МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи багатомірної статистики: факторний і кластерний аналізЯкщо аналіз даних передбачає використання великої кількості взаємозалежних ознак, доцільно застосувати спеціальні методи і алгоритми багатомірної статистики. Ці методи вимагають значних обчислень, для ефективного застосування яких необхідно мати обчислювальну техніку і спеціальне програмне забезпечення. Серед методів багатомірної статистики найчастіше застосовують аналіз: · факторний; · кластерний.
Суть факторного аналізуполягає в тому, що групу сильно скорельованих ознак можна пояснити і описати невеликою кількістю схованих (латентних) факторів, що безпосередньо не спостерігаються, але розкривають значення ознак цієї групи. Наприклад, за такими ознаками, як: «кількість прочитаних книг», «кількість книг у домашній бібліотеці», «кількість відвідувань театрів і музеїв» схований фактор, який можна було б назвати «рівень культурного розвитку особистості». Факторний аналіз дає можливість: · знайти ці латентні фактори; · описати залежність між ними і первинними ознаками; · обчислити значення всіх побудованих у такий спосіб факторів для кожного об’єкта. У результаті виникає можливість без значних втрат інформації перейти від аналізу великої кількості первинних ознак до аналізу порівняно невеликої кількості факторів. Алгоритми кластерного аналізу дають можливість поділити сукупність об’єктів на однорідні за певним формальним критерієм подібності групи (кластери). Основною властивістю цих груп є те, що об’єкти, які належать до одного кластера, більш схожі між собою, ніж об’єкти з різних клас-терів. Таку класифікацію можна виконувати одночасно за досить великою кількістю ознак. Наприклад, відомо чимало статистичних показників, що характеризують рівень соціально-економічного розвитку адміністративних районів країни: · кількість населення; · кількість безробітних; · протяжність шосейних доріг; · кількість квадратних метрів житла на одну людину і т.п. Для організації опитування необхідно згрупувати райони у великі утворення (регіони). Але це варто зробити так, щоб у кожному такому регіоні були райони, близькі за своїм соціально-економічним розвитком. Це дасть можливість вибрати в такому регіоні один типовий район і результати опитування в ньому узагальнити щодо всього регіону. Таке групування може бути ефективно проведено методом кластерного аналізу, оскільки в даному випадку враховується та узагальнюється велика кількість показників. Підсумок аналізу та інтерпретації соціологічних даних набуває форму документів: звіту за результатами дослідження, інформаційної чи аналітичної довідки. Вони містять відомості, висновки і рекомендації для прийняття практичних (управлінських) рішень. У науково-дослідному плані – це банк соціологічних даних наукового аналізу.
Читайте також:
|
||||||||
|