Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Заняття 1. Предмет, завдання, система, та основні поняття курсу “Організація судових та правоохоронних органів” (семінар 2 години)

(семінар-розгорнута бесіда)

Завдання.Сформувати вміння:

- розуміти багатоаспектність предмету дисципліни, його змінюваність, прив’язку до реалій суспільного і державного життя;

- розуміти складну систему дисципліни, яка включає в себе тематично різні блоки тем;

- знати зміст і вільно оперувати поняттями: предмет дисципліни «Організація судових і правоохоронних органів», методи дисципліни, правоохоронна діяльність, спеціальна правоохоронна діяльність, судова діяльність, правозахисна діяльність, правоохоронний орган, напрями судової, правоохоронної та правозахисної діяльності;

- характеризувати напрями судової, правоохоронної та правозахисної діяльності;

- характеризувати ознаки правоохоронної діяльності.

Сформувати компетенції:

· робити висновки щодо досліджуваних понять на підставі аналізу нормативно-правових актів;

· розглядати діяльність розглядуваних органів у взаємозв’язку один з одним

· дослідницькі навики й уміння;

· здатність до навчання.

План заняття

1. Усне опитування студентів (використовуючи методи взаємоопитування, опитування ланцюжком, тихе опитування) з питань:

- Предмет та метод навчальної дисципліни “Організація судових та правоохоронних органів”;

- Система навчальної дисципліни “Організація судових та правоохоронних органів”;

- Поняття судової, правоохоронної та правозахисної діяльності, їх ознаки.

2. Питання – розгорнута бесіда «Місце курсу “Організація судових та правоохоронних органів” серед інших юридичних дисциплін».

3. Обговорення проблеми визначення поняття «правоохоронні органи». Аналіз нормативно-правових актів та наукових джерел з цього питання.

4. З’ясування особливостей спеціальної правоохоронної діяльності.

Інформаційне забезпечення:

1. Судові та правоохоронні органи України. Академічний курс. Підручник. Нор В.Т., Анікіна Н.П., Бобечко Н.Р. Видавництво: К. : Ін Юре. – 2010. – 240 с.

2. Законодавство України про правоохоронні органи і діяльність суду. [текст] : збірник офіційних текстів законів станом на 11 вересня 2012 р. – К. : «Центр учбової літератури», 2012. – 602 с.

3. Конституції України.

4. Закон України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» вiд 23.12.1993 р.

5. Закон України «Про основи національної безпеки» від 19.06.2003 р.

6. Закон України «Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави» від 19.06.2003 р.

7. Закон України «Про оперативно-розшукову діяльність» вiд 18.02.1992 р.

8. Закон України «Про міліцію» від 20.12.1990 р.

9. Закон України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р.

10. Закон України «Про Службу безпеки України» вiд 25.03.1992 р.

11. Закон України «Про Державну прикордонну службу» вiд 03.04.2003 р.

12. Закон України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб» вiд 04.03.1998 р.

13. Закон України «Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України» вiд 07.03.2002 р.

 

 

Заняття 2 Правове регулювання діяльності правоохоронних, судових, правозахисних органів (2 години) – семінар-колективне читання

Завдання. Сформувати вміння:

· працювати з нормативними актами;

· класифікувати нормативно-правові акти;

· формулювати висновки на підставі аналізу нпа.

Сформувати компетенції:

· розуміти структуру нормативно-правових актів, використовувати ці знання у своїй роботі;

· вільно орієнтуватись у великому масиві нпа;

· вміти аргументувати свою позицію з посиланням на конкретні статті нпа;

· користуватись міжнародними нормативно-правовими актами, які мають відношення до питань, що обговорюються;

· взаємодіяти один з одним (робота в команді).

План заняття

1. Обговорення ролі норм Конституції України в регулюванні діяльності судових, правоохоронних та правозахисних органів і організацій (посилання на конкретні статті Основного Закону є обов’язковим).

2. Окреслення переліку міжнародно-правових актів про правоохоронну діяльність і правоохоронні органи, розкриття їх змісту.

3. Характеристика законів України та підзаконних актів про судову, правоохоронну та правозахисну діяльність.

Інформаційне забезпечення:

1. Презентація з переліком основних нормативно-правових актів.

2. Конституція України.

3. Декларація про державний суверенітет України: прийнята ВР УРСР 16.07.90 року.

4. Акт проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року.

5. Загальна Декларація прав людини – 10.12.48 р.

6. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права людини від 16.12.66 р.; ратифікований 19.10.73 р.

7. Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права від 16.12.66.р; ратифікована 19.10.73 р.

8. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 4.11.50 р.; ратифікована 17.07.97 р.

9. Конвенція ООН проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання від 10.12.84 р.; ратифікована 26.01.87 р.

10. Кодекс поведінки посадових осіб з підтримання правопорядку, прийнятий Резолюцією 34/169 Генеральної Асамблеї ООН 17.12.79 р.

11. Декларація про поліцію від 08.05.79 р., Резолюція № 690 ПА РЄ 08.05.79 р.

