![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Критерії роботоздатності та розрахунокВихід із ладу ланцюгових передач може бути обумовленим такими причинами: - спрацюванням шарнірів, яке спричинює порушення зчеплення ланцюга із зірочками через збільшення кроку ланок (допустиме збільшення середнього кроку 2,5-3,0%); - втомним руйнуванням пластин та роликів; руйнування роликів пов'язане з ударами шарнірів ланцюга при вході їх у зчеплення із зубцями зірочок; - ослабленням з'єднань деталей ланцюга у місцях їх запресування; - руйнуванням ланцюга при дії великих короткочасних перевантаг; - спрацюванням зубців зірочок. З огляду на ці причини виходу із ладу ланцюгових передач формулюються й відповідні критерії роботоздатності, тобто стійкість проти спрацювання шарнірів ланцюга та зубців зірочок; стійкість проти втомного руйнування пластин та роликів ланцюга і достатня міцність деталей ланцюга та їхніх з'єднань під дією максимальної навантаги. Розрахунок шарнірів ланцюга на стійкість проти спрацювання виконують за умови, що тиск в шарнірі
р=FtEсп×Кg/(AопKm)≤p
тут FtЕ Розрахунок ланцюга на міцність при дії максимальних короткочасних навантагвиконують за умови виконання дотримання міцності ланцюга n=FРН/Ft max>nmin, (14.20)
де FPH - руйнівна навантага, яка задається стандартом на приводні ланцюги; Ft max - максимальна короткочасно чинна навантага ланцюга; nmin=5 - мінімальний запас міцнoсті ланцюга. Допустимий тиск у шарнірах ланцюга за умови стійкості проти спрацювання рекомендують визначати за співвідношенням /граничне значення p p
де С=1,33×106×∆Р/Р - коефіцієнт роботоздатності передачі; ∆Р/Р - допустиме збільшення середнього кроку ланцюга у процесі експлуатації передачі, %; Lh - cтрок служби передачі, год; Kν= В свою чергу, Ke=KдKαKHKprKзмKреж, (14.22)
де Ке - коефіцієнт експлуатації; тут КД - коефіцієнт динамічної навантаги; Тягова здатність ланцюга. Ланцюгові передачі часто витримують в процесі роботи /короткочасні, довготривалі/ значні статичні навантаги. Для запобігання значного витягування ланцюга або його обриву корисна колова сила перинна бути рівною Ft
де Qmin - мінімальна руйнівна навантага; k - коефіцієнт запасу; k=3¸5. Корисна колова сила в момент пуску машини
Ft де Т При русі ланцюга зі швидкісто ν, м/с,
Ft
де Р - передавальна потужність, кВт. Стійкість проти спрацювання. Основною причиною виходу із ладу закритих і напівзакритих ланцюгових передач загального машинобудування є спрацювання шарнірів ланок ланцюга. Ступінь спрацювання прийнято визначати за відносним збільшенням кроку ланцюга Р=∆Р/Р, %. (14.26)
Граничне спрацювання ланцюгів в машинах загального машинобудування, які мають, як правило, z2=40¸45, обмежене (2¸2,5)%. Зі збільшенням норми спрацювання до 3% часто послаблюються пресові з'єднання і знижується міцність спрацьованих елементів. Втомна міцність. Дуже завантажені і дуже змащені передачі, які працюють на низьких і середніх швидкостях (ν<15 м/с) і змінних навантагах, часто виходять з ладу внаслідок втомного руйнування пластин у вушках, що пояснюється високим коефіцієнтом концентрації напруг в цій області і фретинґ-корозією у пресових з'єднаннях валиків з пластинами. В ряді країн втомну міцність ланцюгів оцінюють за допустимим тиском в шарнірі - критерієм подібності. Втомна міцність роликів залежить від контактних тисків між роликами і зубцями зірочок, розподілу навантаги між зубцями зірочки та інших факторів. Для забезпечення міцності динамічно навантажених передач необхідно, щоб виконувалась умова
р=Ft
де р - тиск в шарнірі; Ft Значення допустимого тиску в умовах роботи розраховуваної передачі визначається залежністю рadm=p де Ke те саме, що й у (14.22).
РОЗДІЛ 5. З’ЄДНАННЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН: Читайте також:
|
||||||||
|