми національного відродження. Політизація національного руxу. Трансформація станів у класи. Процес класоутворення в українському суспільстві.

Причини падіння кріпосного права в Російській імперії. Особливості скасування кріпосництва в Австрійській імперії. Характер еволюції селянства і поміщицького стану-класу після скасування кріпосництва.

Розвиток товарно-грошових відносин. Поява кредитно-банківської сфери. Розвиток капіталістичної промисловості і торгівлі. Поява єдиного внутрішнього ринку. Становище українських земель в імперських внутрішніх ринках.

Форми промислового виробництва: ремесла, мануфактури, фабрики. Технічний переворот у промисловості і на транспорті, його соціальні наслідки. Піднесення продуктивних сил після скасування кріпацтва. Особливості розвитку сільського господарства. Проблема землеволодіння і землекористування в українському селі.

Українська національна ідея, її генезис і розвиток. Загальноросійський, польський та український революційні рухи у взаємозв'язках і суперечностях.

Перші українські політичні рухи та партії. Загальноімперські політичні партії на українських землях.

Особливості революції 1905—1907 рр. в Україні.


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  8. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  9. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  10. IV. Основні обов'язки адміністрації
  11. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  12. V. Засвоєння знань




Переглядів: 373

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні хрологічні дати для засвоєння з І модуля | Основні терміни для засвоєння з ІІ модуля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.