Процес вибору альтернативної стратегії подальшого розвитку підприємства передбачає наступні етапи:
ü аналіз діючої стратегії;
ü аналіз портфелю бізнесу;
ü вибір стратегії подальшого розвитку підприємства.
При виборі стратегії подальшого розвитку необхідно враховувати наступні фактори:
1. Стан галузі та позиція підприємства в галузі.
В залежності від того на якому етапі життєвого циклу знаходиться галузь підприємства обирають стратегії, що відповідають цим етапам (зростання, стабілізації, скорочення). При цьому підприємства-лідери максимально використовують можливості які надає їхнє становище в галузі, а слабкі підприємства, звичайно, обирають стратегії що дозволяють посилити їх позиції на ринку. Якщо ж стратегій не має, то слабким підприємствам необхідно покинути галузь також використовуючи одну з альтернатив стратегії скорочення.
Для вибору стратегії подальшого розвитку в залежності від темпів зростання ринку можна використовувати матрицю запропоновану А. Томпсоном і А. Стріклендом, яку зображено на рис. 11.1.