Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історія виникнення

Лекція 3.2. Комп’ютерні віруси та антивірусні програми

ЛЕКЦІЯ

Кафедра вищої математики та інформаційних технологій

МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ

Додаткові пристрої введення-виведення.

До додаткових пристроїв введення-виведення відносяться:

· пристрої зв’язку (модем, мережеві карти) – пристрої введення і виведення інформації, які призначені для приєднання лінії зв’язку для роботи в комп’ютерній мережі;

· мультимедійні засоби – спеціалізовані пристрої для високоякісної обробки аудіо- та відеоінформації (звукові колонки, цифрові фотокамери, мікрофони тощо).


Академія пожежної безпекиім.Героїв Чорнобиля

Факультет пожежно-профілактичної діяльності

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник кафедри

ВМ та ІТ

к.ф-м.н., доц.,

полковник с.ц.з.

_______ І.П. Частоколенко

“___”______2011р.

 

Навчальна дисципліна:Інформатика та комп’ютерна техніка

1-й курс (стаціонар, курсанти).

 

 

Тема№ 3. Апаратні засоби та сервісні програми персональних комп’ютерів.

Час: 18, з них 4 години лекцій, 8 години практичних занять, 6 годин самостійної роботи

Тема лекції:№ 3.2 Комп’ютерні віруси та антивірусні програми.

Навчальна мета: Розглянути теоретичний матеріал у відповідності з темою лекції.

Виховна мета:Переконання в необхідності вивчення матеріалу лекції для майбутньої професійної діяльності, формування матеріалістичного світогляду, виховання культури та дисципліни мислення.

Матеріально-методичне забезпечення: Дошка, крейда.

 

 

Розробив:

старший викладач

кафедри ВМ та ІТ О.М. Слободянюк

 

Лекція обговорена та схвалена на засіданні кафедри

Протокол №____від “__”_____________2011р.

Перші дослідження штучних структур, що мають властивість самовідтворення, проводились в середині двадцятого століття вченими-кібернетиками Джоном фон Нейманом, Норбертом Вінером та академіком АН УРСР Віктором Михайловичем Глушковим.

Перші експерименти із самовідтворюваними програмами розпочались у 1962 році, коли було створено комп’ютерну гру Darwin (автори Висотський В.А., Макилрой Г.Д., Моррис Р.).

Розповсюдження комп’ютерних вірусів розпочалось наприкінці 70-х років, коли з’являються перші персональні комп’ютери Apple та починається їх масовий продаж, а також починають інтенсивно розвиватись мережі на базі телефонних ліній.

Вирішальним етапом в історії комп’ютерних вірусів став 1984 рік, коли італійські програмісти Черуті Р. та Морокуті М. підготували та розповсюдили серед широкої громадськості теоретичні матеріали з практичної реалізації вірусних програм.

В той же час з’являється термін «комп’ютерний вірус». Офіційно вважається, що його вперше вжив працівник Лехайського університету (США) Фред Коен у 1984 році на 7-й конференції з безпеки інформації, що проходила у США.

Перші спроби організовано протидіяти вірусним програмам були розпочаті у 1985 році Томом Нельфом. Він створив список небезпечних програм, який отримав назву «грязна дюжина» (The Dirty Dozen). В наш час вірусний бюлетень можна отримати в мережі Internet на сайті www.virusbtn.com.

На території бувшого СРСР ринок персональних комп’ютерів і комп’ютерні віруси з’являються у 1988 році. Першу спробу у створенні вітчизняної вірусної програми зробив Чижов А.А. у тому ж році.

На сьогоднішній день у світі відомо до 20 тисяч вірусів.

Наведемо лише декілька прикладів, які стали найбільш відомими.

Приклад 1. Студент Корнелського університету (США) Роберт Моррис у 1989 році створив вірус, внаслідок дії якого було заражено більш як 6 тисяч комп’ютерів та 70 інформаційних систем. Потерпілими виявились, зокрема, комп’ютерні центри НАСА, Ливерморської лабораторії ядерних досліджень, Гарвардського, Питсбургського, Мерилендського, Висконсинського, Каліфорнійського та Стенфордського університетів. Автор віруса був засуджений до трьох місяців ув’язнення та штрафу у 270 тисяч доларів. Вирок міг би бути і більш жорстким, але суд врахував, що вірус не псував дані, а тільки розмножувався. Пікантність ситуації полягала в тому, що батьком Морриса був відповідальний працівник відділу безпеки комп’ютерів Агентства національної безпеки США.

Приклад 2. Пакистанський вірус було створено братами Амджатом та Базитом Алві. Так вони вирішили покарати американців, що купували дешеві, але незаконні копії програмного забезпечення в Пакистані. Такі копії брати стали продавати, попередньо заражуючи їх спеціально розробленим вірусом. Таким шляхом тільки в США було заражено більш як 18 тисяч комп’ютерів.

Приклад 3. Лехайський вірус був розповсюджений зловмисником в одноіменному університеті США. За декілька днів вірус знищив інформацію декількох сотень дискет з бібліотеки обчислювального центру університету та особистих дискет студентів. Тільки в США цім вірусом було заражено близько 4 тисяч комп’ютерів.


Читайте також:

  1. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  2. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  3. Біблійні теми та історія раннього християнства у драмах Лесі Українки
  4. Біохімічна гіпотеза виникнення життя.
  5. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  6. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  7. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  8. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  9. Велика депресія 1929–1933 рр. і економічний розвиток країн у 30-х рр. ХХ ст. Виникнення кейнсіанства
  10. Види і теорії сну. Повільний і швидкий сон. Механізм виникнення сну.
  11. Види та причини виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру
  12. ВИЗНАЧЕННЯ, ПОНЯТТЯ І КОРОТКА ІСТОРІЯ.




Переглядів: 669

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принтери. | Загальні властивості та поведінка вірусів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.