МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Традиційні та інноваційні технології управління.Схема № 5. Процес декомпозиції мети.
Управління системою можна подати в єдності двох підсистем: а) керівної – суб’єкта управління; б) керованої – об’єкта управління. Проте взаємодія суб’єктів та об’єктів управління є динамічною. У будь-яку мить керована система може стати керівною і навпаки. Все залежить від виду діяльності і взаємин, у які вступають між собою педагоги та школярі. Зокрема, вчитель, який у взаєминах із учнем виступає як суб’єкт управління, перетворюється на об’єкт управління при взаємодії з директором. Учень (керована система), який підкоряється вчителеві, може стати суб’єктом управління (керівною системою). Це відбувається в органах самоуправління. На сучасному етапі особливої актуальності набула проблема запровадження інноваційних технологій управління. Програмно-цільове управління школою в режимі розвитку належить до інноваційних технологій за цілями. З ним можна детальніше ознайомитись при вивченні планування діяльності загальноосвітнього навчального закладу. Модель управління школою за результатами розроблена російським дослідником П. Третьяковим. На його думку, управління за цілями перетворюється на формальний процес, де не завжди враховуються можливі ресурси для досягнення стратегічної мети. Технологія управління за результатами зводить до мінімуму можливість формулювання нереальних цілей та умов. Поняття «управління за результатами» можна визначити як систему управління і розвитку, з допомогою якої досягаються результати, які визначені та узгоджені всіма членами організації. Результат – це реалізована мета. Але цілі можуть бути реальні і нереальні. Реальні цілі підкріплюються необхідними ресурсами для їх досягнення. Пояснення кожному учаснику процесу суті його місії, мотивації досягнення певних результатів надає діяльності не примусовий адміністративний характер, а характер усвідомленої творчої праці. Таким чином, управління за результатами є цілеспрямована забезпечена необхідними ресурсами взаємодія керуючої та керованої підсистем із досягнення запланованого результату. Розгляньмо декілька різновидів технології управління за результатами, зокрема діагностико-технологічне управління педагогічним процесом, розроблене міжрегіональною експериментально-технологічною площадкою «Спадкоємність» під керівництвом професора В. Зайцева (м. Донецьк). Ця технологія заснована на використанні методу медико-педагогічної аналогії, в межах якої класні і шкільні колективи розглядаються як соціальні організми, які не мають повноцінного здоров’я: · мають вади у фізичному розвитку; · існують затримки у психічному розвитку · володіють недоліками морального виховання. Отже, технологія діагностичного управління заснована на виявленні відхилень реального освітнього процесу від норми. Зрозуміло, що для їх фіксації у школі має бути добре розвинена діагностична служба, яка б володіла пакетом діагностичних методик, а також створений банк педагогічних технологій, які дозволяють вирішувати проблеми, що мають місце в школі. Поряд з такими широко розповсюдженими критеріями в практиці роботи школи як «якість навчання», технологія В.Зайцева передбачає й інші критерії: «індекс якості», «індекс творчості», «надійність навчання» тощо. Оцінка розвитку психіки не зводиться тільки до оцінки мислення, пропонуються також критерії для оцінки рівня розвитку емоцій, мови і волі. Для вивчення результативності виховної роботи передбачені критерії оцінки чотирьох найважливіших якостей: доброти, культури спілкування, працелюбства, моральності. Керівники ставлять «діагнози захворювань», а для лікування кожного виявленого захворювання є необхідні ліки – окремі технології; згодом проводиться лікування соціальних організмів – класів і шкіл. Застосування окремих технологій при різних діагнозах (фрагмент)
Однією із розповсюджених технологій управління загальноосвітнього закладу за результатом є проектно-цільове управління. Його сутність полягає в тому, що після визначення переліку актуальних проблем, що вимагають негайного вирішення, із всіх конкретних проблем колектив школи розробляє відповідний цільовий проект. Цільовий проект – це програма дій колективу школи, групи педагогів чи одного вчителя, спрямована на вирішення конкретних проблем з урахуванням організаційного, кадрового, матеріально-технічного, фінансового забезпечення. На кожен навчальний рік до виконання приймається декілька таких проектів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|