Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація маркетингової інформації

Таблиця 5

Маркетингова інформація

Типи маркетингових досліджень

Для різних етапів маркетингових досліджень використовуються різноманітні типи досліджень. Існують такі підходи до маркетингових досліджень:

дослідницький;

описово-аналітичний;

причинно-наслідковий.

1. Дослідницький підхід використовується у випадку, коли необхідно усвідомити суть проблеми, визначити можливі напрямки її вирішення. У цьому випадку існує недостатня кількість попередніх даних, відсутні гіпотези. Джерелом інформації при цьому може бути наукова література, погляди експертів. Така ситуація можлива у разі, коли об'єктом дослідження є принципово новий товар, невідомий ринку.

Наприклад, конверсійне підприємство, яке випускало високотехнологічну військову продукцію, шукає шляхи виходу на споживчий ринок з товарами високої технології в умовах зменшення доходу сімейного бюджету. Тоді можна сформулювати ціль дослідження та пошукові питання таким чином:

Які продукти високої технології необхідно розробити?

Які види діяльності у сфері домашнього господарства можна замінити робототехнікою?

2. Описово-аналітичний підхід охоплює більшу частину маркетингових досліджень. У ході цього дослідження аналізується вплив факторів мікро-і макромаркетингового середовища та інші проблеми. Саме цей підхід було застосовано у вищезазначеному прикладі.

3. Причинно-наслідковий підхід допомагає вивчити вплив однієї змінної на іншу у випадку, коли цей вплив можна визначити кількісно — наприклад, при вивченні еластичності ціни, коли одновідсоткова зміна в ціні викликає зміни у рівні попиту на 5%.

 

Маркетингова інформація — вихідний момент маркетингових досліджень. Вона необхідна для отримання фірмою конкурентної переваги на ринку, зниження ступеня ризику, визначення і запобігання змінам у навколишньому середовищі, координування стратегії й тактики. Класифікацію маркетингової інформації подано у таблиці 5.

 

Ознака класифікації Вид інформації Коментар
    Вихідна Для визначення проблеми та її вирі­шення
Призначення Контрольна   Для оцінки ефективності маркетингових заходів, зіставлення запланова­них цілей і досягнутих результатів
Рівень Макропланова   Дані щодо державної політики, регулювання економічних зв'язків, цін, фінансової системи доходів, податків та ін.
    Мікропланова Дані про фірму, ринки збуту, спожива­чів, конкурентів, постачальників та ін.
  Власність Власна Дані, які зібрані фірмою і належать їй
    Чужа   Дані, які належать іншим фірмам і які потрібно придбати
Доступність   Відкрита Доступна всім
  Приватна Доступна для службового користу­вання
    Таємна Доступна для обмеженого кола осіб
Термін отримання Вторинна Зібрана раніше для вирішення якихось інших проблем
  Первинна Дані, як! збираються спеціально для вирішення конкретної проблеми
Роль в діяльності фірми Стратегічна економічна Для вирішення стратегічних завдань
    Тактична економічна Для вирішення тактичних й оператив­них питань
    Технологічна Технічна інформація
Зміст   Аналітична Ідеї, гіпотези, поняття
  Методологічна Методики, підходи
    Фактична Статистика
Джерела отримання   Внутрішня Звіти фірми, списки покупців, поста­чальників, листування
  Зовнішня   Звіти підприємств і торговельних організацій, періодичні видання, дані опитувань
Маркетингові аспекти Попит   Що саме користується попитом і в які часові періоди він існує, хто покупці, яка їхня поведінка, місце попиту
  Пропонування   Які продукти пропонуються на ринку, обсяг і час пропонування. Продавці товарів, їхня поведінка, місце пропонування
    Стан ринку   Потенціал і обсяг ринку, частка підприємства на ньому
    Споживачі Поведінка споживачів
    Ціни Величина, динаміка, еластичність
    Конкуренція Кількість і сила конкурентів, їхні цілі, поведінка, стратегія, реакція
    Макросистеми   Економічна політика держави, зовнішньо­економічні відносини, закони, норми, правила поведінки, нові товари й технології, екологічні норми й показники
       

 

Для збирання необхідної маркетингової інформації можна використати багато джерел, зокрема: - друковані видання - періодика, монографії, брошури, спеціальні огляди ринків, довідники, статистичні збірники та ін.; - спеціальні дослідження - опитування споживачів, покупців, торговельних агентів; - спеціальні довідки - від офіційних організацій, представників фірм, експертів; - балансові звіти, каталоги, проспекти фірм; - виставки, ярмарки, конференції, презентації; - клієнти, покупці, споживачі; - постачальники матеріально-технічних ресурсів; - сфера торгівлі; - фінансова сфера; - неформальні джерела - чутки, друзі.

 

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  7. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності
  8. Аналіз зовнішньої інформації
  9. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  10. Аналіз та інтерпретація інформації
  11. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.
  12. Аналіз якості виробничої інформації




Переглядів: 1057

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еволюція концепції маркетингового менеджменту | Методи відбору респондентів (тобто опитуваних).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.