МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні поняття і терміниКонкуренція; Закон конкуренції; Цінова конкуренція; Нецінова конкуренція; Торгова (ринкова) конкуренція; Нечесна конкуренція; Антимонопольне законодавство; Антимонопольні органи. Список використаної літератури 1. З.Ватаманюк, С.Панчишин: “Економічна теорія: макро- і мікроекономіка”, Київ, 2003р.; 2. Г.І.Баменянии, П.Ю.Лазур, В.С.Медведев: “Політична економія”, Київ,2000р.; 3. А.А.Чухна: “Основи економічної теорії”, Київ, 2001р.; 4. С.В.Мочерний, О.А.Устенко; “Основи економічної теорії ”, Тернопіль, 2001р.; 5. А.С.Гальчинський, П.С.Єщенко, Ю.І.Палкін: “Основи економічних знань”, Київ, 1999р.
Питання для самоконтролю 1. Що таке конкуренція ? 2. В чому полягає основне завдання конкуренції ? 3. Які основні умови виникнення конкуренції ? 4. Негативні риси конкуренції ? 5. Позитивні риси конкуренції ? 6. Суть закону конкуренції ? 7. Які є види конкуренції ? 8. Як визначається коефіцієнт конкурентноспроможності ? 9. Що таке цінова конкуренція ? 10. Що таке нецінова конкуренція ? 11. Які методи застосовує у ринковій економіці нецінова конкуренція ? 12. Що таке торгова (ринкова) конкуренція ? 13. Що таке нечесна конкуренція ? 14. Які є методи нечесної конкуренції ? 15. З якою метою приймають антимонопольні закони ? 16. В якому році було прицнято перший у світі антимонопольний закон ? 17. Яке становище на ринку вважається монопольним ? 18. Що забороняється антимонопольним законодавством ?
Тести 1. Конкурентним ринком є той, де: а) ціни формуються з волі продавців; б) ніхто з продавців чи покупців немає економічних можливостей маніпулювати цінами в своїх інтересах; в) ціни на ринку безпосередньо пов'зані з прибутками виробників від реалізації їхньої продукції. 2. Першим у світі антимонопольний закон було прийнято у році: а) 1867; б) 1776; в) 1933; г) 1890. 3. На якому ринку ціна товару формується виключно під впливом конкуренції: а) на вільному; б) на олігополістиному; в) на монополізованому. 4. Ринок відповідає моделі монополії, якщо: а) одна велика фірма є єдиним покупцем на ринку певного товару; б) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; в)одна велика фірма є продавцем на ринку певного товару; 5. Економісти вважають, ринок відповідає моделі монопсонії, якщо: а) одна велика фірма є єдиним продавцем на ринку певного товару; б) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; в)одна велика фірма є єдиним покупцем на ринку певного товару; г) кілька великих фірм є покупцями на ринку певного товару; 6. На відміну від конкурентної фірми монополіст прагне: а) максимізувати прибуток; б) встановлювати ціну, що відповідеє неелестичному відрізку кривої попиту; в) виробляти продукціїї менше, а ціну встановити вищу; г) виробляти продукції більше і підвищувати ціну. 7. Ринки досконалої і монополістичної конкуренції мають спільну рису, яка полягає в тому, що: а) на ринку оперує багато покупців і продавців товару; б) випускаються однорідні товари; в) випускаються диференційовані товари; г) ринкова поведінка фірми залежить від її конкурентів. 8. Монополія- це: а) монополія покупця на ринку; б) монополія продавця на ринку; в) ринок, на якому стикаються монополіст-покупець і монополіст-продавець; 9. Які з перелічених умов характерні для монопольного ринку: а) монополіст виготоаляє товар, що не має замінників; б) монополіст сам встановлює ціну на товар; в) в галузі наявні бар'єри входу на ринок та виходу з нбого; г) всі відповіді правельні. 10. Для олігополії не характерні: а) наявність певного контролю за ринковими цінами з боку окремих субєктів; б) порівняно легкий вхід на ринок нових фірм; в) наявність кількох великих фірм, які виробляють подібні товари та надають послуги; г) правельні відповіді: б) і в). 11. Який інструмент конкурентої боротьби найбільш поширений на ринку монополістичної конкуренції: а) зміна обсягів пропозиції за сталої ціни; б) вибір певного рівня ціни та обсягу пропозиції за сталої ціни; в) проведення політики широкої диференціації товарів і нецінової конкуренції; пристосування до сталої еластичності попиту.
Читайте також:
|
||||||||
|