МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3.1.1 Підприємство і підприємництвоD S 4 надлишок
3 Е
2 дефіцит
0 Q 1 2 3 4 5 6 Відповідь: рівноважна ціна становить 3 гривні, рівноважний об’єм продаж – 3 одиниці блага. При ціні в 2 гривні утвориться дефіцит в 3 одиниці блага; при ціні 4 гривні на ринку утвориться надлишок в 1 одиницю блага.
2. Ціна товару зросла від 2 до 3 грн., обсяг попиту на нього зменшився з 1500 шт. до 1000 шт. Чому дорівнює коефіцієнт цінової еластичності попиту? Дано: Р1 = 2 грн. Еd = ∆Q∙Р Еd = (1000 – 1500) ∙ 3 = 1,5 Р2 = 3 грн. ∆Р∙Q (3 – 2) ∙ 1000 Q1 = 1500 шт. Q2 = 1000 шт.
Еd - ? Відповідь: коефіцієнт цінової еластичність попиту 1,5; попит на даний товар еластичний. Основні терміни: Попит— представлена на ринку платоспроможна потреба у товарах і послугах. Закон попиту— внутрішній (суттєвий), сталий, обернено пропорційний зв'язок між ціною і величиною попиту, згідно з яким за незмінності всіх інших факторів (доходи споживачів тощо) зниження ціни зумовлює відповідне зростання попиту. Пропозиція— сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати на ринку за певною ціною. Закон пропозиції — внутрішній (суттєвий), стійкий, прямо пропорційний причинно-наслідковий зв’язок між ціною і обсягом пропозиції товару, згідно з яким зростання ціни на товар зумовлює збільшення обсягу його пропозиції, а зменшення ціни зменшує кількість товару, що пропонується на ринку. Ринкова рівновага— спроможність конкурентних сил попиту і пропозиції встановлювати ціну, яка врівноважує їхні обсяги. Це ситуація, яка влаштовує покупця і продавця. В результаті встановлюється рівноважна ціна Ро і рівноважний об’єм продаж Qо. Еластичність – міра чутливості однієї змінної на зміну іншої, що виражається як відношення відсоткових змін. Вона показує на скільки відсотків змінюється одна величина, якщо інша зміниться на один відсоток. Питання для самоконтролю: 1. Сутність закону попиту полягає в тому, що: А) існує прямо пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж; Б) існує обернено пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж; В) встановлення ринкової ціни не залежить від об’єму продаж; Г) між об’ємом продаж і ринковими цінами не існує ніякої залежності. 2. Сутність закону пропозиції полягає в тому, що: А) існує прямо пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж; Б) існує обернено пропорційна залежність між ціною і об’ємом продаж; В) встановлення ринкової ціни не залежить від об’єму продаж; Г) між об’ємом продаж і ринковими цінами не існує ніякої залежності. 3. Коефіцієнт еластичної пропозиції: А) Е = 0; Б) Е = ∞; В) Е < 1; Г) Е > 1.
4. Коефіцієнт нееластичного попиту: А) Е = 0; Б) Е = ∞; В) Е < 1; Г) Е > 1.
5. Про яку економічну категорію йдеться мова: представлена на ринку платоспроможна потреба у товарах і послугах: А) попит; Б) пропозиція; В) ринкова рівновага; Г) всі відповіді помилкові.
6. Про яку економічну категорію йдеться мова: сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати на ринку за певну ціну: А) попит; Б) пропозиція; В) ринкова рівновага; Г) всі відповіді помилкові.
7. Якщо коефіцієнт цінової еластичності попиту Е = 0, то такий попит: А) абсолютно еластичний; Б) абсолютно нееластичний; В) еластичний; Г) нееластичний.
8. Якщо коефіцієнт цінової еластичності пропозиції Е = ∞, то така пропозиція: А) абсолютно еластична; Б) абсолютно нееластична; В) еластична; Г) нееластична.
9. Який вид еластичності розраховують, коли мають справу з невеликими змінами досліджуваних величин: А) еластичність в точці; Б) дугову еластичність; В) перехресну еластичність.
10. Який вид еластичності розраховують, коли відхилення між досліджуваними величинами значні (більше 5%): А) еластичність в точці; Б) дугову еластичність; В) перехресну еластичність.
В результаті вивчення теми студенти повинні: знати:зміст основні принципи та умови підприємницької діяльності; характеристику основних функцій та видів підприємств; вміти: аналізувати зміст, основні принципи та умови підприємницької діяльності; характеризувати основних функцій та видів підприємств
Читайте також:
|
||||||||
|