Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Дати визначення діалектики як вчення про всебічні зв’язки та розвиток. Слід встановити межі поняття розвитку, розкрити такі фундаментальні поняття діалектики як зв’язок, взаємодія та відношення.

Охарактеризувати метафізику та тлумачення нею розвитку. Показати відмінності між діалектичним та метафізичним методом.

Дати визначення поняття закону у його філософському розумінні. Необхідно дати характеристику ознак закону, виділити три групи законів відносно меж їх поширення в дійсності: окремі, особливі та універсальні закони. Доцільно вказати й на іншу класифікацію законів, а саме, на їх розподіл на закони природи і суспільства, закони розвитку та функціонування, генетичні та інтегральні, динамічні та статистичні.

З’ясувати сутність законів діалектики: закону єдності і боротьби протилежностей, взаємного переходу кількісних і якісних змін, закону заперечення заперечення. Проілюструвати дію законів діалектики прикладами їх прояву в природі, суспільстві, мисленні.

Висвітлити сутність принципів та категорій діалектики. Назвати фундаментальні принципи діалектики (принцип всезагального зв’язку, принцип розвитку, принцип історизму, принцип причинності та об’єктивної ціледоцільності, принцип системності, принцип детермінізму тощо) та розкрити їх сутнісний зміст.

Характеризуючи категорії діалектики, слід зупинитись на наступних: сутність і явище; одиничне, особливе і загальне; необхідність і випадковість; причина і наслідок; можливість і дійсність; частина і ціле; зміст і форма; кількість, якість і міра; суперечність і гармонія; заперечення, спадковість і новація; структура і елемент.

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. У чому полягає суперечність буття і пізнання?

2. Чому закони діалектики є універсальними законами?

3. Покажіть відмінність міх діалектичним та метафізичним запереченням.

4. Наведіть приклади прояву законів діалектики (закон єдності і боротьби протилежностей, закон переходу кількісних змін в якісні, закон заперечення заперечення) в природі, суспільстві, людському мисленні та пізнанні.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 351

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Тема 12. Епістемологія. Сутність і структура пізнавального процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.