Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перебудуйте речення так, щоб невідокремлені члени речення стали відокремленими.

1. Посеред села на горі майдан на майдані обнесе­на зелено мальованим штахетом дерев'яна церковця. (С. Васильченко.) 2. За шкільними партами схилились чорняві біляві русяві голівки. (І. Цюпа.) 3. Великий кре­мезний суворий чоловік стояв біля неї. (О. Копиленко.)

23. Спишіть, ставлячи, де слід, розділові знаки: а) кому; 6) дво­крапку; в) тире. Чи всі цифри вказують на місце пунктуації?

I. А. Ніжна ' блакитна хвиля 2 чиста 3 й тепла 4 кида­ла на берег тонке мереживо піни. (М. Коцюбинський.) Б. Любив ' їдучи на возі 2 з лугу 3 дивитися 4 лежачи 5 на зоряне небо. (О. Довженко.) В. Дніпр ' стояв під вік­нами 2 сивий 3 добрий 4 дідуган. (А. Малишко.)

II. А. Там ' кажуть 2 з гір 3 усю країну видно. (Леся Українка.) Б. За словами ' Валерика 2 чудесний 3 це був чоловік. (О. Гончар.) В. Іде ' Катерина 2 у личаках 3 лихо тяжке! 4і в одній свитині. (Т. Шевченко.) Г. Слово ' моя ти єдиная 2 зброє 3 ми не повинні загинуть обоє. (Леся Українка).

III. А. Чи ' справді 2 так було 3 чи 4 може 5 хто збрехав 6 хто ворогів не мав 7 а все-таки 8 катюзі 9 як кажуть І0 буде по заслузі. (Л. Глібов.) Б. Донеччино ' моя2 моя 3 ти 4 батьківщино 5 тобі 6 любов моя 7 і всі мої чуття. (В. Сосюра.) В. Треба ' і його втішити 2 хоч рукою. (М. Стельмах.) Г. Розмова йшла ' про нас 2 якраз про батька. (О. Довженко.)

24. Спишіть речення, виправивши допущені помилки і розста­вивши розділові знаки.

1. Відпочивши нас запросили взяти участь у про­гулянці до лісу. 2. Прослухавши «Тараса Бульбу» їм захотілося побувати і на інших виставах театру. 3. Читаючи цю книжку нас мимоволі схоплює відчуття захвату. 4. Піднявшись на Володимирську гору видно гарні краєвиди.

Спишіть, ставлячи розділові знаки: а) кому; б) двокрапку; в) тире; г) лапки.

А. ' Яка ти розкішна 2 земле ' думала 4 Маланка. 5 Ве­село засівати тебе хлібом ь прикрашати тебе зелом 7 за­квітчати квітами 8. (М. Коцюбинський.) Б. Діти нудяться в хатині ' нудять 2 нарікають 3 і на що 4 зима 5 та люта? 6 все вони питають. (Леся Українка.) В. ' А що 2 сидиш тут 3 Устинко? 4 питає 5 Чи обідала? 6 (Марко Вовчок.)

Переконструюйте речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою.

1. «А я знаю, як тебе звати»,— довірливо каже дів­чина і двома пальцями перебирає скляне, з краплинами сонця, намисто. (М. Стельмах.) 2. «А комарів було! — захоплювався спогадами дід.— Дихати нічим, повірите, та здорові, як ведмеді». (О. Довженко.)


Читайте також:

  1. Conditionals (Умовні речення)
  2. Cкладне речення
  3. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  4. IW #6 ПИТАЛЬНІ РЕЧЕННЯ
  5. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  6. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  7. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  8. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  9. Б) Напишіть правильні речення де необхідно.
  10. Безсполучникове складне речення
  11. БЕЗСПОЛУЧНИКОВІ СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ І НЕОДНОРІДНИМИ ЧАСТИНАМИ
  12. Буратіно вирішив пожартувати з Мальвіною і написав речення з помилками. Допоможіть Мальвіні їх виправити.




Переглядів: 2117

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перебудуйте речення так, щоб між підметом і присудком стояло тире. | Спишіть, ставлячи, де слід, пропущені розділові знаки: а) кому; б) двокрапку; в) тире; г) крапку з комою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.