Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Програма виховання особистості як система цілей виховання.

Програма виховання грунтується на загальних цілях виховання і відображає якості, які необхідно сформувати у школярів.Це короткий виклад основних положень і цілей діяльності навчально-виховного процесу.
В роботі з кожною віковою групою ставлять конкретні вікові завдання залежно від здібностей, рівня вихованості дітей відповідно до загальної мети виховання.
Зміст програми виховання випливая з основних напрямків всебічного розвитку особистості.
Орієнтиром для складання програми виховання може бути «Орієнтовний зміст виховання в національній школі».
Методичні рекомендаціі складаються з восьми розділів.
Перший - виховання, як чинник цілісного формування особистості;
Другий – основні напрямки виховання в національній школі;
Третій – шостий – характеристика головних особливостей учнів різного віку та завдання іх виховання, орієнтовні види діяльності та форми занять. Кожен розділ присвячений одній віковій категоріі – 1-4 класи; 5-6;7-9; 10-11.
Сьомий розділ – рекомендаціі по формуванню учнівського колективу та організації самоврядування.
Восьмий - характеризує основні умови підвищення ефективності спільної виховної роботи школи, сім’ї та громадськості виділяє особливості цієї роботи.
Ця програма носить рекомендаційний, орієнтовний характер. Працювати з нею треба творчо. Але її наявність дає можливість уникнути випадковостей в плануванні виховної роботи.
Форма написання програми довільна. Але в ній слід відобразити форми роботи по реалізації завдань всіх напрямків розвитку особистості.
В програмі треба вказати терміни виконання. Виходячи з цього вона може бути загальною, поєтапною і оперативною ( згідно класифікаціі цілей виховання).


4. Зарубіжні напрямки педагогіки про мету виховання.

Зарубіжна педагогіка про мету виховання.
Сучасна зарубіжна педагогіка вбачає реалізацію цілей виховання в адаптаціі людини до умов сучасного постіндустріального суспільства.
У зв’язку з цим, можна виділити декілька напрямків зарубіжної педагогіки з особливими підходами до реалізаціі цілей виховання в системі мети виховання.
Педагогіка неопозитивізму метою виховання вважає підготовку індивіда до діяльності в системі індустріального виробництва. Вони не визнають ідеали пов’язані з традиційно- релігійними та світоглядницькими орієнтирами.
Педагогіка прагматизму рекомендує виховувати людину в пристосованості до умов життя участі в бізнесі та вмінню робити кар’єру.
Педагогіка екзистенціалізму передбачае створення умов для самореалізаціі особистості.Цей напрямок особливо популярний останнім часом, оскільке дає теоретичну основу для індивідуалізації навчання та реалізації природних задатків кожної особи.
Гуманістична педагогіка ставить за мету формування гаманіста. Згідно цього напрямку у людині слід формувати високі загальнолюдські якості, вміння встановлювати контакти з іншими лоюдьми, об’єднання людства заради захисту життя на Землі, вміння встановлювати ділові стосунку та стосунки соціального партнертсва.
Серед всіх цих течій можна виділити загальні риси, притаманні в цілому зарубіжній педагогіці:
? виховання законопостушної людини;
? людини, яка поважає норми моралі демократичного суспільства;
? людини, яка знае своі права та обов’язки;
? людини, яка свідомо і відповідально ставиться до виконання своїх прав та обов’язків.

 

| На ПОЧАТОК документу |

| Головна сторінка | Лекції | Навчальна програма | Підручники і посібники |

Література:

1. Ващенко Г. Виховний ідеал. _ Полтава. 1992.
2. Вищневський О. Сучасне українське виховання. Педагогічні нариси.- Львів, 1996.
3. Державна національна програма “Освіта” (“Україна 21 століття”). – Києв.,1994.
4. Кравець В.П. Зарубіжна школа і педагогіка XX століття.- Тернопіль 1998.
5. Концепція безперервної системи національного виховання.- К., 1994р.
6. Стельмахович М.Г. Теорія і практика українського національного виховання.- Івано – Франківськ, 1996
7. Орієнтовний зміст виховання в національній школі. Методичні рекомендації. – К., 1996р.
8. Ушинський К.Д. Людина як предмет виховання. Вибр. Пед. Твори : у 2-х т.- Т.1.
9. Фіцула М.М. Педагогіка .- К., 2001.
10. Янів В. Українська вдача і наш виховний ідеал.- Мюнхен- Тернопіль. 1992.

| На ПОЧАТОК документу |

Опорні поняття:

Мета виховання – сукупність властивостей особистості до виховання яких прагне суспільство.

Ідеал виховання – уявлення про взірець людськоЇ поведінки і стосунки між людьми, що виходять із розуміння мети життя.

Програма виховання – короткий виклад основних положень і цілей діяльності навчально-виховного закладу щодо виховання учнів упродовж всього періоду їх начання, що виходять із розуміння мети життя.

| На ПОЧАТОК документу |

Контрольні питання:

1. Визначіть поняття мета, ідеал, мета виховання.
2. Які фактори впливають на формування мети виховання.
3. Хто і в яких працях визначив особливості мети виховання в Украінській педагогіці.
4. Визначіть суть поняття едукація.
5. Охарактеризуйте складові частини програми виховання.
6. Охарактеризуйте основний документ який є основою для написання програми виховання.
7. Прокласифікуйте цілі виховання.
8. Охарактеризуйте напрями педагогіки з точки зору іх відношення до мети виховання.

| На ПОЧАТОК документу |

Тестові завдання I рівня:

1. Який фактор перш за все обумовлює мету, цілі, зміст та напрямки виховання?
А. Уявлення та прагнення прогресивно думаючих людей суспільства.
Б. Матеріальні умови життя в суспільстві.
В. Рівень цивілізаціі суспільства
Д. Стан педагогічної теоріі і практики в даному суспільстві
Е. Правельної відповіді не мае.


2.Яке з форсмулювань найбільш повно і точно відображає основну мету виховання:
А. Виховання громадянина незалежної
України.
Б. Виховання ділової людини.
В.Виховання активного борця за становлення держави.
Г. Виховання всебічно розвинутої особистості.
Д. Виховання щасливої особистості.

| На ПОЧАТОК документу |

Тестові завдання II рівня:

Тут записати за встановленою формою й прономерувати тести другого рівня

| На ПОЧАТОК документу |

Творчі завдання

1 На конкретних прикладах проілюструйте можливість врахування системи компонентів духовного світу українців при складанні програми виховання.
2 Кого з літературних героїв ви вважаєте всебічно розвинутою особистістю. Обгрунтуйте свою думку.
3 В довільній формі, проаналізуйте вкалад школи в ваш всебічний розвиток.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. III. Програма
  4. III. Програма
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 1889

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття мети виховання. Загальна мета і завдання виховання. | Суть та рушійні сили педагогічного процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.