Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Дати визначення етики як науки, охарактеризувати її предмет, специфіку та завдання. Показати розвиток етичних уявлень від стародавності до нашого часу.

Дати визначення гуманістичної та авторитарної етики, здійснити їх порівняльну характеристику. Охарактеризувати структуру етики (історія етики та моралі, теорія моралі, нормативна та прикладна етика).

Дати визначення норми та моральної цінності як елементів моральної свідомості, показати їх значення для регулювання відносин між людьми. Дати визначення моральних принципів, моральних мотивів та ціннісних орієнтацій, показати, що вони не мають інституалізованого характеру, а підтримуються силою громадської думки та особистими переконаннями людей, їх совістю. Підкреслити, що мораль завжди пов’язана з добровільним виконанням вимог, правил, приписів на основі власного вільного вибору автономної особистості.

Дати визначення свободи як моральної цінності людського буття, прослідкувати еволюцію розуміння цього поняття. Визначити зміст понять „свобода дії”, „свобода волі”, „свобода вибору”. Показати спільне та відмінне між світською та релігійною етикою.

Висвітлити причини сучасної кризи моралі та можливі шляхи подолання кризи.

 

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. Як співвідносяться поняття „етика” та „мораль”?

2. Як Ви розумієте вислів Протагора: „Людина – міра всіх речей”?

3. Що Ви розумієте під поняттями „мораль” та „моральність”?

4. Що таке моральні цінності?

5. Як Ви розумієте вислів: „Свобода – це відповідальність”?

6. Який, на Вашу думку, зміст понять „добро” і „зло”, як вони співвідносяться?

7. Яку роль в житті людини і суспільства відіграють моральні норми?

8. Що, на Вашу думку, необхідно людині, щоб бути щасливою?

9. Яке значення мають моральні цінності для особи та суспільства?

10. Які на Вашу думку, моральні та морально-психологічні якості дружби найбільше цінуються людьми в різному віці? (Якості дружби: здатність до співпереживання, взаєморозуміння, саморозкриття, духовна близькість, взаємодопомога, романтичні мрії, вірність, чесність, довіра, терпимість, безкорисливість, простота).

11. Поясніть вислови: „У доброго подружжя – дві душі, але одна воля” (М.Сервантес). „Одружуватись, нічим не зв’язуючи себе, – зрадництво” (М.Монтень). „Сім’я – найкраща школа дисципліни” (С. Смайлз).


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 16. Предмет етики. Особливості функціонування моралі | Тема 17. Естетика як наука: предмет, специфіка та завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.