Дати визначення етики як науки, охарактеризувати її предмет, специфіку та завдання. Показати розвиток етичних уявлень від стародавності до нашого часу.
Дати визначення гуманістичної та авторитарної етики, здійснити їх порівняльну характеристику. Охарактеризувати структуру етики (історія етики та моралі, теорія моралі, нормативна та прикладна етика).
Дати визначення норми та моральної цінності як елементів моральної свідомості, показати їх значення для регулювання відносин між людьми. Дати визначення моральних принципів, моральних мотивів та ціннісних орієнтацій, показати, що вони не мають інституалізованого характеру, а підтримуються силою громадської думки та особистими переконаннями людей, їх совістю. Підкреслити, що мораль завжди пов’язана з добровільним виконанням вимог, правил, приписів на основі власного вільного вибору автономної особистості.
Дати визначення свободи як моральної цінності людського буття, прослідкувати еволюцію розуміння цього поняття. Визначити зміст понять „свобода дії”, „свобода волі”, „свобода вибору”. Показати спільне та відмінне між світською та релігійною етикою.
Висвітлити причини сучасної кризи моралі та можливі шляхи подолання кризи.
Проблемні питання та завдання для дискусії
1. Як співвідносяться поняття „етика” та „мораль”?
2. Як Ви розумієте вислів Протагора: „Людина – міра всіх речей”?
3. Що Ви розумієте під поняттями „мораль” та „моральність”?
4. Що таке моральні цінності?
5. Як Ви розумієте вислів: „Свобода – це відповідальність”?
6. Який, на Вашу думку, зміст понять „добро” і „зло”, як вони співвідносяться?
7. Яку роль в житті людини і суспільства відіграють моральні норми?
8. Що, на Вашу думку, необхідно людині, щоб бути щасливою?
9. Яке значення мають моральні цінності для особи та суспільства?
10. Які на Вашу думку, моральні та морально-психологічні якості дружби найбільше цінуються людьми в різному віці? (Якості дружби: здатність до співпереживання, взаєморозуміння, саморозкриття, духовна близькість, взаємодопомога, романтичні мрії, вірність, чесність, довіра, терпимість, безкорисливість, простота).
11. Поясніть вислови: „У доброго подружжя – дві душі, але одна воля” (М.Сервантес). „Одружуватись, нічим не зв’язуючи себе, – зрадництво” (М.Монтень). „Сім’я – найкраща школа дисципліни” (С. Смайлз).