Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



GROUP COHESION AND INFORMAL SUB-GROUPS

A. V. Sidorenkov

PhD, asisstant professor, developmental psychology chair RSU Rostov-on-Don

The tradition is reveled and new group cohesion approach is proposed. Distinctive features of this approach are: to examine group cohesion not only through relations of each member with others or with the group as a whole but through relations between informal sub-groups; to take into account not only group cohesion as a whole but cohesion of each sub-group; to interpret group and sub-group cohesion dynamics in terms of their interrelations and on the basis of external and internal integration-disintegration processes analysis. The results of investigation in which group cohesion is compared to subgroups cohesion and to totalities of not included into sub-groups members and relations contradiction between informal sub-groups is compared to group cohesion are stated.

Key words: microgroup conception, small group, informal sub-group, cohesion.

стр. 53


Читайте також:

  1. A large group of people was bunched around the bulletin board when they returned to the common room.
  2. A) Analyze the simple rhythm-units into three groups — monobeats (M), trochees (T) and dactyls (D).
  3. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  4. Activity Groups
  5. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  6. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.
  7. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  8. C. Practice introducing yourself, friends and groupmates. Remember to smile (and use handshakes where appropriate).
  9. Cells of the cartilaginous isogenous groups that are characterized by high nucleocytoplasmic ratio. Among such cells there are many those at different stages of mitosis.
  10. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  11. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  12. Discuss in the group if anybody is ready to work as an IT specialist for free but get some experience in this sphere. Give your reasons for pros and cons.




Переглядів: 345

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
GRAPHIC IMAGES PLC | SOVIET PSYCHOLOGY IN THE WORLD'S HISTORICO-PSYCHOLOGICAL CONTEXT (MODERN APPROACHES TO THE PROBLEM)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.