Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3.1.1 Підприємство і підприємництво

D S

4 надлишок

 

3 Е

 

2 дефіцит

 

 

0 Q

1 2 3 4 5 6

Відповідь: рівноважна ціна становить 3 гривні, рівноважний об’єм продаж – 3 одиниці блага. При ціні в 2 гривні утвориться дефіцит в 3 одиниці блага; при ціні 4 гривні на ринку утвориться надлишок в 1 одиницю блага.

 

2. Ціна товару зросла від 2 до 3 грн., обсяг попиту на нього зменшився з 1500 шт. до 1000 шт.

Чому дорівнює коефіцієнт цінової еластичності попиту?

Дано:

Р1 = 2 грн. Еd = ∆Q∙Р Еd = (1000 – 1500) ∙ 3 = 1,5

Р2 = 3 грн. ∆Р∙Q (3 – 2) ∙ 1000

Q1 = 1500 шт.

Q2 = 1000 шт.

 


Еd - ?

Відповідь: коефіцієнт цінової еластичність попиту 1,5; попит на даний товар еластичний.

Основні терміни:

Попит— представлена на ринку платоспроможна потреба у товарах і послугах.

Закон попиту— внутрішній (суттєвий), сталий, обернено пропорційний зв'язок між ціною і величиною попиту, згідно з яким за незмінності всіх інших факторів (доходи споживачів тощо) зниження ціни зумовлює відповідне зростання попиту.

Пропозиція— сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати на ринку за певною ціною.

Закон пропозиції — внутрішній (суттєвий), стійкий, прямо пропорційний причинно-наслідковий зв’язок між ціною і обсягом пропозиції товару, згідно з яким зростання ціни на товар зумовлює збільшення обсягу його пропозиції, а зменшення ціни зменшує кількість товару, що пропонується на ринку.

Ринкова рівновага— спроможність конкурентних сил попиту і пропозиції встановлювати ціну, яка врівноважує їхні обсяги. Це ситуація, яка влаштовує покупця і продавця. В результаті встановлюється рівноважна ціна Ро і рівноважний об’єм продаж Qо.

Еластичність – міра чутливості однієї змінної на зміну іншої, що виражається як відношення відсоткових змін. Вона показує на скільки відсотків змінюється одна величина, якщо інша зміниться на один відсоток.

Питання для самоконтролю:

1. Сутність закону попиту полягає в тому, що:

А) існує прямо пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж;

Б) існує обернено пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж;

В) встановлення ринкової ціни не залежить від об’єму продаж;

Г) між об’ємом продаж і ринковими цінами не існує ніякої залежності.

2. Сутність закону пропозиції полягає в тому, що:

А) існує прямо пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж;

Б) існує обернено пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж;

В) встановлення ринкової ціни не залежить від об’єму продаж;

Г) між об’ємом продаж і ринковими цінами не існує ніякої залежності.

3. Коефіцієнт еластичної пропозиції:

А) Е = 0; Б) Е = ∞;

В) Е < 1; Г) Е > 1.

 

4. Коефіцієнт нееластичного попиту:

А) Е = 0; Б) Е = ∞;

В) Е < 1; Г) Е > 1.

 

5. Про яку економічну категорію йдеться мова: представлена на ринку платоспроможна потреба у товарах і послугах:

А) попит; Б) пропозиція;

В) ринкова рівновага; Г) всі відповіді помилкові.

 

6. Про яку економічну категорію йдеться мова: сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати на ринку за певну ціну:

А) попит; Б) пропозиція;

В) ринкова рівновага; Г) всі відповіді помилкові.

 

7. Якщо коефіцієнт цінової еластичності попиту Е = 0, то такий попит:

А) абсолютно еластичний; Б) абсолютно нееластичний;

В) еластичний; Г) нееластичний.

 

8. Якщо коефіцієнт цінової еластичності пропозиції Е = ∞, то така пропозиція:

А) абсолютно еластична; Б) абсолютно нееластична;

В) еластична; Г) нееластична.

 

9. Який вид еластичності розраховують, коли мають справу з невеликими змінами досліджуваних величин:

А) еластичність в точці; Б) дугову еластичність;

В) перехресну еластичність.

 

10. Який вид еластичності розраховують, коли відхилення між досліджуваними величинами значні (більше 5%):

А) еластичність в точці; Б) дугову еластичність;

В) перехресну еластичність.

 

 

В результаті вивчення теми студенти повинні:

знати:зміст основні принципи та умови підприємницької діяльності; характеристику основних функцій та видів підприємств;

вміти: аналізувати зміст, основні принципи та умови підприємницької діяльності; характеризувати основних функцій та видів підприємств

 


Читайте також:

  1. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  2. АНТИКРИЗОВЕ ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
  3. Бюджетування в управлінні підприємством
  4. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  5. Виникнення і форми монополії. Підприємство на монопольному ринку
  6. Виробниче підприємництво.
  7. Витрати праці в управлінні підприємством, їх класифікація
  8. Витрати праці в управлінні підприємством, їх класифікація
  9. ГАЛУЗЬ, ПІДПРИЄМСТВО ТА ЙОГО ПРОДУКЦІЯ
  10. Групування функцій управління підприємством НГК
  11. Екологія людини і підприємство зв’язку
  12. Економічний ризик – це загроза втрат підприємством частини своїх ресурсів, недоотримання доходів або появу додаткових витрат у результаті здійснення конкретних видів діяльності.




Переглядів: 525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еластичність попиту і пропозиції | Організаційні форми підприємницької діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.