Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії роботоздатності та розрахунок

Вихід із ладу ланцюгових передач може бути обумовленим такими причинами:

- спрацюванням шарнірів, яке спричинює порушення зчеплення ланцюга із зірочками через збільшення кроку ланок (допустиме збільшення середнього кроку 2,5-3,0%);

- втомним руйнуванням пластин та роликів; руйнування роликів пов'язане з ударами шарнірів ланцюга при вході їх у зчеплення із зубцями зірочок;

- ослабленням з'єднань деталей ланцюга у місцях їх запресування;

- руйнуванням ланцюга при дії великих короткочасних перевантаг;

- спрацюванням зубців зірочок.

З огляду на ці причини виходу із ладу ланцюгових передач формулюються й відповідні критерії роботоздатності, тобто стійкість проти спрацювання шарнірів ланцюга та зубців зірочок; стійкість проти втомного руйнування пластин та роликів ланцюга і достатня міцність деталей ланцюга та їхніх з'єднань під дією максимальної навантаги.

Розрахунок шарнірів ланцюга на стійкість проти спрацювання виконують за умови, що тиск в шарнірі

 

р=FtEсп×Кg/(AопKm)≤p; (14.19)

 

тут FЕ×Ft - еквівалентна корисна навантага ланцюга, що визначається із врахуванням коефіцієнта КЕінтенсивності режиму навантаження; КД - коефіцієнт динамічної навантаги. KД=1 - при спокійній навантазі; KД=1,3 - при помірних змінах навантаги; KД=1,5 - при різких змінах навантаги; Асп - площа опорної поверхні шарніра ланцюга; Кm - коефіцієнт, що враховує число рядів ланцюга /для однорядного ланцюга Кm=1; для дворядного – Km=1,7; для трирядного - Km=2,5; для чотирирядного - Km=3; p- допустимий тиск у шарнірі за умови стійкості його проти спрацювання.

Розрахунок ланцюга на міцність при дії максимальних короткочасних навантагвиконують за умови виконання дотримання міцності ланцюга

n=FРН/Ft max>nmin, (14.20)

 

де FPH - руйнівна навантага, яка задається стандартом на приводні ланцюги; Ft max - максимальна короткочасно чинна навантага ланцюга; nmin=5 - мінімальний запас міцнoсті ланцюга.

Допустимий тиск у шарнірах ланцюга за умови стійкості проти спрацювання рекомендують визначати за співвідношенням /граничне значення p≤40 МПа/

p=C/(LhKνKRKe)-pвц≤40 МПа, (14.21)

 

де С=1,33×106×∆Р/Р - коефіцієнт роботоздатності передачі; ∆Р/Р - допустиме збільшення середнього кроку ланцюга у процесі експлуатації передачі, %; Lh - cтрок служби передачі, год; Kν=- коефіцієнт, що враховує вплив кутової швидкості ведучої зірочки на спрацювання шарнірів; KR=Kz×Kα×Ku - коефіцієнти параметрів передачі, де Kz=25/z1; Kα=; Ku=1/- часткові коефіцієнти відповідно впливу кількості зубців ведучої зірочки, міжвісевої відстані, вираженої через крок ланцюга, і передатного відношення.

В свою чергу,

Ke=KдKαKHKprKзмKреж, (14.22)

 

де Ке - коефіцієнт експлуатації; тут КД - коефіцієнт динамічної навантаги;
Кα - коефіцієнт міжвісевої відстані або довжини ланцюга; КН - коефіцієнт нахилу передачі до горизонту; Кpr - коефіцієнт способу регулювання натягу ланцюга; Кзм - коефіцієнт змащення і забруднення передачі; Креж - коефіцієнт режиму або тривалості роботи передачі упродовж доби.

Тягова здатність ланцюга. Ланцюгові передачі часто витримують в процесі роботи /короткочасні, довготривалі/ значні статичні навантаги. Для запобігання значного витягування ланцюга або його обриву корисна колова сила перинна бути рівною

Ft=Qmin/k, (14.23)

 

де Qmin - мінімальна руйнівна навантага; k - коефіцієнт запасу; k=3¸5.

Корисна колова сила в момент пуску машини

 

Ft=2T/d, (14.24)

де Т- крутний пусковий момент, Н мм; d - діаметр ділильного обводу ведучої зірочки, мм.

При русі ланцюга зі швидкісто ν, м/с,

 

Ft=102Р/ν, (14.25)

 

де Р - передавальна потужність, кВт.

Стійкість проти спрацювання. Основною причиною виходу із ладу закритих і напівзакритих ланцюгових передач загального машинобудування є спрацювання шарнірів ланок ланцюга. Ступінь спрацювання прийнято визначати за відносним збільшенням кроку ланцюга

Р=∆Р/Р, %. (14.26)

 

Граничне спрацювання ланцюгів в машинах загального машинобудування, які мають, як правило, z2=40¸45, обмежене (2¸2,5)%. Зі збільшенням норми спрацювання до 3% часто послаблюються пресові з'єднання і знижується міцність спрацьованих елементів.

Втомна міцність. Дуже завантажені і дуже змащені передачі, які працюють на низьких і середніх швидкостях (ν<15 м/с) і змінних навантагах, часто виходять з ладу внаслідок втомного руйнування пластин у вушках, що пояснюється високим коефіцієнтом концентрації напруг в цій області і фретинґ-корозією у пресових з'єднаннях валиків з пластинами.

В ряді країн втомну міцність ланцюгів оцінюють за допустимим тиском в шарнірі - критерієм подібності. Втомна міцність роликів залежить від контактних тисків між роликами і зубцями зірочок, розподілу навантаги між зубцями зірочки та інших факторів. Для забезпечення міцності динамічно навантажених передач необхідно, щоб виконувалась умова

 

р=FtKe/(Aсп×КлКm)≤padm, (14.27)

 

де р - тиск в шарнірі; Ft- максимальна корисна колова навантага; Kл - коефіцієнт якості ланцюга, для ланцюгів РПЛ* Кл=1; для ланцюгів ПР Kл=0,85. Для підвищення втомної міцності пластин отвори зміцнюють дернуванням шляхом обтискання у спеціальних матрицях.

Значення допустимого тиску в умовах роботи розраховуваної передачі визначається залежністю

рadm=p/Ke, (14.28)

де Ke те саме, що й у (14.22).

 

 

РОЗДІЛ 5. З’ЄДНАННЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН:


Читайте також:

  1. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  2. Аеродинамічний розрахунок
  3. Аеродинамічний розрахунок ротора вітроустановки
  4. Алгебраїчні критерії стійкості
  5. Аналітичний розрахунок завантаження горловин
  6. Аналітичний розрахунок сумарного завантаження типових перетинань
  7. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  8. Види критеріїв оптимальності
  9. Види норм праці, їх розрахунок
  10. Види планів щодо різних критеріїв
  11. Види та критерії вибору заходів медичного характеру
  12. Вимоги до критеріїв прийняття управлінських рішень




Переглядів: 921

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Геометричні, кінематичні, силові та динамічні параметри | Загальні відомості, класифікація та області застосування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.047 сек.