МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Введення в кольорознавствоТематичний план
Розділ1. Основні відомості про колір Тема 1.Світло та колір. Основні характеристики кольору: світло та кольоровий тон, насиченість План: 1. Введення в кольорознавство 2. З історії розвитку науки кольорознавство 3. Основні характеристики кольору:
Що таке колір? Звідки він взявся, з чого складається? У чому полягають особливості кольору як одного з найбільш сильних засобів емоційно-естетичної дії? Чи існують і якщо існують, то які закономірності сприйняття і естетичного переживання кольору в природі, в творах мистецтва, в дитячій творчості? Яке відношення кольору до інших компонентів художньої форми, зокрема таких, як лінія, пластика, світлотінь? Що таке кольорова гармонія? Що таке колорит? Ось далеко не повний перелік запитань, які стоять перед теорією образотворчого мистецтва в розділі проблематики кольору. Цими запитаннями з давньої давнини були зайняті уми багатьох вчених та митців. Від наївного, „не обділеною” поезією, теорія вчення про колір пройшла в результаті довгий шлях розвитку, до реально-наукового погляду на природу кольорів. Проблемами кольору в давнину і сьогодні займається цілий ряд наук та наукових дисциплін, кожна з яких вивчає колір з цікавого їй боку. Теорія кольору в образотворчому мистецтві на всьому шляху свого розвитку робила неодинокі спроби стати незалежною від наукового кольороведення, особливою "художньою теорією", але це їй не вдалося. Художникам і теоретикам став більш ближчим зв’язок між науковим вченням про колір і принципами використання його в живописній практиці та теорії образотворчого мистецтва. Різноманітні предмети навколишньої дійсності відрізняються один від одного не тільки матеріалом, розмірами та формою, а й кольором. Отже, колір - це одна з невід'ємних ознак будь-якого предмета, причому дуже мінлива. Відомо, що колір довкілля змінюється не лише внаслідок зміни пори року, але й часу доби (вранці, вдень чи ввечері). Так вода в річці, ставку чи морі змінює свій колір, як і небо: вона то блакитна, як небо вдень у тиху погоду, то темно-синя з різноманітними відтінками - у вітряну, то золотисто-червона - у вечірній час. Той самий за кольором предмет може сприйматися нашим зором також по-різному - залежно від його положення в просторі, освітлення, оточення та ін. Наприклад, як закони лінійної перспективи в зображенні форми предмета вимагають малювати не справжню форму, а видиму, так і повітряна перспектива потребує в живопису передавати не справжній колір предмета, а видимий. Справжній колір предмета залежно від його просторового розташування (віддалення), сили освітлення та навколишнього середовища змінюється за ясністю, кольоровим тоном та насиченістю. З віддаленням предмета від глядача змінюється не лише видима величина його, а й колір, бо міняється кількісний і якісний характер світлового потоку, що відбивається цим предметом. Так дерева, однакові за величиною і кольором (зелені), сприймаються нами з віддаленням меншими і здаються сірими, голубими чи злегка фіолетовими. Зміна тону, ясності й насиченості кольору предметів залежить від кількості та величини частинок вологи й пилу в повітрі, які утруднюють проходження кольорових променів і впливають на зміну кольору. У чистому повітрі небо й віддалені предмети здаються більш синіми, у вологому чи похмурому - сірими. Сприймання кольору предмета залежно від освітлення та оточення можна простежити, уважно розглядаючи жовте яблуко. Так жовтий колір яблука на фіолетовому фоні буде найяскравішим, теплим, тоді як на оранжевому або червоному здаватиметься більш холодним і менш чітким. Уміння бачити кольори, розпізнавати їхні відтінки допомагає нам не тільки правильно передавати колір предметів у малюнках, а й створювати прекрасне в житті. Подібно до музики кольори викликають у людей різні емоції, впливають на настрій та працездатність. Тому останнім часом приділяється велика увага раціональному пофарбуванню приміщень у житлових будинках і на виробництві. Велике психологічне навантаження несе колір приміщень лікарень, шкільних класів, навчальних кабінетів і т.д. Виявилося, що чорний колір гнітюче діє на школярів, тому гігієністи запропонували фарбувати дошку не в чорний, а в темно-зелений колір і писати на ній жовтою або жовтогарячою крейдою. Гігієністи стверджують також, що холодний білий колір - символ чистоти і суворого порядку - розпорошує увагу і швидше спричинює втому, тому слід віддавати перевагу блакитним, блідо-зеленим або сірим тонам. Наведені приклади свідчать, що колір у природі та в житті людини відіграє величезну роль. Наука, яка вивчає колір та його властивості, - кольорознавство, допоможе нам ознайомитися з кольором у природі, його особливостями, закономірностями та ін.
2.З історії розвитку науки кольорознавство Альберті Леон Баттіста (1404-1472) Італійський вчений, архітектор, письменник та музикант раннього Відродження, автор трактата "Три книги про живопис". Цей трактат розповідає не тільки про живопис, але в загальній мірі про рисунок, про композицію і є найкращою працею з теорії образотворчого мистецтва епохи Відродження. Він вважав, що кольори змінюються під впливом світла, тому що кожний колір, який знаходиться в тіні, здається не тим, який він на світлі. Тінь робить колір темним, а світло в тому місці, куди воно падає, робить його світлим. Колір по відношенню до точки зору дуже рідний світлу, а наскільки вони рідні, ти бачиш по тому, що при відсутності світла, відсутні і кольори, а при поверненні світла, повертаються і кольори. Також він стверджував, що справжніх кольорів існує тільки стільки, скільки стихій - чотири, від яких, поступово розмножуючись, народжуються інші види кольорів. Кольором вогню буде червоний, повітря - блакитний, води – зелений, землі - сірий чи попелястий (рис.1)
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|