Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Головний етичний орієнтир психолога

Виділення загальнолюдських цінностей на основі ідеї професійного й особистісного самовизначення та пошуку голо­вного смислу своєї праці й усього життя.

Є.О.Климоввиділив такі загальнолюдські цінності: постійне покращання, репродукування собі подібних (включаючи і турботу про здоров'я, материнство, дитинство, охорону природи); покраща­ння предметного світу, створення нових засобів виробництва, роз­ширення асортименту товарів і послуг, постійне підвищення їх яко­сті; поважне ставлення до індивідуальних особливостей кожного, удосконалення суспільства на основі ідеї соціальної справедливос­ті, розвиток правових систем і наближення їх до інтересів та потреб людей; взаємозбагачення, взаємообмін набутим досвідом і почуття­ми, які переживаються, розвиток засобів комунікації між людьми, удосконалення засобів заохочення людини до культури. На жаль, багато людей далекі від цих цілей і цінностей.

 

Можна приблизно так сформулювати головний етичний орі­єнтирне тільки для особистості, що самовизначається, але й для психолога, який прагне надати їй допомогу в цьому - це культиву­вання права кожного на побудову свого неповторного образу щастя, але права, яке не обмежує таких самих прав іншихлю­дей [2, с.324-325].

Зазначимо, що в багатьох етичних кодексах і статутах підкрес­люється «первинність інтересів клієнта». Більшість психологів вва­жає, що до цього необхідно додати й інтереси тих людей, з якими даний клієнт вступає в реальні взаємостосунки та за рахунок інте­ресів і гідності яких «наш клієнт» міг би розв'язати свої проблеми. В іншому випадку, психолог буде допомагати одним людям («на­шим клієнтам») і обмежувати такі ж права інших людей, які з різ­них причин не стали «нашими клієнтами». При цьому важливо, щоб не постраждала совість самого психолога, щоб потім йому не було соромно за те, що він не стільки допомагав людині самовизна­читися, скільки просто маніпулював нею.

При цьому одразу ж виділяються складні проблеми в реаліза­ції цього орієнтиру:

1) багато людей, що самовизначаються, займають пасивну, споживацьку позицію і просто чекають, коли психолог підкаже їм як треба чинити в тих чи інших випадках;

2) чимало психологів із задоволенням беруть на себе роль «мудрого порадника» і навіть не намагаються розв'язувати складну задачу: активізувати творчий потенціал самої особистості, яка са­мовизначається;

3) усе це поглиблюється «ринковими відносинами», в які час­то вступає психолог-консультант (продавець послуги) і клієнт (по­купець послуги), який діє за принципом «оскільки я Вам заплатив, то Ви просто зобов'язані розв'язати мою проблему».

 


 


Читайте також:

  1. N Художньо-естетичний
  2. Аналітичний та синтетичний облік ГП
  3. Арифметичний цикл ДЛЯ
  4. Атлетичний конгрес 1894 року та його значення.
  5. Буквоскладальний синтетичний метод
  6. ВЗАЄМОДІЯ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА З БАТЬКАМИ ШКОЛЯРІВ
  7. Визначення розуміння “фація” і генетичний тип
  8. Вимірний арифметичний простір
  9. Вимоги до психолога-спеціаліста психологічної служби України
  10. Відкритість-замкненість, монологічність-діалогічністьу роботі практичного психолога
  11. Вплив дійсного характеру руху рідини в робочому колесі на теоретичний напір насоса
  12. Генетичний алгоритм




Переглядів: 942

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підходи до розуміння загальнолюдських цінностей | Та соціально-психологічний процес.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.