Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Антична філософія та її специфіка.

1. Пошук першооснови: від мілетців до елеатів.

2. Історичні форми античної діалектики:

а) наївна, стихійна діалектика (Геракліт, Кратіл);

б) логічна форма діалектики (Парменід, Зенон, софісти, Аристотель);

в) художньо-образна форма діалектики (Сократ, Платон);

3. Логіка розвитку античної діалектики.

4. Аристотель і його місце в історії філософії.

5. Епікурейство, стоїцизм та неоплатонізм.

Тема 3. Філософія європейського Середньовіччя.

1. Специфіка середньовічної філософії й основні етапи її розвитку: апологетика, патристика, схоластика.

2. Номіналізм і реалізм про природу загальних понять (універсалій).

 

Тема 4. Філософія епохи Відродження.

1. Антропоцентричний характер філософії епохи Відродження.

2. Гуманізм як світоглядний феномен епохи Ренесансу.

3. Протестантизм як ренесансний феномен.

 

Тема 5. Філософія Нового часу.

1. Філософія Нового часу та її зв’язок з наукою:

2. Емпіризм та раціоналізм як філософські напрямки.

3. Проблема методу пізнання у філософії Нового часу.

Тема 6.Німецька філософія Нового часу.

1. Загальна характеристика німецької філософії Нового часу.

2. Філософія І. Канта та її дуалістичний характер.

3. Філософія І.Г. Фіхте.

4. Філософія тотожності В.Ф.Й. Шеллінга.

5. Філософська система Г.В.Ф.Гегеля.

6. Принцип єдності теорії пізння, логіки і діалектики у філософії Гегеля.

7. Антропологічний матеріалізм Л. Фейербаха.

8. Філософія марксизму.

 

Тема 7.Зміна парадигм філософування у XIX – початку XX ст.

1.Філософія С. К’єркегора як предтеча філософії життя.

2. Волюнтаристична філософія (А. Шопенгаур, Ф. Ніцше).

3. Проблема соціального часу в філософії життя (Дільтей, Бергсон).

4. Неокантіанство, неогегельянство, неотомізм.

5. Фрейдизм та неофрейдизм.

6. Прагматизм.

Тема 8.Руська філософія: витоки, джерельна база та специфіка.

1. Співвідношення понять “філософія в Росії”, “російська філософія” і “руська національна філософія”.

2. Етапи становлення руської національної самосвідомості.

3. Руська національна філософія періоду формування Святої Русі.

4. Філософія періоду формування Великої Русі:

а) філософські погляди П.Я. Чаадаєва;

б) слов’янофіли і західники;

в) філософська концепція М.Ф. Федорова;

г) філософська система В.С. Соловйова;

5. Руська національна філософія періоду побудови Всесвітньої країни Рад:

а) руська емігрантська філософія;

б) руська радянська філософія;

6. Сучасна руська національна філософія.

7. Специфічні ознаки руської національної філософії.

Тема 9.Українська національна філософя:витоки, джерельна база та специфіка.

1. Періоди розвитку української національної самосвідомості: дохристиянський та християнський.

2. Етапи розвитку української національної філософії: докласичний та класичний.

3. “Філософія серця” в працях Г. Сковороди та П. Юркевича.

4.Особливості української національної філософії.

 

Тема 10.Методологічні функції філософії в науковому пізнанні.

1. Філософія і наука.

2. Основні концепції філософської методології науки:

а) позитивізм, неопозитивізм, постпозитивізм;

б) неокантіанство;

в) структуралізм;

г) герменевтика

Тема 11. Структуранаукового пізнання.

1. Єдність чуттєвого і раціонального в пізнанні.

2. Форми і методи емпіричного рівня пізнання.

3. Форми і методи теоретичного рівня пізнання.

4. Проблема етики наукової діяльності

 


Читайте також:

  1. III. Загальнотеоретична філософія
  2. III. ПІЗНЯ ГРЕЦЬКА ФІЛОСОФІЯ
  3. V. Антична спадщина в українській культурі (20 хв.)
  4. А) Філософія православ'я
  5. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  6. Антична діалектика
  7. Антична доба.
  8. Антична епоха в українському контексті.
  9. Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження
  10. Антична колонізація Північного Причорноморья та її наслідки.
  11. АНТИЧНА КУЛЬТУРА
  12. АНТИЧНА КУЛЬТУРА




Переглядів: 473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарські заняття | ПРИБЛИЗНИЙ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ЕКЗМЕНУ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.