Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Значення життєвого досвіду в функціонуванні уяви.

В уяві людини завжди є певний відступ за межі безпосередньо даного, певний “відліт” від реальної дійсності. Проте як би далеко не сягав цей “відліт”, у ньому завжди зберігається зв’язок з об’єктивною реальністю. Немає фантазії, засадовою стосовно якої не була б реальність. Діяльність уяви спирається на сприйняття і збереження пам’яттю людини уявлень. Нові образи уяви формуються у людини в процесі аналітико-синтетичної діяльності мислення.

- Які засоби створення образів Вам відомі із курсу «Загальної психології»?Аглютинація, гіперболізація, літота, підкреслення, схематизація, типізація, комбінування, алегоризація, метафоризація, побудова метафор, символізація.

- Які види уяви Вам відомі?

Мимовільна та довільна.Першою виникає, як відомо… мимовільна – це дитячі сни – небувалі комбінації бувалих вражень. Вважається у вітчизняній психології, що сни у дітей з’являються наприкінці 2-го року життя, коли в неї є вже певні фізіологічні (певна зрілість ГМ) та психологічні (наявність певного життєвого досвіду, засвоєння мови) передумови для створення образів об’єктів, яких вона сама не сприймала.

Відтворююча уява дитини розвивається під час слухання казок і оповідань, творча формується в іграх. Наприкінці дошкільного віку уява виступає у двох формах: як зародження певної ідеї і як виникнення плану її реалізації (4-5 р.)

Пізнавальна уява формується шляхом відокремлення предмета від образу і визначення останнього за допомогою слова, що дозволяє їй управляти своїми образами, змінювати та вдосконалювати їх.

Емоційна уява складається внаслідок утворення й усвідомлення дитиною свого «Я».

- Коли виникає уява? Коли людина до неї звертається?

Уява, як і мислення, виникає в проблемній ситуації, як і мислення, мотивується потребами особистості, реальний процес задоволення потреб може інколи підмінятися ілюзорним, уявним задоволенням їх. Орієнтуючи людину у процесі діяльності, уява створює психічну модель кінцевого та проміжних результатів праці й цим забезпечує втілення ідеального образу в матеріальний чи ідеальний продукт. Вибір способу дій, комбінування елементів в образах уяви здійснюються логічними міркуваннями, виконанням різних розумових дій, завдяки чому зберігається зв’язок продуктів людської фантазії з реальністю, їх дійовий характер. Але про мислення ми говоримо, коли проблемна ситуація має чіткі умови, а про уяву, коли ситуація невизначена, вихідні дані не підлягають точному аналізу.

Таким чином уява неможлива без знань. Образ уяви виникає на основі відомих знань. Але існує і протилежна залежність. Яка?

Рішення проблемної ситуації: «Дівчинка 4 роки, 6міс. на питання: «Чому йде дощ?», відповідає: «Тому що сонечко пішло купатися в душ.»

Там де є незнання, працює уява, щоб допомогти пояснити невідоме. Світ не чекає, доки дитина, йдучи по східцям «каналу навчання» поступово його пізнає, він «бомбардує» її новою й новою інформацією. Тому дитина вимушена інакше, по своєму систематизувати, організувати та пояснити свої знання, на основі того досвіду, який у неї вже є.

Звідси і особливості дитячої уяви, які ми розглянемо у наступному питанні.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  10. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .




Переглядів: 777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І ми пам’ятаємо правило: Від живого споглядання до абстрактного мислення, і від нього до практики – такий є діалектичний шлях пізнання об’єктивної реальності. | Розвиток уяви в ранньому та дошкільному віці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.