Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Експлуатація повітряних ліній електропередачі напругою до 10 кВ

Окрім трансформаторних підстанцій і контактної мережі ЕЧК і ЕЧС обслуговують повітряні лінії електропередачі: що живлять і відсисають фідера; подовжні лінії для живлення тягових споживачів - трифазні на напругу 6-10 кв на опорах контактної мережі або на опорах, що окремо стоять, на ділянках постійного струму і одну або дві фази лінії ДПР на ділянках змінного; живлячі дроти при системі 2x25 кв; хвилеводи, дроти зворотного струму на ділянках з відсисаючими трансформаторами, а також дроти ліній напругою до 1000 В, призначених для електропостачання і освітлення різних залізничних споживачів. При цьому райони ЕЧК обслуговують, як правило, лінії, розташовані на опорах контактної мережі, а райони ЭЧС-питания нетягових споживачів напругою 6-10 кв і лінії до 1000 В на опорах, що окремо стоять.

Приймання ЇВ в експлуатацію здійснюють відповідно до Сніп 3.01.04-87 «Приймання в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів. Основні положення» і правилами приймання, що діють. У процес монтажу ВЛ ЕЧ організовує технічний нагляд за виробництвом робіт, перевірку відповідності виконуваних робіт затвердженій технічній документації.

Знов споруджену ВЛ приймає комісія, яка перевіряє загальний стан траси лінії, частоту і висоту чагарників, наявність дерев, загрозливих падінням на дроти. При цьому ретельно оглядають кожну опору лінії і перевіряють нахил опор і просідання грунту у їх підстав і фундаментів; ступінь затягування гайок, болтів; наявність корозії металевих опор; кількість і ширину розкриття тріщин залізобетонних опор; відсутність пошкоджень окремих елементів опор. При цьому опори мають бути захищені залізобетонними відбійними тумбами, що захищають їх від пошкодження транспортом. Крім того, перевіряють загальний стан арматури і ізоляторів (відсутність перекосів і відхилень гірлянд і окремих ізоляторів, слідів перекриттів ізоляторів); наявність на опорах необхідних написів і плакатів.

Візуально перевіряють також стрілу провисання проводів і тросів, яка не повинна відрізнятися від проектної більш ніж на ±5%. Вибірково вимірюють відстані (габарити) від проводів ліній до поверхні землі або різних об'єктів, які не мають бути менш встановлених ПУЕ. Методика вимірювання відстаней викладена в п. 5.4.

Верхню частину опор, гірлянди ізоляторів і арматуру оглядають за допомогою бінокля, який необхідний при огляді лінії. Зовнішнім оглядом контролюють якість з'єднання проводів (мал. 5.47); в окремих випадках вибірково вимірюють падіння напруги в з'єднувачах за допомогою вимірювальної штанги з мілівольтметром (на лініях, які вже знаходяться під напругою) і порівнюють його значення з величиною падіння на цілій ділянці тієї ж довжини. З'єднання бракують, якщо падіння напруги на з'єднувачі більш, ніж в 1,2 разу перевищує падіння напруги на цілій ділянці дроту. Те ж саме відбувається, якщо на поверхні затиску або з'єднувача виявляють тріщини, сліди значних корозії і механічних пошкоджень.

Вимірювання опору заземлення опор проводять як при прийманні ВЛ в експлуатацію, так і при її перевлаштуванні або капітальному ремонті. Величина опорів елементів ВЛ, що допускаються, регламентується ПУЕ і ПЕЕП. Наприклад, опір заземляючих пристроїв залізобетонних металевих опор ВЛ 35 кВ, а також ВЛ 3-20 кВ в населеній місцевості, зміряне в літній час, не повинно перевищувати значень, приведених нижче:

При експлуатації ВЛ повинні проводитися технічне обслуговування і ремонт, направлені на забезпечення їх надійної роботи. При обслуговуванні стежать за технічним станом ВЛ, їх окремих елементів і траси шляхом здійснення періодичних і позачергових оглядів, а також профілактичних випробувань і перевірок.

Періодичні огляди (обходи) ЛЕП виконують для визначення стани лінії і виявлення можливих її несправностей. Періодичність оглядів залежно від місцевих умов, ступені відповідальності лінії і її призначення встановлює головний інженер ЕЧ, проте вони мають бути не рідше за 1 раз на рік. Нижче приведені основні несправності ЛЕП які виявляють при оглядах і надалі усувають.

Рисунок 5.47. Вузли стикування овальними зєднаннями

 

 

Для опор - нахил опор упоперек і уздовж лінії; перекіс їх частин (траверс і інших деталей); осідання грунту опори; відсутність в кріпленнях болтів і гайок, недостатня довжина нарізки болтів; обрив або ослаблення дротяних бандажів; відсутність шпонок і клинів; загнивання дерев'яних деталей опор, їх обгорання і розщеплювання; корозія металу; тріщини і пошкодження залізобетону.

