МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Нормативно-правові та кримінологічні заходи попередження корупційних злочинівЗ кримінологічної точки зору заходи попередження корупційних діянь повинні випливати з наступного: 1. У межах загальної профілактики необхідно звести до мінімуму використання корупції як засобу становлення, розвитку і зміцнення нових суспільних відносин, соціальної опори ринкових відносин, а також припинити легалізацію та зростання кримінальних капіталів. 2. Спеціальна профілактика корупції передбачає такі заходи: - встановлення такого матеріального рівня утримання службовців, який здатний забезпечити їм і їхнім родинам пристойний рівень життя; - поліпшення контролю за доходами і витратами державних та інших категорій службовців, за кадровою політикою; - забезпечення безпеки осіб (а також їх родин), які здійснюють боротьбу з корупційною злочинністю; - запровадження режиму службового використання дорогих державних квартир, будинків, наданих у зв’язку із обійманою державною посадою; - формування усіх виплат із бюджетної системи держави тільки на основі закону тощо. 3. Організація боротьби із корупційною злочинністю має ґрунтуватися на: - системному аналізі змін корупції та її причин; визначенні стратегії і тактики боротьби з нею з урахуванням реальних соціально-економічних, політичних умов, стану громадської свідомості, правоохоронної системи; - основі закону, а не підзаконних актів; - розробці цільових програм боротьби з корупцією в Україні; - ефективній підготовці кадрів і формуванні в правоохоронних органах спеціалізованих підрозділів; - використані допомоги різних інститутів громадянського суспільства, населення, юридичних осіб; - систематичній оцінці результатів роботи і корегуванні заходів впливу тощо. В Законі України «Про засади запобігання та протидії корупції» від 7 квітня 2011 року зазначені заходи, спрямовані на запобігання і протидію корупції. Зокрема: - обмеження щодо використання службового становища особою, суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення - обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності - обмеження щодо одержання подарунків (якщо вартість таких дарунків (пожертв) не перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої на день прийняття дарунка (пожертви), одноразово, а сукупна вартість таких дарунків (пожертв), отриманих з одного джерела протягом року, - однієї мінімальної заробітної плати) - обмеження щодо роботи близьких осіб - обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (протягом року) - спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування - фінансовий контроль (особою, суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за спеціальною формою, передбаченою цим Законом) - кодекси поведінки (3агальні вимоги до поведінки зазначених осіб, якими вони зобов'язані керуватися під час виконання своїх службових повноважень, підстави та порядок притягнення до відповідальності за порушення цих вимог установлюються законом) - урегулювання конфлікту інтересів, що покладається на цих же осіб - антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів - вимоги щодо прозорості інформації - заборона на одержання послуг і майна органа державної влади та органами місцевого самоврядування. Законом також передбачається участь громадськості в заходах щодо запобігання протидії корупції. Зокрема, об'єднання громадян, їх члени або уповноважені представники, а також окремі громадяни в діяльності щодо запобігання, виявлення і протидії корупційним правопорушенням (крім випадків, коли це віднесено законом до виключної компетенції спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції) мають право: 1) повідомляти про виявлені факти вчинення корупційних правопорушень спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії корупції, іншим органам, зазначеним у статті 5 цього Закону, керівництву та колективу підприємства, установи чи організації, в яких були вчинені ці правопорушення, а також громадськості; 2) запитувати та одержувати від органів державної влади та органів місцевого самоврядування в обсягах та порядку, не заборонених законом, інформацію про діяльність щодо запобігання і протидії корупції; 3) проводити, замовляти проведення громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, подавати за результатами експертизи пропозиції до відповідних органів державної влади; 4) брати участь у парламентських слуханнях та інших заходах з питань запобігання і протидії корупції; 5) вносити пропозиції суб'єктам права законодавчої ініціативи щодо вдосконалення законодавчого регулювання відносин, що виникають у сфері запобігання і протидії корупції; 6) проводити, замовляти проведення досліджень, у тому числі наукових, соціологічних тощо, з питань запобігання і протидії корупції; 7) проводити заходи щодо інформування населення з питань запобігання і протидії корупції; 8) здійснювати громадський контроль за виконанням законів у сфері запобігання і протидії корупції, з використанням при цьому таких форм контролю, які не суперечать законодавству. Об'єднанням громадян, фізичним, юридичним особам не може бути відмовлено в наданні доступу до інформації стосовно компетенції суб'єктів, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, а також стосовно основних напрямів їх діяльності. Така інформація надається в порядку, встановленому законом.
Читайте також:
|
||||||||
|