Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття для засвоєння з ІІІ модуля

Лютнева революція 1917 р. в Російській імперії: причини, рушійні сили, гасла, хронологічні межі.

Виникнення рад робітничих і солдатських депутатів: при­чини, партійний склад, гасла, поширеність в Україні.

Закономірності розвитку українського національно-визволь­ного руху. Михайло Грушевський як історичний діяч. Центральна Рада на чолі процесу державотворення.

Жовтнева революція як інтегральна частина розпочатого в лютому 1917 p. революційного процесу. Зміст поняття “диктатура пролетаріату”. Реальний зміст поняття “радянська влада”.

Утворення Української Народної Республіки. Поява Украї­ни як геополітичної реальності. Тактика Раднаркому щодо Центральної Ради. Форма і зміст національної радянської державності.

Проголошення незалежності УНР. Соціально-економічна політика Центральної Ради. Міжнародні контакти УНР. Сепаратний мир центральних держав з УНР і Російською Федерацією.

Незавершеність процесу державотворення в УНР. Конституція УНР. Українсько-радянська війна 1917-1918 pp. Причини поразки національної революції.

Українська Держава П.Скоропадського. Селянська війна проти окупантів. Аграрна політика П.Скоропадського.

Суть політичного режиму Директорії. Причини її політичного краху.

Революція в Австро-Угорщині. Проголошення ЗУНР. Політична платформа урядових партій ЗУНР. Проблема соборності України і шляхи її розв'язання. Поразка ЗУНР.

Друга українсько-радянська війна 1918—1919 pp. Утворення Раднаркому УСРР і його місце в радянській системі влади. Поняття воєнно-політичного союзу радянських республік.

Наслідки втілення комуністичної доктрини в УСРР. Селянська війна з режимом “диктатури пролетаріату”. Феномен Нестора Махна. Окупація України білогвардійськими військами. Соціальна і національна політика А.І.Денікіна в Україні.

Третій прихід радянської влади в Україну. Мілітаризація народного господарства. Нова земельна політика радянського уряду України. Суть продовольчої розкладки і причини її запровадження.

Радянсько-польська війна 1920 р. Варшавський пакт. Становище армії УНР після укладення перемир'я на радянсько-польському фронті. Ризький мирний договір.

Скасування продрозкладки, його політичні і соціально-економічні наслідки. Перехід державної партії до системи заходів, названих “новою економічною політикою”. Причини і наслідки голоду 1921-1923 рр. в південних губерніях України.

СРСР як нова форма радянської державності. Причини створення СРСР. Конституційний статус УРСР у складі СРСР.

Політичний підтекст радянської українізації. Вплив українізації на процес національного відродження. Контроль тоталітарної держави за культурним життям.

Індустріалізація радянського типу, її особливості та наслідки.

Колективізація сільського господарства: видимість і суть. “Куркулі” та “підкуркульники”. Економічні і позаекономічні стосунки держави і колгоспів.Голодомор 1932-1933 рр. як найтяжча трагедія в історії українського народу.

Конституція СРСР 1936 р. і Конституція УРСР 1937 р. Масові репресії 1937-1938 рр. Перетворення Сталіна в одноособового диктатора. Сталін і Україна.

Українське питання в політиці Польщі, Румунії, Чехословаччині. Найвпливовіші політичні організації Західної України – УНДО, КПЗУ, ОУН. Митрополит Андрій Шептицький в суспільно-політичному житті Західної України. Проблема Карпатської України після окупації Чехії нацистами.

Пакт Ріббентропа-Молотова і возз'єднання західноукраїнських земель з УРСР. Методи радянізації західних областей. Масові репресії 1939-1941 рр.

Причини катастрофічних поразок радянських військ у 1941-1942 рр. Окупаційний режим в Україні. План “Ост”. Радянський партизанський рух. Тактика націоналістів у боротьбі з нацистами і радянською владою. Проблема колабораціонізму. Втрати України у війні. Вклад українського народу в перемогу над нацистською Німеччиною. Характер відбудовчого процесу воєнних років. Кримська конференція трьох держав про східний кордон Польщі. Возз'єднання Закарпатської України.

 



Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  8. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  9. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  10. IV. Основні обов'язки адміністрації
  11. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  12. V. Засвоєння знань




Переглядів: 321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬ 3. НОВІТНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ( 1914 - 1945 рр.) | Основні терміни для засвоєння з ІІІ модуля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.