12. Європейський кодекс поліцейської етики, прийнятий Комітетом Міністрів РЄ 19.09.2001 р.

13. Указ Президента України «Про Апеляційний суд України, Касаційний суд України та Вищий адміністративний суд України» від 1 жовтня 2002 року № 889/2002.

14. Указ Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі» від 16 листопада 2004 року № 1417/2004.

15. Указ Президента України від 16.05.07 р. № 417/2007 «Про кількісний склад суддів адміністративних судів».

16. Указ Президента України «Питання Мережі місцевих загальних та апеляційних судів» від 20.05.2011 р. № 591/2011.

17. Указ Президента України «Питання мережі господарських судів України» № 811/2010 від 12.08.2010 h/

18. Указ Президента України від 06.04.2011 р. № 380/2011 «Про порядок складення присяги судді особою, вперше призначеною на посаду професійного судді».

19. Наказ Державної судової адміністрації України від 17 січня 2011 року № 10 «Про визначення кількості суддів у господарських судах України»;

20. Наказ Державної судової адміністрації України від 01 лютого 2011 року № 22 «Про визначення кількості суддів у деяких місцевих загальних судах, Апеляційному суді міста Києва»

21. Наказ Державної судової адміністрації України від 05.12.2006 р. № 155 «Про затвердження Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах».

22. Наказ Голови ВГСУ № 18 від 27.02.2003 р. «Про утворення судових палат у ВГСУ».

23. Наказ Вищого господарського суду України № 56 від 21.04.2011 р. «Про затвердження Інструкції з діловодства у Вищому господарському суді України».

Заняття 3. Судова влада і судова система. Принципи правосуддя(2 години)

(семінар ‒ конференція – студенти виступають із завчасно підготовленими доповідями та відповідають на запитання колег).

Завдання. Сформувати вміння:

· Розуміти судову владу як складову державної влади.

· Знати етапи становлення судової системи України (з 1990 року).

· Вільно оперувати поняттями судова влада, судова система, правосуддя, принципи правосуддя.

Сформувати компетенції:

· Розуміння значення для суспільства і держави функціонування судової системи;

· Характеризувати принципи правосуддя і принципи побудови судової системи на основі їх закріплення у відповідних нормативно-правових актах;

· Аналізувати сучасні тенденції реформування судової системи;

· Аналізувати різні підходи науковців і практиків до завдань і наслідків реформування судової влади;

· Вільно орієнтуватись в швидкоплинності змін нормативної бази.

План заняття

1. Обговорення питання «Судова влада – як одна з гілок влади».

2. Визначення та характеристика основних етапів розвитку української судової системи за часів незалежності (з 1990 року).

3. Виступи студентів із завчасно підготовленими доповідями по принципах правосуддя.

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України.

2. Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р.

3. Закон України «Про Конституційний Суд України» від 16.10.1996 р.

4. ПВРУ «Про Концепцію судово-правової реформи в Україні» від 28.04.92 р.

5. Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012 р.

6. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 р.

7. Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.91 р.

8. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р.

 

Заняття 4. Суди загальної юрисдикції(2 години),

(семінар-розгорнута бесіда; робота в малих групах).

Завдання. Сформувати вміння:

- Характеризувати систему судів загальної юрисдикції;

- розуміти структуру системи судів загальної юрисдикції;

- розкривати принципи, на яких будується система судів загальної юрисдикції.

Сформувати компетенції:

- чіткого уявлення про систему судів з розгляду цивільних і кримінальних справ;

- чіткого уявлення про систему господарських судів;

- чіткого уявлення про систему адміністративних судів;

- визначати місце розташування будь-якого суду;

- вільно розмежовувати компетенцію різних судових інстанцій;

- розуміння різниці в обсягах правового регулювання діяльності судів Законом України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р. та відповідними процесуальними кодексами України;

- опрацьовування юридичних періодичних видань.

План заняття

1. Складання схем судів різних юрисдикцій.

2. На підставі складених схем розкриття повноважень судів різних ланок і юрисдикцій, порядку їх утворення, визначення кількості суддів у судах.

3. Опитування (усне або письмове) з питань:

‒ особливості повноважень Вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду України;

‒ апарат суду;

‒ Пленум Вищого спеціалізованого суду;

‒ Пленум Верховного Суду України;

‒ Державна судова адміністрація України.

4. Заслуховування завчасно знайденого та опрацьованого прикладу судового рішення місцевого (апеляційного, спеціалізованого та ін.) суду (вирізку або ксерокопію оформити на аркушах паперу формату А4) (приклади повинні бути різними і не повинні співпадати з прикладами інших студентів групи, при цьому всі студенти задають питання до тексту) ‒ обов’язково для кожного студента.

5. Вирішення ситуативних завдань (задач) робота в малих групах.

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України.

2. Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р.

3. Указ Президента України «Про Апеляційний суд України, Касаційний суд України та Вищий адміністративний суд України» від 1 жовтня 2002 року № 889/2002.

4. Указ Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі» від 16 листопада 2004 року № 1417/2004.

5. Указ Президента України від 16.05.07 р. № 417/2007 «Про кількісний склад суддів адміністративних судів».

