Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №5

Міністерство освіти та науки України

Запитання. Завдання

Висновки

Узагальнення нового матеріалу

Психічний розвиток індивіда є біологічно і соціальне зумовленим процесом. Нове людське життя зароджується в момент духовного, психологічного і фізичного єднання жінки і чоловіка. Процес дозрівання, росту і розвитку людини починається із зачаття (з'єднання двох клітин: яйцеклітини жінки і сперматозоїда чоловіка). Запліднена яйцеклітина несе в собі всю генетичну інформацію, насамперед про стать, спадковий потенціал, яка необхідна для народження нової людської істоти. У процесі дозрівання відбуваються не тільки генетично запрограмовані зміни зовнішнього вигляду організму, а й зміни у його будові, організації та функціях. Успадковані людиною задатки можуть реалізуватись або не реалізуватися.

Розвиток дитячого організму проходить протягом пренатального періоду термінальну, ембріональну і фетальну фази.

1. Охарактеризуйте фази пренатального розвитку.
2. Які загальні тенденції характерні для пренатального розвитку?
3. Що є свідченням початку психічного життя дитини у пренатальному періоді?
4. Як впливає емоційний стан вагітної жінки на розвиток дитини?

Запорізький педагогічний коледж

з навчальної дисципліни «Соціальне середовище – вирішальна умова психічного розвитку дитини»

 

Розглянуто і схвалено

на засіданні викладачів

дошкільних дисциплін

протокол № ____від _____2010-12-16

голова комісії_________Л.А.Чуйкіна

 

Викладач Ладатко М.Г.

 

 


План

1. Середовище, його складові.

2. Середовище як умова і джерело психічного розвитку, вплив особливостей природного і матеріального середовища на психофізичний розвиток дитини.

Мета навчального заняття:

Пізнавальна: ознайомити студентів із поняттями «природне середовище», «матеріальне середовище», із його складовими, особливостями та впливом на психічний розвиток дитини.

Розвиваюча: формувати пізнавальний інтерес до предмету дитячої психології, до практичного застосування знань із даної навчальної дисципліни, уміння встановлювати та аналізувати особливості середовища, в якому навчається й виховується дитина і процесом її психічного розвитку, робити на цій основі висновки про ефективність даного середовища для психічного розвитку дитини, прогнозувати подальший її розвиток.

Виховна: виховувати професійно-педагогічну культуру студентів, старанність у навчанні, відповідальне ставлення за організацію сприятливого для психічного розвитку дитини середовища в умовах дошкільного навчально-виховного закладу.

Професійна: працювати над становленням наукового світогляду майбутнього педагога, пов’язавши зміст курсу з практикою, досвідом студентів, оволодіння студентами мінімумом наукових методів, практично проводити дослідження, аналізувати зібрані дані, робити педагогічні, психологічні висновки.

Ключові поняття теми: середовище, природне і матеріальне середовище.

Студенти повинні знати:ключові поняття теми, складові соціального середовища, особливості його впливу на психічний розвиток дитини.

Студенти мають вміти: орієнтуватися в структурі середовища, встановлювати закономірності психічного розвитку дитини в залежності від умов соціального середовища, в якому вона зростає, організовувати сприятливе для психо-фізичного розвитку дитини середовище в умовах дитячого садка, розробляти рекомендації батькам по формуванню благоприємного соціального, природного, матеріального (підбір ігор, залучення до традицій сім’ї чи свого народу) середовища для дитини.

Тип заняття:шкільналекція.

Література:

1. Скрипченко О.В. Вікова та педагогічна психологія. Навч. пос. – К.: Каравела, 2008, ст. 62-66, 68-72

2. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 1999, гл. І § 1

 

Індивідуальне завдання студентам

Повідомлення «Організація розвиваючого навчання.»
Хід проведення заняття

І. Організація студентів: ознайомлення з темою, метою та планом заняття.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сім'я в очікуванні дитини | ІV. Пояснення нового матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.