МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття економічної системиПлан Тема 1.3 Економічна система суспільства В результаті вивчення теми студенти повинні: знати:сутність, структурні елементи, типи економічних систем; особливості класифікації економічних систем; закономірності та особливості розвитку перехідних економік; особливості економічних реформ в Україні; вміти: аналізувати сутність та структурні елементи економічної системи; визначати типи економічних систем та особливості їх еволюції; класифікувати економічні системи за різними ознаками; аналізувати економічні реформи в Україні
1. Поняття економічної системи. 2. Класифікація економічних систем. Перелік використаної літератури:
[1, с.30-45] [2, с.54-76] [3,с.111-134]
Економічна система- це сфера функціонування продуктивних сил і економічних відносин, взаємодія яких характеризує сукупність техніко-економічних та організаційних форм і видів господарської діяльності. Економічна система функціонує за допомогою таких економічних інститутів, як власність, грошова система, урядові органи, податки, гроші, профспілки, виробництво прибутків. До організаційних механізмів економічної системи належать законодавча система, норми моралі, національні звичаї тощо. Можна виділити два головні критерії, за якими розрізняють економічні системи: форма власності та спосіб прийняття рішення. Центральне місце в економічній системі належить людині як основній продуктивній силі суспільства. Водночас їй доводиться мати справу з організацією виробництва. З останнім пов'язане поняття технологічного способу виробництва,що відображає поєднання засобів праці з організацією виробництва. Перехід від одного технологічного способу виробництва до іншого відбувається завдяки якісним змінам у характері засобів праці, прогресу науки і техніки. Відповідно до трьох етапів розвитку техніки, розрізняють технологічні способи виробництва, які ґрунтуються: - на ручній праці:початок XVI - кінець XVIIIст.; - на машинній праці:початок XIX ст., коли відбулася промислова революція, - до середини 50-х років XX ст.; - на автоматизованій праці:розпочався наприкінці 50-х років XX ст. у зв'язку з розгортанням науково-технічної революції. Яквідомо, з середини 70-х років НТР вступила в новий етап свого розвитку, пов'язаний з електронізацією матеріального виробництва, сфери надання послуг та обігу. З цього часу в розвинених країнах світу все більшу роль відіграє інформація. Вона веде до появи нового типу суспільства - інформаційного. Інформаційне суспільство- найрозвиненіший етап розвитку людської цивілізації, що є результатом: - інформаційно-комп'ютерної революції і ґрунтується на інформаційній технології; - автоматизації і роботизації усіх сфер, галузей економіки й управління; - створення єдиної новітньої інтегрованої системи зв'язку. Це забезпечує найбільший прогрес і свободу особистості, можливість її самореалізації. У розвинених країнах світу інформаційне суспільство виникло в середині 80-х років і до кінця XX ст. пройшло перший етап свого розвитку.
Читайте також:
|
||||||||
|