Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історія сучасної західної філософії.

1. Порівняльна характеристика вихідних ідей класичної та некласичної філософії.

2. Філософські погляди К.Маркса і Ф.Енгельса.

3. Ірраціональні тенденції в європейській філософії ХІХ ст.. С.К'єркегор. "Філософія життя": А.Шопенгауер, Ф.Ніцше, З.Фрейд.

4. Напрями сцієнтистської філософії ХІХ – ХХ ст.: позитивізм, емпіріокритицизм, неопозитивізм, постпозитивізм.

5. Напрями антропологічного спрямування у філософії ХХ ст.: екзистенціалізм, неофрейдизм, філософська антропологія, персоналізм. Герменевтика.

 

для СР № 1 ч. 2

1.Основні напрямки розвитку та перегляду класичної філософії в XIX ст.

2. Марксистська філософія.

3. Напрями сцієнтистської філософії ХІХ – ХХ ст.:

а) позитивізм як програма розробки "наукової філософії";

б) другий позитивізм – емпіріокритицизм;

в) неопозитивізм і "аналітична філософія" (постпозитивізм) як теорія і методологія науки.

4. Прагматизм.

5. Некласична філософія ХІХ – ХХ століття : ірраціональні тенденції в європейській філософії:

а) екзистенціалізм (проблема людини);

б) "філософія життя"; фрейдизм.

6. Напрями антропологічного спрямування у філософії ХХ ст.:

а) неофрейдизм;

б) філософська антропологія;

в) персоналізм.

7. Герменевтика як філософія й методологія соціально-гуманітарних наук.

8. Структуралізм. Постструктуралізм. Постмодернізм.

 

Основні поняття і категорії: практика, відчуження, матеріалістичне розуміння історії, матеріалістична діалектика, комунізм, волюнтаризм, філософія життя, переоцінка цінностей, філософія науки, закон трьох стадій, перший позитивізм, другий позитивізм, принцип Пірса, принцип корисності.

Теми рефератів:

Þ Критики класичної філософії та її захисники.

Þ Проблема людини у творах К. Маркса.

Þ Сутність і причини виникнення неокантіанства.

Þ Філософія прагматизму у сучасній західній філософії.

Þ Філософська антропологія в Німеччині у ХХ ст.

Þ Релігійна філософія: неотомізм, персоналізм, „діалектична теологія”.

Þ Соціальна філософія Франкфуртської школи.

Þ Фрейдизм і неофрейдизм.

Семінар :

Українська філософія (пп. 6-7 як СР № 2 ч.1)

 

1. Філософські ідеї в культурі Київської Русі.

2. Українська філософія ХV-ХVII ст.

3. Філософія в Києво-Могилянській академії.

4. Життя та філософська діяльність Г.С.Сковороди.

5. Релігійно-ідеалістична філософія в Україні ХІХ ст. Філософія О. Новицького, С. Гогоцького, П. Юркевича.

6. Філософські ідеї українських мислителів кн. ХІХ – поч. ХХ ст. Філософські ідеї О. Потебні, М. Максимовича, Т. Шевченка, І. Франка Лесі Українки.

7. Українська філософія пер. пол. ХХ ст. Філософія В. Вернадського, Д. Донцова В. Липинського, Д. Чижевського.

 

Основні поняття і категорії: софійність, кордоцентризм, антеїзм, індивідуалізм, екзистенційність, патристика, схоластика, теоцентризм, деїзм, пантеїзм, ісихазм, аскетизм, раціоналізм, метафізика, емпіризм, сенсуалізм, суб’єкт, об’єкт, суспільний договір, матерія;

софійність, кордоцентризм, антеїзм, індивідуалізм, екзистенційність, матеріалізм, ідеалізм, лінгвістика, філософія мови, позитивізм, споріднена праця, національне самовизначення, макрокосм, мікрокосм, світ символів.

Теми рефератів:

Þ Міфологія східних слов’ян.

Þ Вплив антично-візантійської та східнослов’янської культури на становлення і розвиток культури Київської Русі.

Þ Соціологія і політологія Станіслава Оріховського-Роксолана.

Þ Перші учні і випускники Києво-Могилянської академії.

Þ Г. Сковорода про світ Біблії.

Þ Філософська енциклопедія С. Гогоцького: сучасне бачення.

Þ Складна філософія М. Гоголя.

Þ "Україноцентризм" М. Костомарова.

Þ Філософський світ І. Франка.

 

 

ПІДСУМКОВА МОДУЛЬНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1

 

 


Читайте також:

  1. Біблійні теми та історія раннього християнства у драмах Лесі Українки
  2. ВИЗНАЧЕННЯ, ПОНЯТТЯ І КОРОТКА ІСТОРІЯ.
  3. Виникнення і розвиток людських ресурсів, історія розвитку кадрових служб.
  4. Виникнення рабовласницьких держав на території сучасної України
  5. Виникнення справочинства. Історія розвитку писемності. Складання документів у Київській Русі
  6. Вищі органи сучасної держави і поділ державної влади
  7. Вступ. Історія розвитку ГДС. Вклад вітчизняної науки при створенні теоретичних та технічних основ каротажу
  8. Входження Західної України до складу СРСР
  9. Глобальні проблеми збереження сучасної цивілізації.
  10. Головні напрями розбудови сучасної незалежної України.
  11. Головні напрями розбудови сучасної незалежної України.
  12. Господарська система та економічна думка Західної Європи в ХІ – ХV ст.




Переглядів: 1153

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософія Нового часу. Німецька класична філософія. | Духовні виміри буття. Свідомість.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.