Дерев'яні опори ЛЕП працюють в умовах змінної вологості повітря і верхніх шарів грунту, що в сильному ступені сприяє їх загниванню, особливо ділянок опор, розташованих в землі і поблизу рівня землі, а також місця зчленування деталей опор. Перевірка опор на загнивання складається із зовнішнього огляду і простукування дерев'яних деталей, вимірювання глибини їх загнивання. У місцях загнивання опори зазвичай чується глухий стукіт. При вимірюванні загнивання його межі і глибину виявляють по зменшенню зусилля вкручення бурава, свердла або щупа. Для перевірки загнивання ділянок, розташованих в приповерхневій зоні, проводять відкопування опори на глибину 30-40 див. Ці перевірки для дерев'яних опор проводяться 1 раз на 3 роки. Для проводів і тросів - наброси; обірвані жили;

сильне натягнення або провисання проводів; невитримане:

Відстань (негабаритність) їх до землі, до ліній, що перетинаються, і інших об'єктів; корозія проводів і тросів; наявність вібрації; утворення ожеледі.

Для кріплень і з'єднань проводів і тросів - несправність затисків і з'єднувачів, утворення тріщин в їх корпусі; відсутність болтів, шайб, шплінтів; ослаблення затягування гайок; сліди перегріву затиску (з'єднувача); прослизання дроту в затиску; зрив троса, несправність петель дроту на анкерних опорах (петля близька до тіла опори або зігнута); ослаблення кріплення дроту на ізоляторі.

Для ізоляторів - механічні пошкодження фарфору; опіки і оплавлення глазурі; сліди оплавлення на арміровке ізоляторів і арматурі гірлянд; забрудненість ізоляторів; відхилення підвісних гірлянд від вертикального положення; відсутність замків або шплінтів в гірлянді; вихід стрижня з головки ізолятора; ржавить арматури; сильне коронірованіє.

Для заземляючих пристроїв – пошкодження або обривів заземляючих спусків на опорі у землі; відсутність скоб, що прикріплюють їх до опори, і сполучних затисків вгорі.

Крім того, під час оглядів перевіряють стан охоронної зони. У її межах не повинно знаходитися стогів сіна, штабелів торфу і лісоматеріалів, а також дерев, які при падінні можуть пошкодити дроти. Всі виявлені під час періодичних оглядів недоліки заносять в шляховий листок. Дефекти, що вимагають термінового усунення, заносять в журнал, який систематично повинен проглядати керівний персонал і указувати в нім терміни ліквідації виявлених пошкоджень і несправностей.

Не рідше за один раз на рік лінію оглядає інженерно-технічний персонал, який визначає технічний стан ВЛ і у разі потреби ремонту встановлює об'єм і терміни його виконання. Позачергові огляди проводять під час ожеледі, туману, ураганів, буревіїв і в інших випадках, при яких може відбуватися порушення нормальної роботи ВЛ, а також вночі, коли виявляються розряди, супроводжуючі перекриття ізоляторів. Позачергові огляди ВЛ призначає головний інженер ЕЧ.

При огляді із землі можуть бути виявлені не всі дефекти. Тому на лініях напругою 35 кв і вище один раз в п'ять років проводять верховий огляд проводів, тросів, гірлянд ізоляторів на кожній опорі лінії. При цьому ретельно перевіряють стан проводів, тросів, ізоляторів, арматури, деталей кріплення проводів і тросів до опори, наявність шплінтів і замків в арматурі. Верхові огляди ліній напругою 0,38-20 кв проводять в міру необхідності.

Один раз в шість років перевіряють стан антикорозійного покриття металевих опор і траверс залізобетонних опор, а також підножників металевих опор і анкерів відтяжок з метою визначення необхідності повторного захисту їх від корозії. Для цього підножників і анкери відтяжок вибірково розкривають на ділянках, де очікується найбільша корозія (сирі місця, місця з агресивними водами і т. п.).

Щоб запобігти пошкодженням ВЛ від гололедних відкладень (у осінньо-зимовий період) і «танцю» проводів, необхідно приймати заходи до видалення ожеледі, що з'явилася на проводах, або попереджати його появи.

Захист від ожеледі проводять декількома способами. Налиплий лід і сніг можна розплавити нагрівом проводів електричним струмом, для чого можна збільшити електричне навантаження на дроти аж до граничних значень. Практично в районах підвищеної голольодності користуються спеціальною схемою для плавки ожеледі на проводах ВЛ, яку включають в необхідних випадках.

У надзвичайних випадках використовують простий спосіб механічного видалення ожеледі - збиття, яке проводять із землі за допомогою довгих жердин або з корзини автовежі. Практикують також те, що зрізає ожеледі за допомогою сталевого троса і видалення ожеледі за допомогою спеціальних роликів-кригорізів. Ці методи вимагають багато часу і застосовуються тільки на коротких ділянках ліній.

Небезпеку, пов'язану з вібрацією проводів, знижують установкою на кожному дроті або тросі по обидві сторони від місця їх підвісу спеціальних пристроїв-гасителів вібрації (демпферів), які є відрізком троса з чавунними вантажами на його кінцях; їх застосування підвищує термін служби проводів і тросів. Віброгасителі (мал. 5.48, а) встановлюються на проводах ВЛ напругою 35 кВ і вище, а на лініях напругою 6-20 кв підвішують прості гасителі петлевого типу (мал. 5.48, би).

