Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування у учнів мотивів навчання і пізнавального інтересу.

Мотив (збуджувальна причина) це інтегральна властивість особистості (сплав інтелектуальних, вольових і емоційних якостей), це причина, що збуджує навчальну діяльність.

Мотиви поділяють на дві великі групи: соціальні і пізнавальні.

Соціальні пов'язані з різними взаємодіями учнів з іншими суб'єктами.

Пізнавальні - це збудники, пов'язані із змістом і процесом навчальної діяльності.

Соціальні мотиви Пізнавальні мотиви
Широкі - намагання отримати знання, щоб бути корисним суспільству. Загальні - інтерес до методів пізнання, доприйомів самостійної роботи, до раціональної організації праці.
Вузькі - намагання зробити кар'єру, зайняти певне місце серед інших (благополуччя, престиж). Соціального співробітництв - намагання співпрацювати з вчителем, учнями. Предметні - орієнтують на оволодіння новими знаннями. Самоосвітні - направленість на самовдосконалення знань і саморегуляцію у навчальній діяльності.

 

Інтерес - потужний збудник активності особистості. Під його впливом всі психологічні процеси протікають інтенсивно, а діяльність стає продуктивною.

У формуванні інтересу виділяють декілька етапів:

- зацікавленість (ситуативний інтерес);

- допитливість (нестійкий інтерес);

- стійкий пізнавальний інтерес.

Засіб збудження стійкого інтересу - цікавість викладання. Вона є не тільки засобом запам'ятовування матеріалу, а й переключенням уваги, розрядки і ін.

Прийоми:

1. Ілюстрація подіями науки сучасного життя (НТП): запуск супутників, зв'язок, дослідження Всесвіту, розвиток електроніки.

2. Приклади з техніки: спектральний аналіз, послідовне і паралельне з'єднання, явище електромагнітної індукції.

3. Створення ситуації задоволення успіхами у навчанні: похвала, добре слово - породжують у учнів впевненість у своїх силах, бажання зробити більше.

4. Проблемно-емоційне викладення матеріалу: наприклад при вивченні вільного падіння тіл у 9 класі.

5. Організація пошукової діяльності учнів: наприклад урок "Самоіндукція", "Сила Архімеда".

6. Використання парадоксів: як маючи мензурку з водою визначити масу дерев'яної кульки.

7. Показ краси фізичної теорії. Наприклад при закріпленні теми "Тиск рідин і газів" слід показати що в основі всього вивченого матеріалу лежать 2 експериментальні факти: 1) рідина чи газ передають тиск у всіх напрямах рівномірно; 2) рідина і газ мають вагу. Звідси: а) рідина і газ створюють тиск на дно і стінки сосуду а також на всі тіла, які в них поміщено; б) цей тиск залежить від р і h; в) на занурене тіло діє виштовхувальна сила; г) у сполучених посудинах однорідна рідина встановлюється на одному рівні; д) існування атмосферного тиску; е)умови плавання.

8. Використання демонстраційного експерименту: а) як маючи терези і посудину з водою визначити об'єм тіла? б) як маючи негативно заряджену паличку зарядити два електрометра, один позитивно, а другий негативно. Цікаві досліди: "важка газета", плавання кульки в струмені повітря, "неваляшка".

9. Екскурсії в область історії фізики

10. Використання творів мистецтва.

Необхідний матеріал треба накопичувати і використовувати на різних етапах уроку:

- постановка проблеми;

- організація пошукової діяльності;

- історія відкриття;

- значення закону;

- застосування закону;

- розв'язування різноманітних задач.


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  3. V Засоби навчання
  4. Адаптації та навчання
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  7. Активний метод навчання
  8. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  9. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  10. Алгоритм формування статутного фонду банку
  11. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  12. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У ЗОШ як елемент знань, навколо якого об'єднується навчальний матеріал, вибрано фізичну теорію. | Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.