МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Людина в соціуміФункціональна типологія. Вона базується на стратегіях переваг, що є проявом симптомокомплексів, які характеризують досягнення особистістю адаптивного результату у власній взаємодії с середовищем.
Типологія Лібіна будується на 3 поведінкових тенденціях
3 базових конструкти даної типології:
Виділяють 8 типів поведінки (тенденція до комунікативної взаємодії у 1,2,3,4 типів; тенденція до автономізації у 3,4,5,6 типів; тенденція до освоєння предметного світу 2,4,6,7)
1.Агостеніки – мають достатньо сили, щоб вести за собою. Вони змагальні, рішучі, орієнтовані на інших, прагнуть до лідерства, схильні до керівництва або енергійної діяльності.
2.Орстеніки – схильні до впорядкування невизначених ситуацій, високо інтенсивна робота їх дратує, характеризується тим, що повільно включаються в процес, прагнуть до діяльності, пов’язаної з аналітичної роботи.
3.Тоностеніки – прагнуть оволодіти предметною сферою, при цьому не залежать від стосунків з оточуючими, виявляють схильність до художньо-творчих професій.
4.Емфостеніки – схильні проникатись переживаннями людини, самі спонтанно виражають емоції, мимовільна регуляція поведінки, характеризується спілкованістю, стійкістю переживань, схильність до професій, пов’язаний зі спілкуванням.
5.Констеніки – все під сумнів, емоційно нестабільні, велиі обсяги інформації переробляють важко, поведінка характерна суперечливістю, схильність до медичних професій.
5.Ілостеніки – незалежні, егоцентричні, наполягають на своєму, підвищена тривожність, знижена особистісна адаптованість.
5.Інстеніки – швидко реагують на незнайомі ситуації, не здатні довести до кінця розпочату справу, виявляють ефективність, коли мають змогу переключитись з однієї справу на іншу.
8. Аргостеніки – емоційно стабільні, володіють собою, внутрішній локус контролю, орієнтація на предметну діяльність і переважно обирають індивідуальні форми організації роботи.
1. Стиль як вияв індивідуальності Стиль – освічення деякої індивідуальності, що виділяє індивіда з безлічі інших людей. Знайти свій стиль і вміти його підтримувати – свідчення зрілості особистості.
Стиль (з лат.) – знаряддя для написання.
Стиль – індивідуально-специфічний спосіб, манери, прийоми поведінки, тобто характеристика процесу діяльності. Стиль – як сукупність відмітних рис творчості певного автора, тобто характеристика продукт діяльності.
3 етапи використання поняттю «стиль»: 1.Стиль розглядається в контексті психології особистості для опису індивідуально-своєрідних способів взаємодії людини із своїм соціальним оточенням. 2. «Новий погляд» (відмінності пізнавальної сфери) - стиль як своєрідна альтернатива тестологічного підходу, спроба знайти інші форми аналізу. 3.80 роки 20 ст. (гіперузагальнення поняття «стиль») – в рамках когнітивного підходу з’являється поняття «когнітивного стилю», розширення цього поняття за рахунок понять «стилі мислення», «стиль навчання», «епістоміологічні стилі», «оцінний стиль», «емоційний стиль», «стиль педагогічного спілкування».
Стилі – завжди індивідуальні відмінності. Але індивідуальні відмінності не завжди є стилем.
Шкуратова і Габдулина пропонують підхід до класифікації стильових особливостей індивіда (спрямованність):
Взаємодія з об’єктами кожного з цих світів призводить до формування певного стилю.
Лібін (стиль відповідно до рівнів)
Від 4 до 1 рівня зменшується біологічний вплив, зростає соціальний.
Стилі за Толоченком (стилі під впливом 2х факторів)
Читайте також:
|
||||||||
|