Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ремонт повітряних ліній напругою до 10 кВ

 

Для усунення на ВЛ дефектів, виявлених при оглядах і перевірках, встановлюють графік відключення лінії для проведення ремонту. У об'єм ремонтних робіт входить: заміна або виправка дерев'яних опор, пасинків, стійкий і траверс, а також повторне антісептіровання деталей опор; закладення тріщин в залізобетонних опорах; заміна або ремонт проводів; заміна пошкоджених ізоляторів і деталей лінійної арматури.

Ремонтні роботи на ВЛ зазвичай суміщають з капітальним ремонтом ліній, щоб скоротити перерви нормального електропостачання споживачів. Виключення допускаються тільки в тих випадках, коли ремонтні роботи викликаються аварійним станом ліній.

При обриві проводів на ВЛ спосіб його ліквідації залежить від його характеру: при повному обриві проводів або обриві значної частини його жил вмонтовують новий з'єднувач або вставку з дроту тієї ж марки, перетину і довжини. У тому випадку, коли обірвана невелика частина жил дроту, в місці обриву накладають дротяний бандаж, який перешкоджає подальшому розплітанню жив, але первинної міцності дроту не відновлює.

Заміну штирьового ізолятора виконують у разі пошкодження його фарфору або глазурі, а також при незадовільному стані його ізоляції, зміряним мегаомметром.

Як правило, заміну такого ізолятора виконують при відключеному положенні ВЛ. Ізолятор (на проміжній опорі) звільняють від дроту, для цього розплітають дротяну в'язку, знімають дріт і згортають ізолятор з пластмасового ковпачка, напресованого на штир. Потім намотують новий ізолятор на штир і новою дротяною в'язкою прикріплюють дріт.

Заміну підвісного ізолятора в гірляндах ВЛ виконують при знятій напрузі з траверси або стійки опори. За допомогою каната, перекинутого через нерухомий блок, підтягають дріт до траверсі, послаблюючи натягнення гірлянди, після чого монтер, що знаходиться на траверсі або на стійці, розчіпляє гірлянду і замінює дефектний ізолятор новим.

Виправку положення опори, що нахилилася, В Л до 10 кв проводять за допомогою лебідки, заздалегідь розкопавши грунт у підстави опори. Після установки опори в нормальне положення перевіряють її вертикальність вздовж і поперек осі ВЛ, а потім закріплюють в грунті, щільно її утрамбовувавши. Якщо опора нахилилася в результаті ослаблення бандажа, проводять його підтяжку.

Заміну пасинка при хорошому стані решти частини опори виконує без зняття напруга з лінії. Як правило, новий пасинок встановлюють з протилежної по відношенню до старого пасинка сторони опори, після чого старий пасинок видаляють.

Знов встановлений пасинок скріпляють із стійкої опори за допомогою хомутів або дротяних бандажів з м'якого оцинкованого дроту. Число витків бандажа приймають: при діаметрі дроту 4 мм - 12; 5 мм - 10; 6 мм - 8 шт.

Зміну траверси при знятій з лінії напрузі проводять з автовежі.

При необхідності заміни опори перевіряють можливість невеликого зсуву нової опори по відношенню до місця установки старої. Якщо умови дозволяють, нову опору встановлюють, як і при споруді ВЛ. Необхідно лише заздалегідь зняти напругу лінії.

Особливістю виконання ремонтних робіт на ВЛ, що діють, є небезпека дотику ремонтного персоналу до проводів і деталей опор, що знаходяться під напругою.

Крім того, неправильні дії ремонтного персоналу можуть взагалі привести до аварійного відключення ремонтованої лінії. Тому перелік ремонтних робіт на ВЛ, що знаходяться під напругою, строго обмежений, а їх характер має бути таким, щоб можливість дотику виконавців до небезпечних частин ВЛ була мінімальною. До таких робіт відносяться, наприклад: заміна і установка пасинків; виправка опор, що не вимагає зміцнення відтяжок на висоті більше 3 м від землі; підтяжка і зміцнення бандажів, що лопнули.

Техніка безпеки. Роботи на лініях з погляду безпеки є особливо складними по наступних причинах:

робоче місце щоденне, а іноді і кілька разів в день міняється;

робоче місце завжди віддалене від ремонтно-виробничої бази, що утрудняє контроль дотримання правил техніки безпеки з боку інженерно-технічного персоналу;

роботи на лініях без зняття напруги пов'язані з дотриманням особливої обережності із-за безпосередньої близькості від працюючих проводів і деталей, що знаходяться під напругою;

при роботах на відключених лініях необхідні ретельна перевірка відсутності напруги і установці заземлень на проводах ліній;

роботи, як правило, пов'язані з підйомом на висоту.

З погляду мерів безпеки роботи на ВЛ відносяться до однієї з трьох категорій: роботи на відключених і заземлених лініях далеко від частин, що знаходяться під напругою; роботи на відключених і заземлених лініях поблизу частин, що знаходяться під напругою; роботи на лініях, що знаходяться під напругою.

До робіт під напругою допускаються спеціально навчені і допущені комісією монтери, що мають кваліфікаційну групу по техніці безпеки.

Будь-яка робота на лінії, що діє, проводиться при обов'язковому дотриманні наступних умов: на виробництво роботи має бути видане розпорядження (нарядом або усно) особи, уповноваженого на це; робота на лініях повинна проводитися не менше чим двома особами, за винятком робіт без підйому на опору або з підйомом на опору не вище 3 м від рівня землі, не пов'язаних з розбиранням конструктивних елементів опори; мають бути виконані організаційні і технічні заходи, що забезпечують безпеку робіт.

Перед початком ремонтних робіт необхідно на місці робіт перевірити покажчиком напруги, встановленим на ізолюючій штанзі, дійсна відсутність напруги на В Л і заземлити її дроти. Після закінчення робіт накладений на дріт заземлювач має бути знятий в зворотному порядку. При виконанні ремонтних робіт на ВЛ стежать за тим, щоб під опорою, на якій ведуться роботи, не знаходилися люди (на випадок падіння зверху якого-небудь предмету). У разі наближення грози на ремонтованій лінії можуть виникнути перенапруження, що представляють загрозу для ремонтного персоналу. В цьому випадку роботи мають бути припинені, а ремонтний персонал виведений за межі траси.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  3. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  4. Активний опір ліній електропередачі
  5. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  6. Аналіз трифазного з’єднання з урахуванням опорів лінійних проводів
  7. Багатоконтурні лінійні електричні ланцюги
  8. Багатомірна лінійна модель регресії.
  9. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  10. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі
  11. Вектори, лінійні операції над векторами
  12. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски




Переглядів: 2875

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експлуатація повітряних ліній електропередачі напругою до 10 кВ | Обслуговування і ремонт кабельних ліній

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.