МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
МОДУЛЬ 1. ЕТИЧНІ КАТЕГОРІЇ В ПСИХОЛОГІЇНЕ 1.1. Вступ до курсу «Етичний кодекс психолога» План: 1.Поняття «етичного кодексу психолога», функції та завдання дисципліни. 2.Зв’ язок етики та психології. Проблема моральності у психології. 3.Основні поняття дисципліни. Поняття професійної етики психолога. 4.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі 5.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі та в Україні. Основні терміни та поняття: етичний кодекс психолога, етика, психологія, професійна етика психолога, клієнт, замовник, досліджуваний, мораль, моральність, цінності, відповідальність, толерантність, етикет, професійна кооперація та ін. Література: 1.Етичний кодекс психолога / Психолог. 2004. -№43 (139). - С.1-4. 2.Братусь Б.С. Психология и зтика. Возможна ли нравственная психология? / Человек. -1998. -№1. 3. Вачков И.В. Введение в профессию «психолог»: Учеб.пособие / В.И.Вачков, 4.Кондаков И.М. Психология. Имюстрированньт словарь / И.М.Кондаков. - 2-е изд., доп.и перераб. - СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2007. - 783с. 5.Малахов В.А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. -5-те вид. -К.: Либідь, 2004. - 384с. 6. Тлумачний словник українськоїмови /Укл. Ковальова Т.В., Коврига Л.П. -Харків: Синтес,2002. -С.265. 1. Предмет, функції та завдання дисципліни Дисципліна «Етичний кодекс психолога» призначена для викладання студентам спеціальності «Психологія», «Практична психологія», «Соціальна психологія», «Педагогічна психологія». Це відносно нова дисципліна, яка сформувалася на межі психології, етики, юриспруденції. Етичний кодекс психолога- дисципліна, спрямована на вивчення основних норм, правил та цінностей, яких повинен дотримуватися психолог у ході своєї професійної діяльності. Мета курсу: - оволодіти уявленнями про:соціальні, етичні норми у роботі психолога, співвідношення та роль етичних норм у суспільстві, міжособистісні стосунки та шляхи їх гармонізації; - знати:цінності та соціальні норми, які повинен сповідувати та яких повинен дотримуватися у своїй професійній діяльності психолог, поняття «свобода», «відповідальність», «духовність», «толерантність», «компетентність», «професійна кооперація», «захист інтересів клієнта», «конфіденційність», «етичні правила психологічних досліджень», проблеми та завдання кваліфікованої пропаганди психології; - використовувати:основи міжособистісного спілкування, шляхи конструктивного розв'язання міжособистісних конфліктів, основні моральні норми та цінності, правила етикету та положення етичного кодексу та ін.; - володіти уміннямивизначати життєві цінності й орієнтири (свої та інших людей), аналізувати власний досвід ефективного спілкування, ефективно спілкуватися та співпрацювати, керуватися в поведінці моральними нормами 7а цінностями, відрізняти моральність і аморальність та ін. Загальну мету дають змогу реалізувати такі завдання: поглиблювати знання студентів про моральні взаємини, основні моральні норми та цінності українського суспільства та людства, правила етикету, правила культури поведінки; удосконалювати вміння керуватися в поведінці та у своїй професійній діяльності моральними нормами та цінностями, виявляти дружелюбність, ввічливість, повагу й чуйність до інших, толерантність і милосердя, розрізняти моральність і аморальність, дотримуватися етичних норм у повсякденному житті, контролювати, оцінювати та регулювати свої взаємини з іншими, здійснювати вибір у складних ситуаціях, орієнтуючись на моральні цінності; формувати позитивне ставлення й мотивацію до застосування моделей поведінки, зорієнтованих на моральні цінності та етичні норми; збагачувати досвід моральних взаємин з однолітками, батьками, викладачами, знайомими й незнайомими людьми; стимулювати пізнавальний інтерес студентів до етичного знання, основ моральної культури. Зміст предметапередбачає формування в студентів здатності: 1. Орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них власну позицію, узгоджуючи її з системою моральних цінностей демократичного суспільства та положеннями етичного кодексу психолога. Робити свідомий вибір моделей поведінки, орієнтуючись на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських моральних цінностей, насамперед на доброчинність, гідність, чуйність, товариськість, доброзичливість, благородство й сучасні норми етикету та керуючись положеннями етичного кодексу психолога. 2. Оцінювати власну поведінку та поведінку інших з позиції добра та зла, моральних норм і етикетних правил, вимог міжкультурного спілкування та демократичної толерантності. 3. Користуватися розмаїттям засобів мовного етикету, дотримуватися мовної культури та етикету спілкування. 4. Застосовувати моделі неконфліктної поведінки й досягнення консенсусу, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання. Дисципліна «Етичний кодекс психолога» реалізує практично всі функції,властиві психологічній науці: - Теоретико-пізнавальна функціядопомагає розкрити суть, природу морально-етичних проблем, які виникають у процесі професійної діяльності психолога і в повсякденному житії та ін. -Світоглядна функціясинтезує сучасні наукові уявлення про стичні норми, принципи, цінності, кодекси, стандарти та їх використання у процесі професійної діяльності психолога, сприяє виробленню певного бачення роботи психолога-професіонала на є пічних засадах та ін. -Гуманістична функціяполягає в дотриманні норм етики та моралі у процесі здійснення практичної роботи психологом-професіоналом, взаємодії з іншими людьми. -Комунікативна функціяполягає у систематизації знань з даної дисципліни, передачі інформації наступним поколінням та ін. - Прогностична функціядозволяє побачити, який вплив застосовані практичним психологом методи, форми, прийоми роботи, дотримання етичного кодексу, норм, стандартів психолога будуть здійснювати на клієнта; уявити і зрозуміти віддалену перспективу, правильно та всесторонньо оцінити її. -Аксіологічна функціядозволяє визначити реальні й уявні цінності у житті та діяльності людей, залучених до даної галузі. -Практична функція полягає у виробленні практичних рекомендацій щодо попередження виникнення, а також розв'язання етичних проблем у процесі практичної діяльності психолога й використанні їх на практиці. Читайте також:
|
||||||||
|