Рисунок 5.48. Гасник вібрації.: а – типовий; б – петлевий тип; 1 – болт; 2 – зажим; 3 – трос; 4 - навантажувачі

Профілактичні випробування і вимірювання регулярно проводять на всіх найбільш важливих елементах ВЛ. Щорічно (вибірково) визначають ступінь загнивання дерев'яних опор, пасинки і траверс, консервовані заводським способом. Також один раз в десять років перевіряють стан підземних металевих частин 2 % опор ВЛ.

Стан проводів і тросів і їх з'єднань визначають візуально при оглядах ВЛ. Електричні вимірювання якості з'єднань проводів, виконаних зваркою, скручуванням, обтисканням і опрессованієм, а також з'єднань тросів всіх типів не вимагається, електричні вимірювання якості болтових з'єднань В Л напругою 35 кВ і вище проводиться 1 раз в 6 років. Опір з'єднань проводів вибірково вимірюють в наступні терміни: мідних - 1 раз в 6 років; алюмінієвих і сталеалюмінієвих - 1 раз на 3 роки; болтових і перехідних з'єднувачів з міді на алюміній і сталеалюміній 1 раз на рік.

Спресовані з'єднання бракують, якщо їх геометричні розміри (довжина і діаметр опресовування) не відповідають вимогам нормативів по монтажу; на поверхні з'єднувача або затиску є тріщини, сліди значної корозії і механічних пошкоджень; падіння напруги або опору на з'єднанні більш ніж в 1,2 разу перевищує ці ж параметри на відрізку дроту такої ж довжини (випробування проводять вибірково на 5-10 % з'єднувачів); кривизна спресованого з'єднувача перевищує 3 %; його довжини; сталевий сердечник спресованого з'єднувача розташований несиметрично.

Зварні з'єднання бракують, якщо виявлений перепал повіва зовнішнього дроту або перегин сполучених проводів, а також, якщо усадкова раковина в місці зварки має глибину більше 1/3 діаметру дроту.

На ділянці болтових з'єднань проводів ВЛ напругою 35 кВ і вище падіння напруги або опір повинні не більше ніж в 2 рази перевищувати ці ж параметри на ділянці цілого дроту такої ж довжини. Болтові з'єднання, вимірювання параметрів яких дали незадовільні результати, повинні пройти ревізію.

На що знов вводиться в експлуатацію ВЛ ізолятори і з'єднувачі мають бути перевірені протягом першого року експлуатації, а потім - не рідше за 1 раз в 10 років (для ВЛ напругою понад 1000 В). Допустима величина опору заземляючих пристроїв опор В Л напругою понад 1000 У в період експлуатації визначається вимогами ПЕЕП. Із зняттям з опор трубчасті розрядники перевіряють 1 раз на 3 роки. Розрядники, встановлені в зонах інтенсивних забруднень, перевіряють додатково, не знімаючи з опори, відповідно до місцевих інструкцій. При оглядах і перевірках трубчастих розрядників звертають увагу на їх заземлення, несправність якого приводить до відмови розрядників при атмосферних перенапруженнях. Допустима величина опору заземлітеля трубчастих розрядників в період найменшої провідності грунту дорівнює 10 Ом.

Систематичне перевищення тривале допустимих навантажень проводів ВЛ приводить до небезпечних перегрівів і, як наслідок, до неприпустимого їх провисання. Тому при експлуатації ВЛ необхідно ретельно стежити за тим, щоб струмові навантаження проводів не перевищували значень, встановлених ПУЕ.

Крім того, в процесі експлуатації ВЛ стріла провисання проводів, як правило, збільшується, що може обумовлюватися як їх витяжкою, так і випаданням із затисків, нахилом опор і іншими причинами. В результаті збільшення стріли провисання габарит проводів від землі виявляється менше допустимого нормами. Тому при експлуатації ВЛ (в міру необхідності) вимірюють відстань від проводів до землі; якщо його значення не відповідають нормам, проводять необхідне регулювання натягнення проводів.

Несправності, виявлені при оглядах і профілактичних перевірках і вимірюваннях ВЛ, мають бути відмічені в Книзі оглядів і несправностей і залежно від їх характеру по вказівці начальника ЕЧС усунені або в найкоротший строк або під час технічного обслуговування і ремонту.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  3. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  4. Активний опір ліній електропередачі
  5. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  6. Аналіз трифазного з’єднання з урахуванням опорів лінійних проводів
  7. Багатоконтурні лінійні електричні ланцюги
  8. Багатомірна лінійна модель регресії.
  9. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі
  10. Вектори, лінійні операції над векторами
  11. Вибір перерізу провідників у мережах напругою до 1000 В з урахуванням плавких запобіжників
  12. Вибір перерізу провідників у мережах напругою до 1000В з урахуванням автоматичних вимикачів і теплових реле




Переглядів: 5645

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комбінування роботи без зняття напруги з контактної підвіски | Ремонт повітряних ліній напругою до 10 кВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.