МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Механіка пасової передачіРухаючись, пас передає енергію з ведучого шківа на ведений за рахунок сил тертя на поверхні контакту. Тому натяг паса, який забезпечує контактні тиски між пасом і шківом, є необхідною умовою роботи передачі. У передпусковому стані, тобто без навантаження (Т1=Т2=0), і в стані спокою верхня і нижня вітки паса навантажені тільки зусиллям попереднього натягу F0. Після прикладення робочої навантаги /обертові моменти T1 на ведучому шківі і Т2 - на веденому шківі/ зусилля у вітках паса змінюються /рис. 13.5, б/: у ведучій вітці /нижній/ зусилля збільшується і стає F1, а у веденій зменшується і стає F2.
Рис. 13.5. Зусилля у вітках паса
За умовою рівноваги шківа маємо:
T1=0,5(F1-F2)d1 або F1-F2=Ft, (13.9)
де Ft=2T1/d1 - колова сила на шківі, або корисна навантага паса. Зв'язок між F0, F1 і F2 можна подати залежностями:
F1=F0+0,5Ft; F2=F0-0,5Ft. (13.10)
Ці два рівняння виражають сили натягу ведучої та веденої віток залежно від сили попереднього натягу F0 та корисної навантаги Ft, але не розкривають тягової здатності передачі, яка пов'язана з силами тертя між пасом та шківами. Співвідношення сил натягів F1 ведучої та F2 веденої віток при роботі передачі /без врахування дії відцентрових сил/ визначають за рівнянням Ойлера. Розглянемо відрізок паса, який знаходиться на шківі і обмежений центральним кутом dj /рис. 13.6/. Цей відрізок паса піддається дії сил: dN - нормальної реакції шківа; F - значення натягу паса в перерізі, положення якого визначає кут j; F+dF - натягу паса в перерізі з координатою j+dj; fdN - силою тертя даного відрізка паса /f - коефіцієнт тертя між пасом та шківом/. Нехтуючи грубиною паса, умова рівноваги даного відрізка паса буде:
0,5(F+fdN-(F+dF)d=0 або fdN=dF; (13.11)
dN-fsin(dj/2)-(F+dF)sin(dj/2)=0.
Приймаючи dFsin(dj/2)»0 та sin(dj/2)»dj/2, дістанемо
dN=Fdj. (13.12)
Підставляючи (13.12) у (13.1), запишемо співвідношення:
dF/F=fdj,
проінтегрувавши яке, дістанемо: , звідки: F1=F2efµ. (13.13)
Це і є формула Ойлера, в якій є - основа натурального логарифму, µ- дуга обхвату пасом ведучого шківа. Розв’язуючи сумісно рівняння (13.10) і (13.13), дістанемо:
F1=Ftefµ/(efµ-1); F2=Ft/(efµ-1); (13.14) F0=0,5Ft(efµ+1)/(efµ-1),
тобто вирази (13.14) визначають зв'язок сил натягу віток навантаженої силою Ft пасової передачі з факторами f і µ. Вони дають граничні співвідношення між зусиллями у пасі. Якщо у формулах (12.14) замість µ підставити значення дуги ковзання β, то дістанемо не граничні, а робочі значення натягу віток паса. Рух паса по криволінійних траекторіях (на шківах) обумовлює появу відцентрових сил, які додатково навантажують пас. Рис. 13.6. До визначення співвідношення між зусиллями у вітках паса
Рис. 13.7. Дія на пас відцентрової сили
Для визначення натягу паса Fν від дії відцентрових сил (рис. 13.7) виділимо елемент паса завдовжки dl=rdj і розглянемо рівновагу цього елемента. Маса елемента паса
dm=ρArdj,
де ρ - густина матеріалу паса, A - площа поперечного перерізу паса. На даний елемент паса діє відцентрова сила
Nν=(ν2/r)dm=ρAν2dj та спричинене цією силою зусилля додаткового натягу Fν. Проектуючи всі діючі сили на напрям Nν, запишемо умову рівноваги
Nν – 2Fνsin(dj/2)=0.
Приймаючи sin(dj/2)»dj/2, та підставивши значення Nν, дістанемо:
ρAν2dj-2Fνdj/2=0. (13.15)
Із цього рівняння матимемо формулу для визначення додаткового натягу паса від дії відцентрових сил:
Fν=ρAν2. (13.16)
Відмітимо, що дія відцентрових сил негативно впливає на тягову здатність пасової передачі, оскільки ослаблює притиск паса до шківів. Шкідлива дія відцентрових сил на тягову здатність пасової передачі зменшується, якщо використати відповідні натяжні пристрої.
Читайте також:
|
||||||||
|