6. Указ Президента України «Питання Мережі місцевих загальних та апеляційних судів» від 20.05.2011 р. № 591/2011.

7. Указ Президента України «Питання мережі господарських судів України» № 811/2010 від 12.08.2010 р.

8. Указ Президента України від 06.04.2011 р. № 380/2011 «Про порядок складення присяги судді особою, вперше призначеною на посаду професійного судді».

9. Наказ Державної судової адміністрації України від 17 січня 2011 року № 10 «Про визначення кількості суддів у господарських судах України»;

10. Наказ Державної судової адміністрації України від 01 лютого 2011 року № 22 «Про визначення кількості суддів у деяких місцевих загальних судах, Апеляційному суді міста Києва».

11. Наказ Державної судової адміністрації України від 05.12.2006 р. № 155 «Про затвердження Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах».

12. Наказ Голови ВГСУ № 18 від 27.02.2003 р. «Про утворення судових палат у ВГСУ».

13. Наказ Вищого господарського суду України № 56 від 21.04.2011 р. «Про затвердження Інструкції з діловодства у Вищому господарському суді України».

 

Заняття 5. Конституційний Суд України(2 години)

(семінар-розгорнута бесіда)

Завдання. Сформувати вміння:

- співставляти норми Конституції України, Закону України «Про Конституційний Суд України», інших нормативних актів;

- знаходити необхідні нормативно-правові акти для вирішення поставлених питань з теми;

- вільно оперувати поняттями: завдання Конституційного Суду України, повноваження Конституційного Суду України, форми конституційного звернення; конституційне провадження;

- розмежовувати конституційне подання і конституційне звернення за предметом звернення та за колом суб’єктів звернення.

Сформувати компетенції:

· вміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел;

· критично мислити та генерувати креативні ідеї щодо вирішення важливих проблем на інноваційній основі;

· вільно орієнтуватись в масиві рішень і висновків КСУ;

· аргументувати свою точку зору.

План заняття

1. Опитування (усне або письмове) з питань:

‒ Конституційний суд в системі судових органів;

‒ Склад та порядок формування Конституційного суду України;

‒ Повноваження суддів Конституційного Суду України;

‒ Голова Конституційного суду та його повноваження;

‒ Конституційне подання та конституційне звернення;

‒ Конституційне провадження;

‒ Апарат Конституційного суду України.

2. Обговорення завчасно знайденого та опрацьованого прикладу рішення або висновку Конституційного Суду України. Студенти повинні вміти коротко викласти суть справи (вирізку або ксерокопію оформити на аркушах паперу формату А4) (обов’язково для кожного студента).

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України.

2. Закон України «Про Конституційний Суд України» від 16.10.1996 р.

3. Рішення, Висновки Конституційного Суду України.

 

Заняття 6. Статус суддів, народних засідателів та присяжних(4 години)

(семінар – розв’язання ситуативних завдань – задач; робота в малих групах)

Завдання. Сформувати вміння:

- оперувати поняттям статус суддів, визначати та характеризувати його складові;

- аналізувати норми права, формувати вимоги до кандидатів на посаду судді, суддів, народних засідателів, присяжних, розуміти особливості їх статусу;

- оперувати поняттям незалежність та недоторканість суддів, знати та характеризувати їх зміст;

- розуміти історичні передумови виникнення та розвитку інститутів народних засідателів та присяжних в України та зарубіжних країнах.

Сформувати компетенції:

- працювати з великим масивом нормативно-правових актів;

- працювати з науковими джерелами;

- визначати проблемні питання правового забезпечення статусу суддів;

- формувати особисту точку зору;

- аргументувати свою позицію.

План заняття

1. Опитування (усне або письмове – повторюємо з контролем, повторюємо з розширенням, ідеальне опитування, зразкова відповідь) з питань:

‒ статус суддів України: поняття та загальна характеристика;

‒ вимоги, що висуваються до кандидатів на посаду судді;

‒ порядок призначення суддів на посаду;

‒ порядок обрання суддів на посаду;

‒ повноваження суддів, повноваження голів судів;

‒ звільнення суддів з посади: підстави та порядок;

‒ відповідальність суддів;

‒ гарантії незалежності та недоторканності суддів;

‒ статус народних засідателів та присяжних;

‒ матеріальне і соціально-побутове забезпечення суддів;

‒ Вища кваліфікаційна комісія суддів України;

‒ Органи суддівського самоврядування.

2. Вирішення ситуаційних задач – робота в малих групах.

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України.

2. Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р.

3. Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012 р.

4. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 р.

5. Господарський процесуальний кодекс України.

6.Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р.

7.Кодекс України про адміністративні правопорушення.


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. II. Навчальні цілі заняття
  5. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  6. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  7. II. Основні засоби
  8. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  9. II. Поняття соціального процесу.
  10. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  11. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  12. III. Основні обов'язки робітників та службовців




Переглядів: 936

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 11. Органи досудового слідства і дізнання. | Тема Вища рада юстиції (тема вивчається самостійно).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.