МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Критерії роботоздатності та розрахунокВихід із ладу ланцюгових передач може бути обумовленим такими причинами: - спрацюванням шарнірів, яке спричинює порушення зчеплення ланцюга із зірочками через збільшення кроку ланок (допустиме збільшення середнього кроку 2,5-3,0%); - втомним руйнуванням пластин та роликів; руйнування роликів пов'язане з ударами шарнірів ланцюга при вході їх у зчеплення із зубцями зірочок; - ослабленням з'єднань деталей ланцюга у місцях їх запресування; - руйнуванням ланцюга при дії великих короткочасних перевантаг; - спрацюванням зубців зірочок. З огляду на ці причини виходу із ладу ланцюгових передач формулюються й відповідні критерії роботоздатності, тобто стійкість проти спрацювання шарнірів ланцюга та зубців зірочок; стійкість проти втомного руйнування пластин та роликів ланцюга і достатня міцність деталей ланцюга та їхніх з'єднань під дією максимальної навантаги. Розрахунок шарнірів ланцюга на стійкість проти спрацювання виконують за умови, що тиск в шарнірі
р=FtEсп×Кg/(AопKm)≤p; (14.19)
тут FtЕ=КЕ×Ft - еквівалентна корисна навантага ланцюга, що визначається із врахуванням коефіцієнта КЕінтенсивності режиму навантаження; КД - коефіцієнт динамічної навантаги. KД=1 - при спокійній навантазі; KД=1,3 - при помірних змінах навантаги; KД=1,5 - при різких змінах навантаги; Асп - площа опорної поверхні шарніра ланцюга; Кm - коефіцієнт, що враховує число рядів ланцюга /для однорядного ланцюга Кm=1; для дворядного – Km=1,7; для трирядного - Km=2,5; для чотирирядного - Km=3; p- допустимий тиск у шарнірі за умови стійкості його проти спрацювання. Розрахунок ланцюга на міцність при дії максимальних короткочасних навантагвиконують за умови виконання дотримання міцності ланцюга n=FРН/Ft max>nmin, (14.20)
де FPH - руйнівна навантага, яка задається стандартом на приводні ланцюги; Ft max - максимальна короткочасно чинна навантага ланцюга; nmin=5 - мінімальний запас міцнoсті ланцюга. Допустимий тиск у шарнірах ланцюга за умови стійкості проти спрацювання рекомендують визначати за співвідношенням /граничне значення p≤40 МПа/ p=C/(LhKνKRKe)-pвц≤40 МПа, (14.21)
де С=1,33×106×∆Р/Р - коефіцієнт роботоздатності передачі; ∆Р/Р - допустиме збільшення середнього кроку ланцюга у процесі експлуатації передачі, %; Lh - cтрок служби передачі, год; Kν=- коефіцієнт, що враховує вплив кутової швидкості ведучої зірочки на спрацювання шарнірів; KR=Kz×Kα×Ku - коефіцієнти параметрів передачі, де Kz=25/z1; Kα=; Ku=1/- часткові коефіцієнти відповідно впливу кількості зубців ведучої зірочки, міжвісевої відстані, вираженої через крок ланцюга, і передатного відношення. В свою чергу, Ke=KдKαKHKprKзмKреж, (14.22)
де Ке - коефіцієнт експлуатації; тут КД - коефіцієнт динамічної навантаги; Тягова здатність ланцюга. Ланцюгові передачі часто витримують в процесі роботи /короткочасні, довготривалі/ значні статичні навантаги. Для запобігання значного витягування ланцюга або його обриву корисна колова сила перинна бути рівною Ft=Qmin/k, (14.23)
де Qmin - мінімальна руйнівна навантага; k - коефіцієнт запасу; k=3¸5. Корисна колова сила в момент пуску машини
Ft=2T/d, (14.24) де Т- крутний пусковий момент, Н мм; d - діаметр ділильного обводу ведучої зірочки, мм. При русі ланцюга зі швидкісто ν, м/с,
Ft=102Р/ν, (14.25)
де Р - передавальна потужність, кВт. Стійкість проти спрацювання. Основною причиною виходу із ладу закритих і напівзакритих ланцюгових передач загального машинобудування є спрацювання шарнірів ланок ланцюга. Ступінь спрацювання прийнято визначати за відносним збільшенням кроку ланцюга Р=∆Р/Р, %. (14.26)
Граничне спрацювання ланцюгів в машинах загального машинобудування, які мають, як правило, z2=40¸45, обмежене (2¸2,5)%. Зі збільшенням норми спрацювання до 3% часто послаблюються пресові з'єднання і знижується міцність спрацьованих елементів. Втомна міцність. Дуже завантажені і дуже змащені передачі, які працюють на низьких і середніх швидкостях (ν<15 м/с) і змінних навантагах, часто виходять з ладу внаслідок втомного руйнування пластин у вушках, що пояснюється високим коефіцієнтом концентрації напруг в цій області і фретинґ-корозією у пресових з'єднаннях валиків з пластинами. В ряді країн втомну міцність ланцюгів оцінюють за допустимим тиском в шарнірі - критерієм подібності. Втомна міцність роликів залежить від контактних тисків між роликами і зубцями зірочок, розподілу навантаги між зубцями зірочки та інших факторів. Для забезпечення міцності динамічно навантажених передач необхідно, щоб виконувалась умова
р=FtKe/(Aсп×КлКm)≤padm, (14.27)
де р - тиск в шарнірі; Ft- максимальна корисна колова навантага; Kл - коефіцієнт якості ланцюга, для ланцюгів РПЛ* Кл=1; для ланцюгів ПР Kл=0,85. Для підвищення втомної міцності пластин отвори зміцнюють дернуванням шляхом обтискання у спеціальних матрицях. Значення допустимого тиску в умовах роботи розраховуваної передачі визначається залежністю рadm=p/Ke, (14.28) де Ke те саме, що й у (14.22).
РОЗДІЛ 5. З’ЄДНАННЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН: Читайте також:
|
||||||||
|