Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Способи формування відвальної маси

 

На вугільних шахтах і збагачувальних фабриках порода складується у відвали різних типів: рейкові терикони, канатні відвали, автомобільні та залізничні відвали; відвали, що утворюються стрічковими конвейєрами, гідровідвали тощо.

Відмінною особливістю рейкових териконів є доставка породи у вагонетках і скипах з подальшим розвантаженням їх на вершині з самотечним рухом відвальної маси по поверхні відвала, що приводить до її сегрегації .

За схемами відвалоутворення терикони підрозділяються на відвали з бічним (однобічною і двосторонньою) відсипанням і з лобовим. До недоліків рейкових териконів відносяться трудомісткість підтримки рейкової дороги, складність пересування розвантажувальних ферм, невелика продуктивність, непридатність для транспортування породи на великі відстані і відсутність профілактичних заходів щодо запобігання самозагоранню за наявності сприятливих чинників для окислення горючих речовин і акумуляції тепла. У цьому причина горіння 75% відвалів що діють .

З кінця 60-х років широкого поширення набули відвали, що утворюються за допомогою підвісних канатних доріг. Відвали дозволяють транспортувати породу за межі санітарних зон міст і селищ, що в умовах густонаселених промислових районів має вельми важливе значення За порівняно недовгий термін вони отримали значний конструктивний розвиток від простих маятникових доріг для утворення хребтових відвалів до підвісних доріг кільцевого типа з досить досконалими поворотними і кінцевими пересувними станціями, для утворення секторних відвалів і плоских відвалів з прямокутною підставою. Проте у міру накопичення досвіду експлуатації відвалів виявлені їх істотні недоліки:

- канатні дороги, що діють, мають недостатню продуктивність – 100 – 120 т/год.;

- канатною дорогою не можна користуватися при сильних вітрах, зважаючи на малу відстань між канатами;

- перестановка кінцевої станції при відвалах , відсипаних у вигляді віяла, вимагає довгого часу;

- можливе скидання вагонеток з каната внаслідок великих коливань каната при миттєвому розвантаженні.

У зв'язку з цим, а також через відсутність заходів профілактики самозагорання для конічних відвалів, в даний час будівництво таких відвалів припинене, хоча вони складають майже 6% загальної кількості діючих відвалів.

Усе більш широкий розвиток одержують способи складування породи в пласкі породні відвали, що мають значні переваги у порівнянні з конічними. Окрім практично необмеженої продуктивності по прийому породи, пласкі породні відвали мають наступні істотні переваги:

- можливість створення групових і центральних відвалів для обслуговування групи вугільних підприємств;

- породний відвал може бути розташований на будь-якій відстані від підприємств у разі відсутності необхідної ділянки в безпосередній близькості від проммайданчика;

- роботи по запобіганню самозагорання і гасіння відвалів не впливають на продуктивність по прийому породи від підприємств.

- облаштування пласких групових і центральних відвалів дозволяє ставити питання про створення рентабельних підприємств по переробці відвальної маси з метою здобуття високозольного палива і будівельних матеріалів;

- оскільки на пласких породних відвалах є можливість регулювання сумарних кутів укосу, виключаються крупні деформації на них;

- для умов пласких породних відвалів розроблені комплекси заходів щодо запобігання самозагоранню.

- доставка породи на пласкі порідні відвали може здійснюватися декількома різними видами транспорту залежно від відстані до підприємств, що обслуговують відвал.

Пласкі породні відвали останніми роками стають основним типом відвалів у всіх ведучих вуглевидобувних країнах, що викликане в першу чергу вимогами щодо охорони довкілля і їх безпечної експлуатації.

Тип породного відвала надає істотний вплив на його самозагорання. Найбільш схильні до самозагорання терикони і хребтовидні відвали, а найменш – пласкі. Всі пласкі породні відвали, на яких правильно застосовуються заходи по запобіганню самозагоранню, не горять.


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  3. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  4. Автором теорії поетапного формування розумових дій є
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. АДМІНІСТРАТИВНЕ РЕФОРМУВАННЯ
  7. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  8. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  9. Алгоритм формування статутного фонду банку
  10. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  11. Аналіз ефективності формування і використання запасів
  12. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів




Переглядів: 381

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція№3 | Склад відвальної маси

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.