МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні поняття і терміниКонкуренція; Закон конкуренції; Цінова конкуренція; Нецінова конкуренція; Торгова (ринкова) конкуренція; Нечесна конкуренція; Антимонопольне законодавство; Антимонопольні органи. Список використаної літератури 1. З.Ватаманюк, С.Панчишин: “Економічна теорія: макро- і мікроекономіка”, Київ, 2003р.; 2. Г.І.Баменянии, П.Ю.Лазур, В.С.Медведев: “Політична економія”, Київ,2000р.; 3. А.А.Чухна: “Основи економічної теорії”, Київ, 2001р.; 4. С.В.Мочерний, О.А.Устенко; “Основи економічної теорії ”, Тернопіль, 2001р.; 5. А.С.Гальчинський, П.С.Єщенко, Ю.І.Палкін: “Основи економічних знань”, Київ, 1999р.
Питання для самоконтролю 1. Що таке конкуренція ? 2. В чому полягає основне завдання конкуренції ? 3. Які основні умови виникнення конкуренції ? 4. Негативні риси конкуренції ? 5. Позитивні риси конкуренції ? 6. Суть закону конкуренції ? 7. Які є види конкуренції ? 8. Як визначається коефіцієнт конкурентноспроможності ? 9. Що таке цінова конкуренція ? 10. Що таке нецінова конкуренція ? 11. Які методи застосовує у ринковій економіці нецінова конкуренція ? 12. Що таке торгова (ринкова) конкуренція ? 13. Що таке нечесна конкуренція ? 14. Які є методи нечесної конкуренції ? 15. З якою метою приймають антимонопольні закони ? 16. В якому році було прицнято перший у світі антимонопольний закон ? 17. Яке становище на ринку вважається монопольним ? 18. Що забороняється антимонопольним законодавством ?
Тести 1. Конкурентним ринком є той, де: а) ціни формуються з волі продавців; б) ніхто з продавців чи покупців немає економічних можливостей маніпулювати цінами в своїх інтересах; в) ціни на ринку безпосередньо пов'зані з прибутками виробників від реалізації їхньої продукції. 2. Першим у світі антимонопольний закон було прийнято у році: а) 1867; б) 1776; в) 1933; г) 1890. 3. На якому ринку ціна товару формується виключно під впливом конкуренції: а) на вільному; б) на олігополістиному; в) на монополізованому. 4. Ринок відповідає моделі монополії, якщо: а) одна велика фірма є єдиним покупцем на ринку певного товару; б) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; в)одна велика фірма є продавцем на ринку певного товару; 5. Економісти вважають, ринок відповідає моделі монопсонії, якщо: а) одна велика фірма є єдиним продавцем на ринку певного товару; б) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; в)одна велика фірма є єдиним покупцем на ринку певного товару; г) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; 6. На відміну від конкурентної фірми монополіст прагне: а) максимізувати прибуток; б) встановлювати ціну, що відповідеє неелестичному відрізку кривої попиту; в) виробляти продукціїї менше, а ціну встановити вищу; г) виробляти продукції більше і підвищувати ціну. 7. Ринки досконалої і монополістичної конкуренції мають спільну рису, яка полягає в тому, що: а) на ринку оперує багато покупців і продавців товару; б) випускаються однорідні товари; в) випускаються диференційовані товари; г) ринкова поведінка фірми залежить від її конкурентів. 8. Монополія- це: а) монополія покупця на ринку; б) монополія продавця на ринку; в) ринок, на якому стикаються монополіст-покупець і монополіст-продавець; 9. Які з перелічених умов характерні для монопольного ринку: а) монополіст виготоаляє товар, що не має замінників; б) монополіст сам встановлює ціну на товар; в) в галузі наявні бар'єри входу на ринок та виходу з нбого; г) всі відповіді правельні. 10. Для олігополії не характерні: а) наявність певного контролю за ринковими цінами з боку окремих субєктів; б) порівняно легкий вхід на ринок нових фірм; в) наявність кількох великих фірм, які виробляють подібні товари та надають послуги; г) правельні відповіді: б) і в). 11. Який інструмент конкурентої боротьби найбільш поширений на ринку монополістичної конкуренції: а) зміна обсягів пропозиції за сталої ціни; б) вибір певного рівня ціни та обсягу пропозиції за сталої ціни; в) проведення політики широкої диференціації товарів і нецінової конкуренції; пристосування до сталої еластичності попиту.
Читайте також:
|
||||||||
|