Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МОДУЛЬ 1. ЕТИЧНІ КАТЕГОРІЇ В ПСИХОЛОГІЇ

НЕ 1.1. Вступ до курсу «Етичний кодекс психолога»

План:

1.Поняття «етичного кодексу психолога», функції та завдання дис­ципліни.

2.Зв’ язок етики та психології. Проблема моральності у психології.

3.Основні поняття дисципліни. Поняття професійної етики психолога.

4.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі

5.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі та в Україні.

Основні терміни та поняття: етичний кодекс психолога, етика, психоло­гія, професійна етика психолога, клієнт, замовник, досліджуваний, мораль, мора­льність, цінності, відповідальність, толерантність, етикет, професійна коопе­рація та ін.

Література:

1.Етичний кодекс психолога / Психолог. 2004. -№43 (139). - С.1-4.

2.Братусь Б.С. Психология и зтика. Возможна ли нравственная психология? / Человек. -1998. -№1.

3. Вачков И.В. Введение в профессию «психолог»: Учеб.пособие / В.И.Вачков,
И.Б.Гриншпун, Н.СПряжников; Под ред. И.Б.Гринитуна. - 3-є изд., стер. - М. -
Издательство Московского пешолого-социального института; Воронеж':
МОДЖ 2004.-464с.

4.Кондаков И.М. Психология. Имюстрированньт словарь / И.М.Кондаков. - 2-е изд., доп.и перераб. - СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2007. - 783с.

5.Малахов В.А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. -5-те вид. -К.: Либідь, 2004. - 384с.

6. Тлумачний словник українськоїмови /Укл. Ковальова Т.В., Коврига Л.П. -Харків: Синтес,2002. -С.265.

1. Предмет, функції та завдання дисципліни

Дисципліна «Етичний кодекс психолога» призначена для ви­кладання студентам спеціальності «Психологія», «Практична пси­хологія», «Соціальна психологія», «Педагогічна психологія». Це відносно нова дисципліна, яка сформувалася на межі психології, етики, юриспруденції.

Етичний кодекс психолога- дисципліна, спрямована на вив­чення основних норм, правил та цінностей, яких повинен дотри­муватися психолог у ході своєї професійної діяльності.

Мета курсу:

- оволодіти уявленнями про:соціальні, етичні норми у роботі психолога, співвідношення та роль етичних норм у суспільстві, міжособистісні стосунки та шляхи їх гармонізації;

- знати:цінності та соціальні норми, які повинен сповідувати та яких повинен дотримуватися у своїй професійній діяльності пси­холог, поняття «свобода», «відповідальність», «духовність», «толе­рантність», «компетентність», «професійна кооперація», «захист ін­тересів клієнта», «конфіденційність», «етичні правила психологіч­них досліджень», проблеми та завдання кваліфікованої пропаганди психології;

- використовувати:основи міжособистісного спілкування, шляхи конструктивного розв'язання міжособистісних конфліктів, основні моральні норми та цінності, правила етикету та положення етичного кодексу та ін.;

- володіти уміннямивизначати життєві цінності й орієнтири (свої та інших людей), аналізувати власний досвід ефективного спілкування, ефективно спілкуватися та співпрацювати, керуватися в поведінці моральними нормами 7а цінностями, відрізняти моральність і аморальність та ін.

Загальну мету дають змогу реалізувати такі завдання: поглиб­лювати знання студентів про моральні взаємини, основні моральні норми та цінності українського суспільства та людства, правила етикету, правила культури поведінки; удосконалювати вміння керу­ватися в поведінці та у своїй професійній діяльності моральними нормами та цінностями, виявляти дружелюбність, ввічливість, по­вагу й чуйність до інших, толерантність і милосердя, розрізняти мо­ральність і аморальність, дотримуватися етичних норм у повсяк­денному житті, контролювати, оцінювати та регулювати свої взає­мини з іншими, здійснювати вибір у складних ситуаціях, орієнтую­чись на моральні цінності; формувати позитивне ставлення й мо­тивацію до застосування моделей поведінки, зорієнтованих на мо­ральні цінності та етичні норми; збагачувати досвід моральних вза­ємин з однолітками, батьками, викладачами, знайомими й незнайо­мими людьми; стимулювати пізнавальний інтерес студентів до етичного знання, основ моральної культури.

Зміст предметапередбачає формування в студентів здатності:

1. Орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них власну позицію, узгоджуючи її з системою мора­льних цінностей демократичного суспільства та положеннями ети­чного кодексу психолога.

Робити свідомий вибір моделей поведінки, орієнтуючись на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських мораль­них цінностей, насамперед на доброчинність, гідність, чуйність, то­вариськість, доброзичливість, благородство й сучасні норми етике­ту та керуючись положеннями етичного кодексу психолога.

2. Оцінювати власну поведінку та поведінку інших з позиції добра та зла, моральних норм і етикетних правил, вимог міжкультурного спілкування та демократичної толерантності.

3. Користуватися розмаїттям засобів мовного етикету, дотри­муватися мовної культури та етикету спілкування.

4. Застосовувати моделі неконфліктної поведінки й досягнен­ня консенсусу, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання.

Дисципліна «Етичний кодекс психолога» реалізує практично всі функції,властиві психологічній науці:

- Теоретико-пізнавальна функціядопомагає розкрити суть, при­роду морально-етичних проблем, які виникають у процесі профе­сійної діяльності психолога і в повсякденному житії та ін.

-Світоглядна функціясинтезує сучасні наукові уявлення про стичні норми, принципи, цінності, кодекси, стандарти та їх вико­ристання у процесі професійної діяльності психолога, сприяє ви­робленню певного бачення роботи психолога-професіонала на є пічних засадах та ін.

-Гуманістична функціяполягає в дотриманні норм етики та мо­ралі у процесі здійснення практичної роботи психологом-профе­сіоналом, взаємодії з іншими людьми.

-Комунікативна функціяполягає у систематизації знань з даної дисципліни, передачі інформації наступним поколінням та ін.

- Прогностична функціядозволяє побачити, який вплив застосо­вані практичним психологом методи, форми, прийоми роботи, дотримання етичного кодексу, норм, стандартів психолога будуть зді­йснювати на клієнта; уявити і зрозуміти віддалену перспективу, правильно та всесторонньо оцінити її.

-Аксіологічна функціядозволяє визначити реальні й уявні цінності у житті та діяльності людей, залучених до даної галузі.

-Практична функція полягає у виробленні практичних рекомен­дацій щодо попередження виникнення, а також розв'язання етич­них проблем у процесі практичної діяльності психолога й вико­ристанні їх на практиці.


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. V міні – модуль
  3. V. Етичні правила психологічних досліджень
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  6. Арифметичні оператори
  7. Арифметичні операції
  8. Арифметичні операції в різних системах числення
  9. Арифметичні операції над цілими числами
  10. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  11. Базові принципи психології спорту.
  12. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності




Переглядів: 759

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та ремонт виконавчих механізмів. | Зв'язок етики та психології. Проблема моральності у психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.