МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема: Поняття про дієслово як частину мови. Значення і граматичні ознаки дієсловаМета: - ознайомити студентів з поняттям про граматичні ознаки дієслова та його особливі форми; - повторити найважливіші орфограми і правила, що визначають їх написання; - виробляти вміння користуватися цими орфограмами на практиці. Обладнання: схеми, таблиці. Завдання за темою: Завдання 1. Поміркуйте, яка роль належить дієсловам у створенні картин. Перевірте за словником значення дієслів. Як ці дієслова допомагають уявити пейзажні картини. 1. Хуртовина то хльоскала чабанськими пугами, то витягувала з себе вовче виття, то, притихаючи, несподівано озивалася джмелиним смутком, неначе в'їжджала в минулорічну осінь. Минулорічна осінь! Якою вона була? І, на якусь хвилинку, розгортаючи болі, розгортаючи зиму, вона висвітилась, вийшла з сніговію... (М.Стельмах). 2. Вітер, неначе парубок у танці, на всі боки обертав кожухарку-метелицю, і вона, широко розкинувши поли кожуха, то захлиналась жагучим потаємним шепотом, то лютилась, мов звірина, і водночас, як їй манулось, розтрушувала, розмотувала, розкублювала над землею холодну вовну (М.Стельмах).
Завдання 2. Неозначеною формою дієслова (інфінітивом) називають таку форму дієслова, яка, називаючи дію або стан, не вказує на час, особу, рід, число, відповідає на питання що робити? що зробити? Перепишіть текст, підкресліть неозначену форму дієслова. Визначте її граматичні ознаки (перехідність, вид, синтаксичну роль). Сімейне життя не буває і не може бути суцільним святом. Часто воно нагадує бурхливу ріку, яка несе свої води з першоджерельного верхів'я до гирла, і на тій течії є тихі плеса й чорториї. Треба вміти триматися на річці свого життя і стійко переносити не лише радість, а й горе і біду, випливати з круговерті на тихі сонячні плеса, сушити весла на зеленому березі й знову в путь... У цьому мудрість сімейного життя (І.Цюпа). Завдання 3. Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, середню частину 1 висновки. Що в засобом зв'язку речень у тексті? У якій формі виступають у ньому дієслова? Випишіть їх, записавши поряд з кожним у дужках неозначену форму. Довго, дуже довго на уроках історії нам тлумачили; генеалогічні дерева складали тільки королі, князі, графи. Справді, вони з дивовижною ретельністю фіксували свій родовід, пишалися тим, що за предків мали заморську принцесу чи якогось коронованого завойовника. До часу це здавалося нам архаїчним і досить смішним. Ну, звісно, що панам робити — тільки хизуватись своїми предками. Нашим дідам було не до того. А як бути з рядками Василя Симоненка? Тими, де поет протиставляє пихатості шляхти гордість трудової людини: за рід свій, за руки батька, що дають хліб людям, за колискову матері. У давні часи про дівчину говорили «вона чесного роду», про хлопця — «він славного роду». Як же зробити нині, щоб не лише квартири, машини, меблі, гроші складали посаг наших дітей? Бо, чи не найголовніше, що повинні ми брати з собою,— це посаг духовний. З журналу.
Завдання 4. Прочитайте. Яку думку проводить автор у тексті? У реченнях замініть дієслово-присудок недоконаного виду дієсловом доконаного. Поясніть спосіб творення дієслів доконаного виду. На уроках мови і літератури ми пізнаємо закони мовлення і письма, прилучаємося до багатств культури. Історія навчає нас любити минуле своєї Батьківщини і правильно оцінювати сучасне. Математика вводить нас у дивовижний світ чисел. Фізика і хімія пояснюють закони органічної і неорганічної матерії. На уроках географії ми подорожуємо по рідній країні та за її межами. Ботаніка допомагає зрозуміти явища природи. Фізкультура загартовує і зміцнює м'язи, формує такі риси характеру, як завзяття, рішучість, мужність. З журналу. Завдання 5. Спишіть. Виділіть наявні дієслівні форми, визначте їхні граматичні ознаки. Які дієслівні форми ви знаєте? 1. Любов до України у мені — це слово і вві сні я вимовляю, неначе від загину замовляю, щоб не звогніло раптом у вогні. 2. Я відчуваю, як земля холоне, — не дочекалась бабиного літа. З.Я відчуваю, відлітає вересень — торкає землю крилами полинними. 4. У хмаровинні дощ звивав гніздо, заздалегідь веселка чепурилась (З тв. О.Завгороднього). 5. Пливуть над річкою тумани, десь стогне іволга в лугах (В. Мордань). 6. Тому, хто зростає під загадкове курчання дерев'яних млинів, змалку хотілося вхопитися за крило, злетіти в небо (І.Цюпа). 7. Коли ви буваєте в лісі чи в степу, то неодмінно зустрічаєте таку квітку-зозулинець (С. Пушик). 8. Не малюй мені сонця, як вистиглий овоч. Покажи мені сонце, що в бурі суворе (А.Малишко). Читайте також:
|
||||||||
|