МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розміри зон пожеж знаходимо за допомогою таблиці 12.4. Спочатку розрахуємо величину світлового імпульсу, яке буде спостерігатися на межі зон пожеж.На межі зони пожеж у завалах величина світлового імпульсу знаходиться в інтервалі від 700 до 1700 кДж/м2 у залежності від потужності вибуху(це для наземного вибуху). Тобто, для потужності 100кт імпульс дорівнює 700 кДж/м2, а для потужності 1000кт – 1700кДж/м2. Інтерполюванням знаходимо величину світлового імпульсу для 200 кт. UСВ. = 700 + [(1700 – 7000)/ ( 1000 – 100)] * 100 = 700 + 111,11 = 811.11 кДж/м2 Для дальньої межі зони суцільних пожеж отримуємо величину світлового імпульсу: UСВ.СУЦ. =400 + (600 – 400)* 100/ ( 1000 – 100) = 422.22 кДж/м2; Аналогічно для зони окремих пожеж UСВ.ОКР. = 111.11 кДж/м2. Знаходимо розміри зон пожеж за таблицею 1.4 Величина світлового імпульсу для межі зони пожеж у завалах(811.11кДж/м2) у таблиці 1.4 знаходитися в інтервалі табличних значень верхньої строки 1000 і 800 кДж/ м2. Імпульсу в 1000 кДж/м2 відповідає відстань у 2км, а імпульсу 800кДж/м2 – 2.2км. Знаходимо, на якій відстані буде спостерігатися імпульс у 811.11 кДж/м2 RПОЖ.ЗАВ. = 2.2 – (2.2 – 2) * 11.11/( 1000 – 800) = 2.189км. Для зони суцільних пожеж радіус зони буде дорівнювати: RСУЦ. = 2.7 –(2.7- 2.4) * 22.22/(480 –400) = 2.617 км. Для зони окремих пожеж:RОКР.= 6.6 – (6.6 – 5.2)* 11.11/(160 – 100) = 6.341 км. Завдання 12.5 Визначення величини надмірного тиску і світлового імпульсу, які можуть спостерігатися на відстані RП від епіцентру вибуху в залежності від виду і потужності вибуху. Це завдання легко розв’язати також за допомогою таблиць 12.3 і 12.4 Приклад до завдання 12.5Визначити величининадмірного тиску і світлового імпульсу для повітряного ядерного вибуху потужністю 400кт. на відстані 4.5 км. Розв’язування: Для визначення величини надмірного тиску, яке буде спостерігатися на відстані 4.5 км у таблиці 12.3 у першому стовпчику знаходимо значення потужності вибуху 300 і 500 кт( між ними знаходиться потужність 400кт). У строчки з потужністю 300кт, рухаючи зліва направо, знаходимо відстань, яка близька до 4.5км, це 3.35 і 4.95 км. Відстані 3.35 км відповідає величина надмірного тиску в 30кПа, а відстані 4.95км – тиск у 20 кПа. Тоді відстані у 4.5км відповідає тиск: ΔP = 20 + (30 – 20)* 0.45/(4.95 – 3.35) = 22.81 кПа. Таким же чином знаходимо величину надмірного тиску, яка буде спостерігатися на відстані 4.5км за повітряного вибуху потужністю 500кт. ΔP = 40 - (40 –30) * 0.2/(5.0 - 4.3) = 37.14 Тиск, який буде на відстані 4.5км для потужності 400кт. середній між тиском для потужності 300 і потужності 500кт, тобто: ΔP400КТ = (22.81 +37.14)/ 2 = 28.97 кПа. Далі обчислюємо величину світлового імпульсу для потужності 400кт і відстані від епіцентру 4.5км. Розрахунок також здійснюємо екстраполяцією. Світловий імпульс для потужності 300кт на відстані 4.5 км. складає: UСВ. = 800 кДж/м2, для потужності 500кт він дорівнює UСВ.500 = 1700 – (1700 – 1200) * 0.1/ (5.2 – 4.4) = 1637.5 кДж/м2. Для потужності 400кт – імпульс знаходимо як середнє арифметичне. UСВ.400 = (1637.5 + 800) /2 = 1218.75 кДж/м2.
Завдання 4 Розрахунок розмірів зон руйнувань при землетрусі За конкретним значенням магнітуди землетрусу(М = 8), глибіні гіпоцентру(Н =20км) і відстані від епіцентра до об’єкта (R = 55 км) треба визначити інтенсивность у епіцентрі землетрусу а також визначити, якою буде спостерігатися інтенсивність на об’єкті. Оцінку можливих масштабів руйнувань при землетрусі проводять за інтенсивністю(силою) землетрусу. Силу землетрусу можна розрахувати за формулами: в епіцентрі ІН = 1.5М – 3.5 lg Н + 3 (балів); на відстані R IR = 1.5 - 3.5 lg + 3 (балів), де Н – глибина гіпоцентру, км; R – відстань від епіцентру, км.Таблиця 12.3 – Значення величини надмірного тиску в залежності від потужності і виду вибуху
Таблиця 12.4 – Світлові імпульси при різних значеннях потужності і виду вибуху та відстані від центру вибуху
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|